Ik wens ook iedereen een fantastisch 2011 waarin ieders mooiste dromen uit mogen komen: de geboorte van een gezond kind, een zwangerschap, (stappen in de richting van) adoptie of pleegzorg! Vlinder, hoe voel je je nu? Ik ben vanochtend bij de gyn geweest. Mijn vaste gyn was op vakantie, dus ik had een vervangster. De baby is al een beetje ingedaald (het kopje lag ook vorige keer al omlaag) en de buik is al behoorlijk gevuld volgens de gyn. Dus de baby heeft niet meer zoveel ruimte voor beweging. Bloeddruk is 60/100 dus de gyn is zeer tevreden. Ik mag stoppen met de aspirine om te voorkomen dat ik te veel ga bloeden als de baby eerder komt dan 37 weken. Het bloedverdunnend effect van aspirine blijft nl. wel een week, voordat het uitgewerkt is. Ze maakte ook nog even snel een echo, wat leuk was voor mijn man. Hij was vandaag mee en heeft de meeste echo's later in de zwangerschap gemist (na de 20 weken echo, waar hij wel bij was).
Ik wil ook iedereen in dit topic een heel fijn 2011 wensen. Voor de zwangeren een gezonde baby, voor degenen die gaan adopteren dat het jullie jaar mag worden! en voor de rest een vruchtbaar jaar! @ Aqui: wat goed dat alles er zo goed uitziet! En inderdaad leuk voor je man, om toch nog even een echo te kunnen zien. Hoeveel heb je er in totaal gehad dan eigenlijk? Als het goed is is mijn ei gesprongen. Ik heb gister steken gehad aan de linkerkant, dus dat was dan precies op schema. Ben benieuwd, ben weer veel te hoopvol nu, en ben bang dat ik straks weer zo teleurgesteld word. Ik ben gewoon veel te positief ingesteld Elke maand denk ik om een andere reden dat er nu meer kans is, en dat al 3 jaar. Ik heb elk smoesje al wel gehad haha! Maar we zullen zien (zou trouwens als ik zo gelukkig mocht zijn in de eerste ronde clomid zwanger te raken precies op onze trouwdag uitgerekend zijn )
Dat zou leuk zijn!!! Ik hoop het voor jullie. Hoeveel echo's? Met 6, 7, 8, 10 en 11 weken.... 20 weken echo. 24 weken: groei- en dopler-echo Nog 2 groei-echo's, ik geloof met 27 en 30 weken? Dus 9 totaal , plus die vandaag en eentje door een co-assistent. Maar dan kijken ze echt heel snel eventjes. Dus ze meten niets op ofzo. Mijn man was wel bij echo 1 t/m 6, maar niet bij de anderen. Hij moest werken.
Aqui wat fijn dat alles goed is met de kleine en wat heerlijk dat je man mee was en de gyn een echo ging maken. Hebben jullie de babykamer al wat klaar en leuk de kleertjes gewassen en gestreken. Danip wat fijn dat je je ei-sprong hebt gehad en nu is het afwachten en dat is zo spannend,wie weet wat het nieuwe jaar jullie al gaat brengen. Vanmorgen zijn wij naar de verloskamers geweest,gisteravond zag ik allemaal vlekken met kleuren en werd ik niet goed,we hebben de vk gebeld en ik hoefde niet ongerust te zijn.Gezien de ijzel hier,gisteren,hebben we besloten gisteren niet meer naar het zh te gaan. Vanmorgen had ik weer gigantische dikke voeten/enkels,handen,billen en boven benen. Ook zag ik weer vlekken en was ik niet lekker,wij weer gebeld en we mochten langs komen. Ze hebben mijn urine en bloed onderzocht,een ctg gemaakt en de bloeddruk gemeten en alles was goed,gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging. Daarna moesten we naar,een voor ons vreemde,gyn en dat was vreselijk.Die vrouw begreep ons gewoon niet en was niet aardig,ik zei dat ik s'nachts zoveel moest plassen,heb afgelopen nacht een kwartier per uur geslapen of zo,weet je wat ze zei dan neem je toch een slaappil,alsof dat tegen het plassen helpt. Ze ging mijn buik bevoelen en drukte toen zo hard dat ik er naar van werd,mijn voeten en enkels wilde ze bekijken en toen ze mijn steunkousen zag,werdt ze pissig en gaf aan nu geen goede putjes te kunnen drukken in mijn voeten/enkels en ze drukte er toch hard in,ik dacht ik druk zo een putje in jou zo zeer deed ze me. Echt het was een nachtmerrie,ze begon ineens ook over inleiden met 38 weken dan was de kleine er maar.Als het niet hoeft wil ik helemaal niet ingeleid worden,dat is helemaal niet goed.Het was echt vreselijk,ik ben super blij dat ik maandag weer naar mijn eigen gyn mag. Ik wens jullie allemaal een goed uiteinde en een gelukkig en vruchtbaar 2011 toe.
