wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui ik leg het verkeerd uit,ons ziekenhuis is een kwartier rijden,maar mocht er iets zijn met de baby dan moet hij naar Groningen en dat is een uur rijden.Bij jullie zit alles onder een dak en is alles dicht bij elkaar,dat bedoelde ik,sorry.

Ik vind het leuk dat je over je cursus schrijft hoor,ik wilde alleen zeggen dat ik er niet de persoon voor ben.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, nu snap ik het. Maar er is niets met deze baby, deze wordt in perfecte gezondheid geboren. Heus, vertrouw er maar op. Maar ik snap het wel: ik zal ook blij zijn als ik ons kind in mijn armen heb en het is allemaal in orde. Ergens blijft altijd een angst... Maar jij bent ook in jullie locale ziekenhuis in goede handen bij de gyn!

3. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui ik zie er zo naar uit om ons kleintje gezond en wel in de armen te houden,ik ben pas gerust zodra ik hem vast mag gaan houden,ik verlang erg naar dat moment.Dat heb jij ook,als je je kindje maar eindelijk gezond en wel mag vast houden,het is ons zo gegund.

Ik heb momenteel erge druk op mijn schaambeen,raar gevoel,maar ja de kleine is dan ook al ingedaald en zal nu wel vast gaan zitten.
    Vanmorgen had ik een opruim woede,alles moest netjes,we moesten nog wat kleine dingetjes afmaken en dat is gelukt.Alleen boven op de overloop moet van de week nog laminaat,maar verder is alles tip top.Je kunt niet meer zien dat we pas verhuisd zijn,nou ja,wel aan de tuin,die ligt vol omgesnoeide boompjes en struikjes.Mijn vriend is daar ook al wat mee bezig geweest,alles moet in etappes,hij kan niet zoveel en de vorst kwam er ook nog eens tussendoor.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oei, Vlinder... opruimwoede? Nesteldrang zul je bedoelen. :D Komt voorafgaand aan de geboorte, vanwege hormonen... dat las ik in een boek.

Ik stuur je ff een PB!

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Super trouwens dat jullie al zo goed op orde zijn! Dat hebben jullie snel gedaan.

6. danip

danip Niet meer actief

Nou vandaag mijn eerste clomid, ben benieuwd of ik last krijg van bijwerkingen. Trouwens deze ronde wel ontzettende buikpijn gehad en een hele hevige bloeding, ondanks dat dit dan een onttrekkingsbloeding ipv een menstruatie was. :( Zou dat nog kunnen komen door de hsg die deze ronde is geweest? Of kan dat niet? Want ik dacht dat je van een onttrekkingsbloeding veel minder last hebt, en minder bloed?

Ik mocht dus inderdaad toch nu beginnen, met dan een echo op de 23ste ipv de 24ste. Daarna kan ik dan geen echo's meer krijgen, maar dat is dan niet anders. Ik merk wel dat je in het zh wel op je strepen moet staan. En gelukkig doe ik dat ook, maar wel raar dat dat zo nodig is dus.

7. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Danip het kan ook zijn dat je nu meer bloedverlies hebt doordat je de baarmoeder foto hebt gehad,de HSG idd,je bent waarschijnlijk nooit goed ongesteld geweest en nu alles door gespoten is kan het best zijn dat je menstruatie veranderd.
    Door de hormonen krijg je straks,waarschijnlijk ook een andere menstruatie,sterkte meid.

Aqui ik heb idd nesteldrang,maar wilde het die naam nog niet geven,vanmorgen ook al druk bezig met poetsen en alles klaar zetten.
    Het is hier idd snel gegaan,morgen wonen we hier 4 weken,en alles is al op orde,op de overloop na dan.
    We voelen ons hier zo thuis,ons andere huis was zo vochtig en er zat schimmel onder de vloer,waarschijnlijk hebben we daar heel veel klachten door gehad.Mijn vriend is erg opgeknapt hier,de pijn is zoveel afgenomen en ook ik ben veel fitter geworden,we hadden eerder moeten verhuizen.

8. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui gefeliciteerd met je 32 weekjes,nog 8 te gaan meid.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, 32 weken is toch een mooie mijlpaal! Nu op naar 34 weken en dan 37 weken.

Heb je nog flink gepoetst, Vlinder :D Ik moet er zelf (nog) niet aan denken... met mijn dikke buik aan de poets!
    Fijn dat jullie nieuwe huis zo goed bevalt!

Danip, het zijn je eileiders die nu beter toegankelijk zijn, maar de baarmoeder was altijd al goed toegankelijk, dus volgens mij kan een zwaardere bloeding niet van de HSG komen. Misschien wel eenmalig omdat vloeistofresten er ook nog uit moeten? Zou het niet weten. Misschien is het ook meer omdat het een langere cyclus was? Dat het baarmoederslijmvlies zich meer opgebouwd heeft? Ik was nooit een fan van Clomid, voelde me de ene keer dat ik het gebruikte heel raar. Daarna ben ik Puregon gaan spuiten.

