Wat een goed nieuws Soraya dubbel gefeliciteert zeg. Twee voor de prijs van een. Echt super voor jullie. Ik hoop dat je een lekkere, leuke en heeele dikke zwangerschap krijgt
Allemaal dank je wel! Vrijdag weer een echo. Nu helaas niet wekelijks de 'studie' echo meer. Dat doen ze niet met een meerling. Nou ja, dat ze er zijn is veel belangrijker .
Ben ik weer. Vreselijk misselijk ..... Gister nogmaals een echo en ze zitten er nog, de tweeling. Flikkerende hartjes, zo mooi om te zien. Ze krijgen ze nog niet tegelijk op beeld, omdat de één om de ander ligt. Over twee weken terug. Ook een afspraak gemaakt voor evt prenatale screening. We zijn er nog niet over uit daarom laten we ons goed voorlichten. Daarna mag ik het EMC verlaten en terug naar ons streekziekenhuis. Had liever gebleven, maar er is te weinig plek. Streekziekenhuis is wel veel gemakkelijker, ik kan het fietsen en qua parkeren is het veel beter, maar toch.... Maar goed, we hebben geen keus. Hoe gaat het met de dames hier? Aquilegia, meisjelief drinkt goed dus? Heel goed, een hele zorg minder. Hoe gaat het met jouzelf? En je man? Vlinder, hoe gaat het ermee? Lekker veel wandelen met Syl? Danip, al meer bekend over deze ronde? Kun je alweer verder met de volgende cyclus? Draga, hoe gaat het met jou? Als ik iemand vergeten ben, sorry.
Fijn dat je misselijk bent en dat de hartjes mooi kloppen!!! Heerlijk, hoor. Ja, ze groeit goed! Vandaag voor 't eerst 'n (echte) afspraak met de CB-arts. Ze weegt nu al weer 4210 gram! (5 dagen geleden nog 4030 gram!) Ongelooflijk hoe snel ze groeit. Ze is ongeveer 54 cm lang. Verder zijn de heupjes in orde en was de arts diep onder de indruk dat ze haar hoofd al naar het licht draaide, ze heeft sterke nekspieren, vond zij! Ben helemaal trots en blij!!! De arts was heel aardig en ging ook heel leuk om met ons meisje. Ze vroeg wel per ongeluk hoe "de grote zus het vond" en toen moest ik zeggen dat Sterre overleden was. Ze schrok zich rot en bood meteen haar excuses aan. Maar kennelijk stond het fout in ons dossier, daar kon zij natuurlijk niets aan doen. Ze heeft het meteen gecorrigeerd. Ook heb ik naar het RIVM gebeld voor de uitslag van de hielprik. Dat hoeft eigenlijk niet, maar omdat ik zelf schildklierpatiënt ben, wilde ik weten of ze daar geen afwijking aan heeft. Die heeft ze niet; ze is helemaal gezond!
@ Soraya: Wow een tweeling! Gefeliciteerd! Wat mooi zeg! @ Aqui: wat fijn dat het goed gaat met jullie meisje! Je mag ook supertrots op haar zijn, erg knap dat ze nu al zo sterk is Ik ben de laatste tijd wat minder op dit gedeelte van het forum geweest, kom bijna alleen nog in de lounge. Maar dat komt meer omdat ik even een beetje afstand wil nemen van het zwanger worden. We gaan er wel mee door, maar ik heb even een tijdelijke "wat doe ik op een pagina over zwangeren en baby's" periode. Zie het zelf (tijdelijk?) niet meer zo gebeuren dat dat ook voor ons bestemd is. Misschien dat jullie dat ook wel eens hebben gehad. Maar ik zal weer wat actiever worden hier, anders mis ik ook een hele hoop
Nou ik heb net een telefonisch consult gehad, en we gaan waarschijnlijk meedoen aan een onderzoek waar je ingeloot wordt. Dus of nog 6 keer clomid (als dat er uit komt, dan doen we het niet) 6 x ander medicijn, 6 keer iui, of ivf. Heb ook mijn schildklierwaardes doorgekregen, aqui daar weet jij veel van toch? Dit zijn ze: tsh 2,4 vrij t4 (?) 15,6 Klinkt dat normaal? Nou weer veel om over na te denken voor ons dus.
Ja, dat is compleet normaal voor een niet-schildklierpatiënt! Kan me voorstellen dat je afstand neemt van het forum, dat heb ik ook wel eens gedaan. Doe wat je nodig hebt en wat goed voor je is!! Hopelijk worden jullie gunstig geloot voor dat onderzoek (6x IVF?? Klinkt goed!!)