Aquilegia, een heel fijn 2011! Eindelijk gaat het bijna gebeuren, nog maar even en het verlof komt eraan en dan volgt de baby na een week of vier. Hier wordt voor je geduimd, geniet nog maar even van dat heerlijke gewiebel. We mailen later wel weer! En voor de rest uiteraard een heel vruchtbaar 2011 (en voor mezelf ook )
Bedankt voor je berichtje, Soraya, ik denk wel aan je, maar heb weinig puf om te mailen. Vlinder, wat vervelend, zo'n weinig invoelende gyn. Sterkte met die laatste loodjes. Het kamertje is nog niet klaar en de kleertjes nog niet gewassen en gestreken. Maar 't is een kwestie van een paar daagjes doorpakken als ik verlof heb, dan is het wel in orde. De grote dingen zijn wel geregeld.
Geen probleem Aquilegia, hier hetzelfde. Als ik echt wat te melden heb hoor je het wel. Doe rustig aan !
een gelukkig en vruchtbaar nieuwjaar gewenst. En voor de zwangere een nieuwjaar vol gevulde pampers gewenst. Groetjes Draga
Ik wens ook iedereen een mooi, vruchtbaar, gezond en gelukkig 2011 toe met zoveel mogelijk goed verlopende zwangerschapppen, gezonde baby's en evt. adopties!
Meiden nog een heel gelukkig 2011 van ons toegewenst en dat het maar een jaar van bevallen,zwanger worden,adoptie en pleegouders worden mag zijn. Gisteren naar de gyn geweest en mijn bloeddruk was te hoog,ze hebben weer bloed afgenomen en weer urine,maar weer was alles gelukkig goed.Donderdag moet ik weer naar de gyn en als mijn bloeddruk dan weer is gestegen dan gaan ze me binnenkort inleiden.De gyn heeft gisteren even gekeken of ik inleidbaar ben en dat blijkt zo te zijn,ik heb al 1cm ontsluiting. Hoe is het verder met de dames hier.
Inleiden zou niet eens zo slecht zijn, Vlinder! Die bloeddruk is toch geen goed teken (al zijn je bloed en urine gelukkig wel in orde) en je bent al 37 weken en 1 dag! Gefeliciteerd! Je beebje wordt à terme geboren! Super toch?! Helemaal top. Jammer dat de laatste loodjes voor jou zo zwaar zijn. Hier alles OK, vandaag mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Hè, hè... ben eraan toe. Gisteren mijn bureau opgeruimd en 2 vuilniszakken met papieren weg gegooid. Dat lucht op. Vandaag nog even afmaken en wat overdragen aan de anderen. Dan ben ik er klaar voor. Aan het einde van de middag hebben we een gecombinerde nieuwjaars/uitzwaai borrel. Leuk toch? Meestal hebben we een kerstborrel, maar dat kwam niet goed uit afgelopen kerst. Vanaf morgen lekker rustig aan, thuis opruimen en alles in orde maken voor de komst van de baby.
Aqui wat lekker dat je verlof nu begonnen is en je heerlijk kunt gaan genieten van het in orde maken van de babykamer,etc. Hoe was de nieuwjaars/uitzwaai borrel,heb je nog wat leuks mee gekregen. Ik heb zo'n zin in de kleine,ik wil nu heel graag gaan genieten,na al mijn kwaaltjes wordt het tijd voor een mooie tijd. Vorig jaar zaten we zo te hopen dat het ging lukken en kijk nu,beide zwanger,wat hebben wij een geluk he.
Nee, niks leuks gekregen op de borrel. Wel hadden ze voor een alcoholvrij drankje gezorgd speciaal voor mij. Hoewel een andere collega ook niet dronk i.v.m. de gladheid en nog moeten rijden. Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de kleine, laat die van jou nu maar komen dan! De mijne moet nog minstens 2 weekjes wachten, liefst langer. Mijn buik voelt al wel heel vol, kan me niet voorstellen dat hij nog verder kan oprekken. Ik ga morgen babykleertjes wassen etc. Vandaag bij 2 vriendinnen op bezoek geweest. 's Morgens 1 en 's middags een andere. Het kwam zo uit. Wel gezellig, hoor. Nu ff snel boodschappen halen en een wasje doen.
Zo, net alle prijslabels van de babykleertjes geknipt om ze te kunnen wassen. Dat had ik nog niet gedaan.... zo van: dan kunnen ze evt. nog terug als het misgaat. Ook alle bonnetjes bewaard... Wat hebben we veel kleertjes.... volgens mij is het veel te veel! Ik dacht dat we maar 6 setjes kleding hebben (boxpakjes en combinaties truitjes/broekjes), maar inclusief rompertjes, slabbetjes, monddoekjes, washandjes, hydrofielluiers, aerosleep matraslegger en aerosleep hoeslakentjes is het VEEL: een trommel vol! Voel me een beetje overdreven. In de gang staat ook nog een grote zak met kleertjes die ik van een vriendin heb gekregen afgelopen woensdag. En nu ben ik MOE van het kleine beetje dat ik net gedaan heb. Beetje labels knippen en was in de wasmachine gooien en mevrouw is MOE. Ongelooflijk. Ik moet meer slapen. Toch geniet ik enorm, hoor, vooral als de baby beweegt.