Net de kraam intake gehad met een heel aardige dame. Ze heeft naar onze familiewieg gekeken en die is in orde bevonden, ondanks de synthetische bekleding. Daar waren we zelf niet zo blij mee... Verder heeft ze veel vragen gesteld en wensen opgenomen. Ze houden ook rekening met ons verlies van Sterre.

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gisteren een heel medisch rondje gemaakt. Eerst om 8.30 bloedgeprikt. Dat wilde ik persé zonder mijn medicatie doen, dus het moest ook nuchter (de andere optie is pas rond 16.00 u met medicatie, maar ik had een vroege afspraak voor echo en gyn en wilde niet 2x naar het ziekenhuis. Als je eerst je medicatie neemt en dan binnen enkele uren bloed laat prikken, geeft het een vertekend beeld). Het bloedprikken kon dus niet nádat ik bij de gyn geweest was.

Toen de echo om 9.20 uur. Alles in orde! Buikje en hoofdomtrek liggen precies op groei (32 weken) en de beenlengte ligt al op... 35 weken!!! Onze langbenige baby wordt steeds langbeniger. Het gewicht werd al op 2 kg geschat. De baby ligt al met het kopje naar beneden. De echoscopiste wees nog wat leuke details aan. Ik kreeg een foto mee.

Daarna een kort consult bij mijn gehaaste, maar vriendelijke gyn. Volgens mij vindt ze me niet zo heel interessant meer, nu alles goed blijkt te gaan :D
    Verrassing: ze zei: "U was hier al vroeg, ik heb uw bloeduitslagen al binnen!" :) en die waren goed, voor de kenners: TSH = 0,47 en FT4 = 16. Dus netjes. Bloeddruk was goed. Baarmoeder voelde goed. Ze vroeg of ik vaak harde buiken had. Nu had ik net de dag ervoor mijn eerste gehad (die me was opgevallen althans). Dus nee, niet vaak. Daarna kon ik weer gaan. Over 2 weken weer, dan heb ik een vervangende gyn.

Ben blij dat alles goed gaat. :) :) :)

Hoe is het met alle anderen?

11. danip

danip Niet meer actief

Wat mooi dat het allemaal zo goed gaat zeg! Alles prima in orde dus! Wel een lekker vroeg begin in het zh! Maar wel mooi dat je dan dus ook direct je bloedwaardes weet.

Ik heb vandaag de 5e clomid gehad, en woensdag moet ik voor de echo. Ben heel benieuwd of het wat heeft gedaan. Voel me er wel wat vreemd door, heb last van buikpijn, slapeloosheid opvliegers en gewoon een vreemd gevoel. En ik heb over mijn benen allemaal rode bultjes sinds de clomid :( Maar dat hoort erbij he!

Na de clomid krijg je dus ook een andere menstruatie? Gelukkig duurde deze maar 3 dagen, dat is dan weer het voordeel ;)

Verder eigenlijk weinig nieuws. Het is even afwachten of het aanslaat,. Zal woensdag ook nog even verder vragen naar mijn schildklier waardes. En als de clomid niet zijn werk heeft gedaan, dan zetten ze me zeker eerst op een hogere dosis? Het is beter om daarbij te spuiten toch (weet even niet meer hoe dat ook al weer heet)? (dan zou ik er zelf om kunnen vragen) Of werkte de puregon bij jullie beter?

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik ben geen fan van Clomid, ik kreeg een LUF-cyclus daardoor! Dat houdt in: een eitje dat weigerde te springen, maar wel een temperatuurverhoging te zien gaf. Alleen op de echo was te zien dat het om een persisterende follikel ging (een follikel die al had moeten springen, maar dat niet had gedaan!)
    Mijn menstruatie van toen kan ik me niet meer zo herinneren, volgens mij kwam hij te vroeg. Maar dat kwam omdat het een LUF-cyclus was.
    Daarna ben ik Puregon gaan spuiten. Dat werkte bij mij wel. Van Clomid had ik ook maar 1 eitje.

Hoeveel Clomdid heb je geslikt, 1 of 2 tabletten? Ik ben gelijk met 2 begonnen toen. Heb je nu 1 geslikt, dan kan je volgende keer 2 krijgen. Bij de 1 werkt het wel, bij de ander niet.

13. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui zo jullie kleintje doet het ook heel goed zeg,ik ben super blij voor jullie.

Danip ik hoop dat de clomid wat bij jou doet en dat je toch rijpe eitjes zult zien woensdag.

