wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sammy

sammy Niet meer actief

Vast goed denk ik aqui, nu al zoals ik al eerder schreef je voelt begrip als je met de dames aan de tel praat. Maar het is me echt te doen om de samenwerking met dd, zodat ik de punctie onder narcose kan hebben. Ik zie dat anders nou eenmaal echt niet zitten. Hoop als het 9compleet)heerenveen wordt, dat ze dan de methode van dd overnemen.

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @sandra: ik zie dit wel ietsje anders.. ik denk dat als je voor ICSI in aanmerking komt, een flush minder zin heeft :(
    let wel, ook ik ben er gekomen om eerst eens een flush te doen he.
    maar wegens teveel eitjes werd t IVF, en ter plekke ICSI.

het is wel een stuk relaxter, echt. dus een soort van overgang kan het goed zijn denk ik. en: wonderen bestaan!
    ik sluit niet uit dat ik tussen nu en evt (hopelijk niet nodige) 3e ICSI dat ook nog ga doen...

@aqui: supersuper. morgen weer IUI, das echt relaxt! hoppakee gaan ermee! :)

@telefoongesprekken: lachen he dat je soms iemand van hier daar herkent! hebben trees&ik ook een aantal keer gehad.

3. sammy

sammy Niet meer actief

Is ook zo klingel, maar wie weet! Maar ga ik zeker niet vanuit! Wat bedoel je precies met je zin van voortgang?
    Dat heeft je dan zeker ook verrast, kom je voor een flusch gaat het van het een naar het ander.

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @sas: voortgang? bedoel je overgang?

ik bedoel met overgang de stap tussen IUI en IVF/ICSI.
    dan is flush even een relaxtere tussenstap.

5. sammy

sammy Niet meer actief

Ok groet sandra!

6. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Hallo dames,

Mag ik met jullie mee kletsen?twee van jullie heb ik vandaag al ontmoet in het barrahûs.
    Vandaag ben ik op het eerste gesprek geweest bij dokter V. en ik hoop dat hij wat voor ons kan betekenen.Ik moet 24 uur lang mijn urine sparen en die gaan ze dan nakijken op eiwitten.Verder mag ik dag 3 van mijn cyclus weer langs komen.Bij ons het probleem niet zwanger worden maar zwanger blijven.Wij hebben al 10 miskramen en een vroeggeboorte op 22 weken zwangerschap achter de rug,we waren ten einde raad maar heb goede hoop nu we onder behandelling mogen van dokter V.

Liefs Vlinder moeder

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    vlindermoeder,

heel erg welkom hier! :)
    jeetje wat een ellende heb jij achter de rug :(

ik hoop ontzettend dat V jullie kan helpen.
    een vriendin van mij (trees hier op t forum) heeft 8 miskramen gehad.
    of het nu toeval, een wonder, OF het barrahus is, maar zij heeft net de 12 weken bereikt! :)

knuffel en succes!
    klingel.

8. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Hallo Klingel,

Een kennis van mij,die net als mij op 9maand.com schrijft,vertelde laatst over Trees en daaordoor ben ik ook het Barrahûs gaan bellen.
    Zo'n twee jaar terug had ik al een afspraak staan bij het Barrahûs,ik was voor de afspraak weer zwanger geworden en het leek goed tegaan,mijn huisarts adviseerde me daarom ook om de afspraak af te zeggen,helaas is die zwangerschap na 22 weken dramatisch afgelopen.

Trees,ik ben ontzettend blij voor jou dat het goed met je zwangerschap gaat meid,ga zo door.

Hopelijk stopt het Barrahûs niet want ze doen zoveel goeds,je wordt serieus genomen,in ieder geval dat vonden wij.Als je gewoon naar de gynecoloog in het ziekenhuis gaat dan ben je een nummer en ze doen de testjes die ze ooit geleerd hebben en daarna stopt het,bij mij durfden ze te zeggen dat ik pure pech heb met mijn 10 miskramen en de vroeggeboorte van Jesse,ze kunnen geen oorzaak vinden en dus noemen ze het pure pech.

Liefs Vlinder moeder

9. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    jeetje meid wat een ellende, hebben jij en je man al eens een chromosomenonderzoek gehad, dit klinkt me nl erg bekend in de oren mijn schoonouders hebben precies hetzelfde meegemaakt, vandaar dat wij direct serieus genomen werden in het umcg en direcht konden starten met icsi.