Hee Aqui wat leuk he al die kleertjes en je mag moe zijn hoor. Is je buik heel erg dik? En nog maar een maandje te gaan, spannend. Zit steeds stiekum te gluren hier. Want wil natuurlijk niet te laat zijn met felicitaties Maar het word steeds stiller hier, he. Babykoorts haha lol. Maar goed ik begrijp dat alles in kannen en kruiken is vind het echt leuk voor je ( en andere dames natuurlijk) Vlinder is eerst aan de beurt maar ja met moedernatuur weet je het niet zo zeker he. Laat de baby maar lekker nog een maandje zitten (ook al wil je hem zo graag zien) hij/zij zit goed. Nou mevrouwtje moe veel plezier met wassen en strijken. Hou jullie allemaal goed in de gaten. Groetjes Draga.
Blijft spannend hier! Ik kom steeds even om de hoek kijken of er al Vlinder nieuws is. Aqui Dus eigenlijk ben je er al bijna helemaal klaar voor? Lijkt me heerlijk om het kamertje klaar te hebben en alle minikleertjes fris opgevouwen in de kast! Heerlijk zeg! Hier geen nieuws eigenlijk. Ik merk wel dat ik er heel erg mee bezig ben deze ronde. Waarschijnlijk omdat dit de eerste ronde is met hulp zeg maar. Ik had bij het kruidvat bij de actieartikelen al een set van 5 rompertjes in mijn mandje gegooid. Heel raar, toen ik het deed dacht ik huh wat doe je nou, die heb je helemaal niet nodig. Erg vaag haha. Even een moment van verstandsverlies
@Vlinder: vandaag 38 weken! Hou je het nog vol? @Draga: mensen beginnen wel te zeggen dat ik er goed zwanger uitzie. Heb wel een grote buik voor mijn doen! En ben dan ook 15 kg aangekomen deze zwangerschap. Ik denk dat de baby nog wel even blijft zitten. Hoe is het met jou? Dikke knuffel. @Danip: nou, kamertje klaar.... ehhhh.... moet nog wel het één en ander kopen en opruimen en gezellig maken. En de kleertjes nog strijken. Vandaag maar eens wat doen. Ik moet ook nog kruiken hebben. Ik hoop voor jou dat het deze ronde lukt. Heb je die rompertjes nog gekocht, of teruggelegd? Ik heb ook wel eens iets gekocht toen ik niet zwanger was. Een heel klein knuffeltje was het. Laatst vond ik het terug. Probeer niet te veel te verzamelen, dat is deprimerend.
He Aqui met mij gaat het goed (afgezien van een plaatselijke dip) Ik ben me een beetje aan het voorbereiden op de adoptiecursus en de bruiloft. En ben druk bezig met werk zoeken maar dat valt tegen. Ik weet als je wil lukt het maar die vlieger gaat nu niet op. Hoop dat dit jaar een goed jaar voor ons word. Ik denk het wel dat dat gaat lukken met al die toekomst gerichte plannen van ons ik hoop eerst een leuke baan te vinden dan trouwen en vervolgens binnen enkele jaren een adoptiekindje in onze armen te kunnen sluiten dus alles komt goed. Er is licht aan het einde van de tunnel na lang donker te zijn geweest, haha. Probeer zo veel mogelijk te relativeren en positief te blijven. Tot nu toe lukt dat.
@ Aqui: Ach die laatste dingetjes nog dus, maar het grootste gedeelte is klaar. Dat lijkt me wel erg fijn! Ik sta zo nu en dan een poos in onze future babykamer, wat nu nog de muziekkamer is, en dan bedenk ik me hoe ik het zou willen, met welk behangetje en wat voor kleuren, en waar alles komt te staan. Ja ik ben soms vreselijk apart. Ik heb de rompertjes niet gekocht. Het was echt een onbewust iets. Misschien omdat ik dus zo ontzettend veel (zeer waarschijnlijk) onterechte hoop heb deze maand. Ik voel me echt heel zwanger, al tijdens de menstruatie haha. Ben deze ronde echt vre-se-lijk! Zo erg heb ik het nog nooit gehad, ik lijk wel een schijnzwangere hond.
@Draga: gelukkig heb je leuke dingen om naar uit te kijken en voor te bereiden. Dat heb je af en toe zooooooooon nodig. Onze bruiloft wat wat dat betreft ook heerlijk. @Danip: ik kan het me nog goed voorstellen, hoor. Ik weet het nog goed, van die rondes dat je dacht: nu moet ik wel zwanger zijn! Hoop echt dat het nu zo is bij jullie. En ik heb ook vaak genoeg in ons babykamertje gestaan, peinzend of er ooit nog een baby in zou komen. Heel veel sterkte. Ik zie dat je over 2 dagen mag testen, spannend! @Hier: 36 weken precies, klein beetje last van mijn bekken. Gisteren te veel gesjouwd, denk ik. Straks naar de kapper (kom ik vast niet aan toe de eerste weken na de geboorte, gelukkig heb ik lang haar dus ik hoef niet zo vaak) en ik wil nog een leuk (nacht)lampje kopen voor in de babykamer.