wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. P26

P26 Niet meer actief

wat een gedoe he. Wat je allemaal al niet over moet hebben voor een wondertje.

Ik kom ook uit friesland. Maar ik spreek de taal niet. Ik weet niet of jullie ook friese Friesen zijn.

2. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    P26,Ik spreek wel Fries maar niet overal in friesland spreken ze fries.Mag ik vragen waar jij vandaan komt?

3. sammy

sammy Niet meer actief

Ik uit Leeuwarden is ook een taaltje op zich, nu naar jaren ken ik een paar woordjes. Van oorsprong ben ik geen fries. Maar woon al sinds 1985 in friesland.wirdum is dus vooralsnog lekker dichtbij

4. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Sandra34,dat is idd ook een taaltje op zich,ik kan het verstaan en daar houd het wel mee op.Jij woont ook lekker dichtbij zeg,je kunt wel op de fiets als je zou willen

5. P26

P26 Niet meer actief

ik kom uit wolvega.

Dat is van oorsprong een stellingwerfs dorp. Er is nog maar een enkeling die echt stellingwerfs spreekt, de meeste spreken plat.

6. P26

P26 Niet meer actief

ik weet ook wel dat niet iedereen fries spreekt, maar het is toch wel de meerderheid.

7. sammy

sammy Niet meer actief

Ja kan op fiets, na bruggetjeverhaal dat maar doen.... Maar we wonen in buitenwijk vlakbij groene ster, lekker voor de honden. Dus is toch nog wel eindje. Fijn dat we meteen terecht kunnen he vlindermoeder.Tenminste neem aan dat jij ook niet met wachtlijst ye maken had? Ik heb gewoon zin in volgende week donderdag. Dames ik vraag me af bij icsi, waar in cyclus begint het medicatieverhaal/traject?

8. P26

P26 Niet meer actief

ik heb geen idee, wij zijn bezig bij dr V. met de 2e iui behandeling.

9. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    sandra34,ik was niet meteen aan de beurt,heb wel even een aantal weken gewacht.ah,je woont in cammingaburen,ja dan is het nog een hele tocht op de fiets.Ik kan me dat wel begrijpen dat je zin in volgende week donderdag hebt.

10. sammy

sammy Niet meer actief

Wij ook weken, beter dan de maanden in het ziekenhuis!! We hebben geluk, want er waren eerst ook maanden wachttijd voor barra.
    Ik gun jou zo, dat wellicht een oorzaak gevonden wordt, zodat je kans hebt op volledige uitgedragen zwangerschap.

11. P26

P26 Niet meer actief

idd dat hoop ik ook voor jullie.

12. P26

P26 Niet meer actief

Ik ben naar de kapper geweest vanmiddag. Ik zei doe maar wat en ik vind het kapsel erg geslaagd. Lekker eigenwijs.
    Ben benieuwd hoe mijn man het vindt.

13. sammy

sammy Niet meer actief

En wat vond hij ervan??

14. P26

P26 Niet meer actief

ja hij vindt het erg mooi.

Vanochtend bij dr V geweest.
    1 ei van 15 mm en 1 ei van 17 mm. Verder links nog 3 a 4 kleintjes.
    Het slijmvlies komt nog niet echt mee.

vanaf vandaag 2x dgs 25+ puregon spuiten. Morgenavond ovulatietest en zaterdagochtend weer controle.

@ aqui hoe gaat het nu bij jou?

15. sammy

sammy Niet meer actief

Zaterdag barra dan open??

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo allemaal, wat is hier veel geschreven zeg... even kijken of ik overal op kan reageren en jullie vragen kan beantwoorden.

@Pip: dr. V. zei tegen mij dat een niet-springend ei mogelijk van de Clomid kan komen. Daarom zal hij jou wel aan de Puregon gezet hebben.

@P26: ik gebruik ook geen Clomid meer sinds mijn enige ei (daardoor?) niet gesprongen is (LUF- ei = niet springend ei). Dus alleen 50 eenheden Puregon, 1x per dag.

@Vlinder moeder: wat wordt er geconctroleerd met dat 24-uurs urineonderzoek? Eiwitten zei je? Of ook T3 en T4?

Klingel schreef:
    Volgens mij probeert V. eerst Clomid, want dat is goedkoop en weinig belastend (niet spuiten, maar slikken). Als dat niet werkt, stapt hij over naar Puregon. Ik hoorde laatst in de wachtkamer van de vrouw dat zij ook vaak begint met Clomid en dan meestal Puregon of soms Menopur... Kennelijk combineert hij wel vaker. Clomid kun je maar 5 dagen achtereen nemen, als de eitjes dan niet goed doorgroeien, moet je wel wat anders nemen, denk ik... Weet het niet zeker, hoor.

En die verschillende doseringen... ik denk dat dat hij kijkt hoe je reageert en dan de dosis evt. aanpast. Ik ben begonnen met 50 eenheden de vorige keer en toen nog 2 dagen 50+. We wilden het wel halen voor de winterstop. Dat speelde misschien mee. De volgende cyclus moet ik weer 50 gaan spuiten.

Trouwens, ik kreeg en rekening voor de Progesteron, eigen bijdrage. Gek dat dit niet helemaal vergoed wordt. Krijgen jullie daar ook rekeningen voor?

@Pip: ik had met 50 eenheden Puregon 3 eitjes en ik vind het een perfect aantal. Dus graag weer (of eerst 9 maanden zwanger zijn, dat is nog beter).

@Sandra: ja, zaterdagochtend is 't Barrahûs open voor dingen die niet kunnen wachten (inseminaties, echo's).

@Hier: het gaat OK, maar ik ben weer ZO MOE van die progesteron, ik word er echt niet goed van. Dat wordt 2 weken vroeg naar bed. Zucht. Maar ja, alles voor 't goede doel.

Morgen = D-day... duim, duim, duim... door door door!!!

17. P26

P26 Niet meer actief

wat akelig dat je zo vermoeid raakt door de progestron.
    Ik heb van de medicijnen die ik heb gekregen bi het Barrahus nog geen rekening gekregen.
    Ik had in de vakantie clomid gehaald bij mijn eigen apotheek. Nu kreeg ik deze week een rekening hiervoor eigen bijdrage € 5.34.

18. P26

P26 Niet meer actief

zo en nu een lekkere fudge chocolade cake in de oven.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    :p Mmm, lekker! :p
    Van de Clomid heb IK nou weer geen rekening gehad! Gek, hoor. Ik heb ook 1x Clomid gehad.

20. P26

P26 Niet meer actief

bij het barrahus heb ik nog helemaal geen rekening gehad.
    Maar 1x clomid halen bij de apotheek en ik krijg gelijk een rekening.

Deel Deze Pagina