10. sammy

sammy Niet meer actief

Ga ontzettend duimen voor je vlindermoeder!! Ik geloof ook dat barra ontzettend kundig is!! En dr V zal zijn opvolger(s) vast heel goed inwerken.Meiden het gaat toch door he......Vrijdag bekend...Lang leve de vooruitgang. Ik kan haast niet wachten tot volgende week donderdag en hoop dat ik begin feb mag beginnen...

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ben ik weer!

@Pip: leuk jou weer gezien te hebben. :)

@Vlindermoeder: welkom hier op het forum, wij hebben elkaar vanochtend gesproken. (Ik had een groen vest aan en lange laarzen met een paarse bovenrand.) Ik hoop echt dat dr. V. jou kan helpen en dat je snel een gezond kindje in je armen mag houden.

@Hier:

Vanochtend was mijn temperatuur nog laag (wat erop zou duiden dat het eitje nog niet gesprongen was), maar toen we rond 12.30 uur op de echo keken, was hij weg. Dus vermoedelijk is hij vanochtend gesprongen. Nog een IUI gehad. Perfecte timing dus. Er waren 21 miljoen zaadjes (na opwerking) en de kwaliteit was zelfs nog iets verbeterd t.o.v. gisteren. Ik heb weer progesteronbolletjes meegekregen.

Dr. V. vroeg nog of we erover dachten 'naar het volgende niveau te gaan'. Ik vroeg of hij IVF bedoelde en dat bleek zo te zijn. Maar ik gaf aan dat we nu 1 IUI/FLUSH met Puregon met 3 eitjes hebben gedaan, 1 IUI met een LUF-ei en 2 IUI's in eigen cyclus (waarvan slechts 1 - deze - echt goed getimed) dus dat ik nog wel een paar IUI's / FLUSHes met 3 eitjes wil proberen. Daar kon hij zich wel in vinden.

Ik voel me helemaal vrolijk!! Het was maar 1 eitje, maar ruim voldoende zaadjes dus we hebben een kansje. :)

Op de heenweg kwam ik in een sneeuwbui. Nu ben ik niet zo'n automobilist dus ik dacht: "Wat nu?" Maar om me heen ging iedereen 90 rijden dus toen heb ik dat ook maar gedaan. (Het zicht was toch 'n stuk minder.) En dat pakte goed uit. Het geluk is soms met de dommen, zullen we maar zeggen. Verder verliepen heen- en terugreis soepeltjes.

Trouwens, er was een vrouw met haar auto van het bruggetje bij 't Barrahûs gegleden met haar auto, hij hing er nog op met 3 wielen, maar met 1 wiel van het bruggetje af. :$ Haar auto moest opgetakeld worden.

12. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aquilegia,

Je zat naast me,we hebben nog leuk gekletst met zijn drietjes,de andere dame was volgens mij Pip of niet?
    Ik hoop dat wij hier allemaal een gezond kindje mogen krijgen,dat zou het mooiste zijn wat ik me kan wensen voor 2010.
    Ik hoop dat je iui vandaag geslaagd is en dat je binnenkort een positieve test hebt.

Hebben ze die vrouw haar auto eruit getakeld?hopelijk had ze niet teveel schade,jammer dat mijn vriend en die andere man haar er niet weg konden krijgen,gelukkig is er niks erg gebeurd.

Liefs Vlinder moeder

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hi babes.
    wat leuk dat jullie elkaar hebben gezien! :)
    bijzonder is dat he, de gezichten achter de namen :)

@aqui: ik duim! en goed dat V stap verder voorstelde (het bewijst zijn daadkracht) en goed dat jij nog even wilt wachten.
    ws hebben we meer tijd na tot maart :)

@vlinder: heb jij ook een goed gevoel?
    grappig dat je hier via trees bent gekomen.
    t wereldje is klein: ik heb elke hier leren kennen, zij werd ' via V ' zwanger, ik ben erheen gegaan (1e ronde zwanger, vmk) en heb trees er ook warm voor gemaakt.

niet voor niets!

die vrouw die van t bruggetje ging, brrrrr!!!!

duim voor jullie allen.

hier niets te bekennen, niets te voelen behalve al een paar dagen buikkramp.
    wel bevrijdend hoor, voor het eerst sinds mei geen hormonsters (uit een spuitje) in je lijf.

maarrr ik tel af! :)