Even een ego melding!!! Als jullie up-dates willen over mijn situatie kijk dan in het adoptie topic. Onder : nog in de mmm maar op de wachtlijst voor de via ofzo iets Daar staat alles over de adoptieprocedure. Veel liefs en groetjes Draga. Hoef ik niet alles dubbel te schrijven
@ Draga, ik lees daar dat jullie de 3e bijeenkomst hebben gehad over hechting? Ben in ieder geval blij te lezen dat jullie er zo'n goed gevoel bij hebben, en het beter kunnen accepteren! @ Aqui, Ben blij dat het dus toch echt goed is. Ik heb met mijn man overlegd, en we willen op de volgende afspraak aankaarten dat het wat ons betreft zo snel mogelijk mag starten. Maar goed, we kunnen ook ingeloot worden voor nog 6 keer clomid, en dat wil ik gewoon echt niet. Ik vind 3,5 jaar wachten geduldig genoeg. En daarnaast heb ik nu in die tijd (ook volgens de gyn die ik vandaag had) toch echt al zo'n 22 eisprongen gehad. Dus als er verder niks aan de hand was dan had er al lang wat moeten gebeuren. Samenlevingstesten zijn volgens hen enorm achterhaald. Klopt dat? En verder zijn er dan geen onderzoeken meer mogelijk. Zou zelf ook niet meer weten wat ze verder nog kunnen testen, maar ik wil nu gewoon zo snel mogelijk verder, en dan wel in een actieplan
Tsja, volgens een gyn die ik had in Utrecht, zijn er als het gaat om de samenlevingstest "believers" en "non-believers". In Nijmegen was hij opgeleid, daar zitten believers. In Utrecht zitten non-believers. Daar doen ze de test dus niet! En wij maar denken dat geneeskunde wetenschap is!! Ik zou het zelf niet weten, ik heb er ook nooit 1 gehad trouwens. Dr. V. deed het ook niet. Ik zou ook geen 6x clomid willen. Ik reageerde er niet goed op.
Nee ik lees ook veel tegenstrijdige verhalen. Maar goed, ik vind het dan eerst wel prima. Clomid wil ik niet nog 6x want dan hebben we 12 maanden clomid geprobeerd, en dat vind ik echt veel te lang. Zeker omdat ik in de 3 jaar daarvoor ook minimaal 6x per jaar een eisprong had. Al met al genoeg rondes om zwanger te raken als er niks aan de hand was verder. En 1 jaar aanmodderen zit ik niet op te wachten. Geef mij maar actie nu 6 keer (vergoede) ivf lijkt me wel wat, ook al zie ik wel tegen ivf op. Je krijgt dan wel 3 extra pogingen.
Hier alles OK. Gisteren spookte onze dochter een groot deel van de dag. Veel huilen, waarvan 1x zelfs ontroostbaar. Ik kon haar alleen maar vasthouden, maar ze wilde niet eens op mijn pink zuigen. Dus laten huilen terwijl ik haar zo liefdevol mogelijk vasthield. 's Avonds was ze ook wakker, maar huilde ze nauwelijks. Ze lag in de wandelwagen om zich heen te kijken. Ze was wel doodmoe, dat kon je zien. Zielig. Om 23.00 uur laatste voeding en daarna pas weer 's morgens om 6.40 uur... ze was natuurlijk uitgeput! Ze had nog wel langer kunnen slapen, maar ze mag nog maar 6-8 uur doorslapen van het CB. Ze gaf een kreet in haar slaap en gaf voedingssignalen en toen ik daar wakker van werd, heb ik haar toch gevoed. Lekker, hoor 7 uur ononderbroken slaap! Daarna sliep ze weer tot 11.00 uur (en ik tot 10.00 uur, ik werd wakker toen mijn man de slaapkamer binnenkwam, die was al naar de kapper geweest! Had gedouched, zich aangekleed etc. zonder dat ik ook maar iets merkte...). Om 11.00 weer wakker gemaakt, ze sliep zo vast dat ze eerst verschoond moest worden, voordat ze wakker genoeg was om te drinken. 's Middags hebben we lekker gewandeld met man en kind hier in de buurt. Ze drinkt uitstekend aan de borst en ik vind het inmiddels ook heel leuk. In het begin vond ik het best moeilijk, maar oefening baart kunst. Mijn man is ook thuis dit weekend. Ik vind het jammer voor hem dat hij ons meisje zo weinig ziet. 