Hier gaat alles zijn gangetje,ik ben erg moe,de laatste loodjes wegen idd het zwaarts.
    Wij moesten donderdag naar de gyn en ons kleintje weegt bijna 3 kilo,in totaal ligt ons kleintje 1 week en 3 dagen voor op schema.Wij krijgen een heel groot kind,zijn buikje en benen liggen voor op schema en dat komt door mijn lange vriend,aldus de gyn.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, Vlinder, dan zal hij/zij vast ook wel iets te vroeg komen. Als de baby een bepaald percentage van de energie van de moeder gebruikt, dan wordt de bevalling in gang gezet. Dat zal in jouw geval dan wel wat eerder gebeuren. Misschien met 37, 38 weken o.i.d. Hoewel je het nooit weet. Gelukkig ben je zelf ook niet klein! Veel sterkte met de laatste loodjes en weekjes.

15. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui vanmiddag ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een ctg,ik was n.l wat ongerust omdat ik de kleine wat minder voelde,maar alles is goed.Toen ik eenmaal aan de ctg lag bewoog hij/zij volop en ik mocht na een half uurtje weer naar huis.
    Morgen moet ik voor controle naar de verloskundige,zal eens naar al dat vocht vragen in mijn handen,voeten/enkels.Ik heb al steunkousen,maar dan nog krijg ik hele dikke voeten,ik kan gelukkig door de steunkousen wat lopen.

Lezen hier nog wel eens andere dames mee,Jo,Pip,Quinty en P?,hoe is het met jullie

16. Quinty

Quinty Actief lid

21 jun 2010
    248
    0
    16
    Noorden
    Lieve allemaal,
    Tuurlijk lees ik nog mee en vind het fijn te lezen dat alles goed gaat!
    Schrijf even niet omdat ik even niet met de mmm bezig wil zijn. in januari starten we weer dus nu even rust! Hopelijk begrijpen jullie me maar dat zal vast wel.Ik geniet er van om weer lekker mezelf te zijn, heb leuke feestjes en borrels heerlijk!
    Dikke knuffel voor jullie allemaal en tot snel.
    Xxx

17. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Quinty we snappen je heel goed hoor,geniet maar even van het niet zwanger worden,ik wens jullie een heel vruchtbaar 2011 toe.

Vanmiddag naar de verloskundige geweest en de kleine doet het heel goed.Hij/zij is flink ingedaald en ligt ook mooi vast,we hoeven niet bang te zijn voor een stuit bevalling.

18. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui gefeliciteerd met je 33 weken zwanger zijn,super,dat heb je maar weer gehaald.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vlinder, fijn dat je CTG goed was, ben je weer gerustgesteld. En de baby al ingedaald. Fijn dat alles weer goed was bij de VK. :) Nog een paar daagjes en je bent al 36 weken. Het gaat allemaal goed. Wel vervelend dat je zoveel vocht vasthoudt. Sterkte met de laatste loodjes.

Quinty: geniet van de decembermaand! ;)

Hier: mijn eerste verlofdag is 6 januari. Ik ga 5 weken voor de uitgerekende datum stoppen met werken. Nog even doorgaan dus. Het verlof is gisteren aangevraagd door mijn werkgever. We waren er een beetje laat mee... oeps. Ik heb er veel zin in om lekker thuis te relaxen. Even tot rust komen.
    De commode is ook nog steeds niet in elkaar gezet. We hebben nu al tweemaal foute onderdelen ontvangen van Stokke!! :x :x Mijn man was behoorlijk boos. :x Hij wil de babykamer in orde maken. En ik ook. Zonder commode kunnen we niet verder.
    Afgelopen zaterdag hebben we weer geshopt voor de baby. Al die noodzakelijke dingetjes gehaald, zoals een luieremmer, thermometer, haarborsteltje, hydrofylluiers, hydrofylwashandjes etc. etc. Ik was daarna echt uitgeput, kon niet meer staan van vermoeidheid.

20. danip

danip Niet meer actief

Nou ik heb mijn echo gehad. Follikel was 1,2 cm en moest dus nog wel even doorgroeien, maar voor nu lijkt het er op dat de clomid zijn werk doet. Ik kon nu toch vrijdagochtend voor een 2e echo komen, want pas als het meer dan 1,4 is zien ze het als succes. Maar ik was natuurlijk 2 dagen te vroeg voor een echo, dus op zich leek het heel goed. Ze willen het heel graag goed bijhouden want er waren meer follikels die groter waren (rond de cm) dus ze willen zeker weten dat er niet 5 tegelijk gaan springen Ben blij dat de clomid toch iets doet blijkbaar!

Ben alleen wel helemaal vergeten te vragen naar mijn waardes. Had dit keer niet dokter P. ( nou ja eigenlijk wel, maar dan Pragt.) Vrijdag krijg ik dokter S. (pinder ;)) Ben benieuwd of ie vrijdag over de 1,4 is.

@ Aqui: Wat vervelend dat Stokke jullie zo'n vertraging oplevert met het klaar maken van de kamer! Kan me voorstellen dat je het graag allemaal klaar wilt hebben!

@ Vlinder: Hoop dat je wat minder last krijgt van het vocht! Lijkt me erg vervelend! Gelukkig gaat het voor de rest goed! En geen stuit, dat is ook wel erg mooi om te weten ;)

Deel Deze Pagina