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik kom even inbreken

@Vlinder moeder ik kan me jouw vreselijk verhaal nog erg goed herinneren. Ik schrik ervan dat je inmiddels al tien miskramen hebt gehad. Wat moet dit onwijs moeilijk zijn (en zelfs dat is nog zachtjes uitgedrukt). Ik hoop echt van harte dat dr. V. jullie kan helpen in de zoektocht. Ik weet wel dat hij alles doet wat in zijn macht ligt om vrouwen zoals ons te helpen. In vergelijking met het ziekenhuis vond ik ook zijn begeleiding tijdens de eerste drie maanden echt geweldig. Elke week testte hij al mijn hormonen en kreeg ik een echo. Met dank aan het wekelijks bloed prikken zagen we wat er misging en hoe 'simpel' het eigenlijk op te lossen was. Ik hoop voor jou net zo succesverhaal en wens je heel veel sterkte!!

@ alle andere meiden ook heel veel succes!

@ grappig dat we allemaal via via bij dr. V zijn beland. Ik kreeg de tip vorig jaar van een dame (sorry klingel ;)) op een ander forum die na 7 jaar (!) via hem zwanger raakte en inmiddels bevallen is. Ze was opgegeven door alle artsen en tada binnen drie maanden bij het Barrahus zwanger. Een mooi hoopgevend succesverhaal als afsluiter!

15. P26

P26 Niet meer actief

ik heb nog geen buikpijn. Vorige cyclus had ik vanaf dag 2 met de clomid al buikpijn. Vandaag de laatste clomid geslikt en nu wachten tot donderdag.

Ik ga donderdag dus echt niet over het bruggetje hoor!!

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Vlindermoeder: ja, die andere dame was Pip.

Ze hebben de auto van die vrouw eruit getakeld. De takelman heeft daarna proefgereden in haar auto en ze kon er nog mee rijden. Ik kwam toevallig net haar buiten toen hij daar mee bezig was. Ik heb toen even gewacht, want stel dat ze niet meer kon rijden? Dan had ik haar een lift kunnen geven. De takelman wilde daarna haar auto voor haar keren, door achteruit het bruggetje op te rijden. Ze zei: "doe dat maar niet, zo ben ik eraf gegleden". Ik dacht: zo'n man, die doet dat toch natuurlijk gewoon wel. ("Laat mij maar even, mevrouwtje") maar hij heeft toch elders gekeerd. Ik had mijn auto aan de weg staan en wilde ook zo keren. Maar toen zelfs die man dat niet deed, ben ik maar de andere kant op gereden. Ik dacht: ik keer verderop wel, maar toen zetten mijn navigator een andere route uit.

@Klingel: ik ervaarde het zeker als positief dat dr. V. IVF voorstelde. Hij laat je voelen: "wij zijn niet aan protocollen gebonden, als jij doorwil met IUI/FLUSH dan kan dat, als je IVF wil, dan kan dat ook." Dus ik voel gewoon de mogelijkheden. Heerlijk, hoor. Spannend, jij mag binnenkort je awardjes ophalen. Op naar een positieve test!

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Trees: ja, ik ben ook via jullie bij dr. V. beland. Via dit topic en in eerste instantie via jou (op het Hypo maar niet Happy-forum). Ik had me opgegeven voor een intake, maar vond het wel ver. De doorslag kwam toen een tante van mijn vriend die zei: "Oh, ga je naar het Barrahûs? Ik hoor dat iedereen daar zwanger weg komt!" Toen dacht ik: dat wil ik ook! :)

@Trees 2: 13 weken en 2 dagen, heerlijk, geweldig, fabuleus, fantastisch, ga zo door, hè!!! :D

@P26: fijn dat je geen buikpijn hebt en op naar een mooie ronde met 2 of 3 eitjes!! :)

18. P26

P26 Niet meer actief

Jullie gaan nu weer een hele spannende tijd tegemoet.
    Ik hoop echt dat het dit keer raak mag zijn.

nee.... het MOET raak zijn. We gaan allemaal het jaar goed beginnen. Januari is onze maand.

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @trees: ha! via via via smak! ;)
    ik wou de eer niet opeisen hoor, heheheh!

@via via: mooi is dat. ik vind dat we een beloning verdienen. baby allemaal?

@aqui: jeetje wat een toestanden qua takel :)

20. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Hoi vlindermoeder!

Welkom hier. Vanochtend jou ook ontmoet. Fijn dat er nu al wat dingen onderzocht worden en je kan beginnen. Hoop voor jullie (en ons allemaal natuurlijk ;)) op een vruchtbare samenwerking met Dr.V!!

Deel Deze Pagina