's Avonds slaapt ze meestal. En ik mag haar zo vaak voeden, vasthouden,... heerlijk! ♥ Gisteren heb ik een schattig setje van Noppies voor haar gekocht. Hier in de buurt. Ik was naar binnen gelokt door afprijzing van de wintercollectie, maar daarin hadden ze weinig maat 62. Het is dus toch de nieuwe collectie geworden. Maat 62, dus de volgende maat. (Ze heeft nu nog 56, maar daarvan hebben we ruim voldeonde). Het was belachelijk duur, maar zo überschattig! En prachtig afgewerkt. Verder krijgt ze gewoon HEMA en Prénatal kleertjes, hoor! Dit was een uitzondering. Voelde me een beetje stom toen ik ermee thuis kwam, maar mijn man vond het gelukkig ook leuk. Het is ongelooflijk hoe ze groeit. Haar nesthaar is donker, maar valt een beetje uit. De blonde haartjes groeien er al tussen. Mijn man en ik zijn allebei (donker)blond, en waren als kind allebei lichtblond. Dus ze moest ook wel blond worden. Maar ik zelf had zwart nesthaar toen ik geboren werd. Dus ik was niet verbaasd toen ze donkere haartjes had toen ze geboren werd (sommige andere mensen wel). Verder wimpers, wenkbrauwen.... ze wordt ook zo lang!! Ja, ik moet elke dag van haar genieten, wat gaat het hard! We hebben al wel een soort ritme samen, dus we vinden onze draai wel. Morgen gaan we voor het eerst met haar naar haar opa van vaderskant. Die ligt in een verzorgingstehuis en heeft haar nog niet gezien. We wilden het niet overhaasten daar heen te gaan, het is in andere stad namelijk. Zo'n drie kwartier tot een uur rijden en dan ook weer terug. Moet ons hummeltje in de maxicosi. Ik heb eerst gevraagd op het CB of het wel mocht zo'n reis maar het mag. Eens even zorgen dat we niets vergeten mee te nemen voor haar.
Hoe is het met iedereen? Net kleine in bed gelegd voor haar ochtendslaapje. Gelukkig ging dat goed. Gisteren was wat vermoeiend voor haar. 's Middags was er een feest van een vriendin die 40 was geworden. Het was een high tea, buiten, en de oudere kinderen konden er lekker spelen. Mijn dochtertje lag in de wandelwagen. Misschien toch wat veel prikkels, al die mensen erom heen en weinig geslapen. Aan het einde van de middag was ze wel moe en rond 6 uur heb ik haar in bed gestopt. Haar ingebouwde klok is uitstekend. Rond 19.00 uur gaat ze pitten (en stelt het niet op prijs een kwartier eerder op bed gelegd te worden!!) en om exact 7 uur wil ze weer opstaan!! Van eergisteren op gisteren heeft ze zo'n beetje doorgeslapen, rond 23.00 uur laatste voeding, 6.15 pas weer een voeding. Helaas wilde ze daarna niet meer slapen... "Rise and Shine!!" Is haar motto. Ik ben zelf nogal een slaapkop... dus wel even wennen de hele week vroeg op. Mijn man is gisteren ochtend voor een cursus vertrokken naar de Verenigde Staten. Zaterdag ochtend a.s. is hij weer terug. Zal wel wennen zijn, alleen met de baby. Ik heb nu wel de hele week de auto. Morgen ga ik daarom op bezoek bij mijn schoonouders (vooral voor hun leuk, voor mij hoeft het niet zo, mijn schoonvader zit in een verpleegtehuis, dus niets mooiers dan zijn kleinkind zien), woensdag naar mijn moeder en donderdag mijn dochter op het werk laten zien). Vrijdag heb ik met een vriendin hier in de buurt afgesproken om koffie te drinken. Dus zo zie ik ook nog eens volwassen mensen. Verder geniet ik heel erg van ons meisje. Ze heeft minder slaap nodig dan we dachten. Ze is ontzettend mooi, lief en guitig. Ze ontwikkelt zich in een razend tempo en groeit goed. Gisteren op het feest was ook een dame die van beroep consultatiebureau arts is. Die schatte haar 3 maanden!! Ze is groot en heeft een wakkere blik. Inmiddels hebben we 2 dagen kinderopvang hier in de buurt vanaf half mei. Ik zie er wel tegenop om haar daar heen te brengen. Maar het is gelukkig maar 2 daagjes. De borstvoeding gaat nog steeds goed.
Aqui wat leuk dat het zo goed gaat. En wat gaat het snel,he. Hier alles goed bijna klaar met de via cursus nog 1 keer en dan gaat het echte werk beginnen, joepie. Ben nu vooral bezig met info over landen en over 8 weken TROUWEN dus ben bijna een getrouwde vrouw Vond het leuk om van je te horen en ben blij dat alles goed gaat. Laat af en toe even een berichtje achter Veel liefs Draga
Fijn dat je bijna klaar bent met de cursus en dat je lekker kan toeleven naar je bruiloft! Geniet ervan! Er staan nieuwe foto's van onze dochter in mijn album!