wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui,hij wilde mijn lichaam wat stimuleren zei hij.Ik moet volgende week woensdag heen voor een echo.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, spannend, Vlindermoeder!

3. sammy

sammy Niet meer actief

Ja aqui (is dit trouwens je echte naam en zoniet waarop gebaseerd? Mooi) pijn zoveel mogelijk bestrijden/voorkomen. Wij moeten immers al genoeg doorstaan.

4. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    sandra34,morgen gaan jullie naar het Barrahûs toch,spannend he.Ik ben zo blij dat wij daar nu onder behandelling zijn.

5. sammy

sammy Niet meer actief

Ja morgen is het eindelijk zover!! Ze doen/durven daar net iets meer! Ik heb heel erg de hoop februari te starten. Morgenmiddag krijgen we ook de uitslag of het opgewerkte zaad goed genoeg is voor inseminatie ipv icsi. Maar ziekenhuis wil dan ws niet stimuleren (heb er trouwens nog niet op aangedrongen wie weet krijg ik het gezien mijn leeftijd 35 wel voor elkaar), maar in barrahus doen ze tenminste niet zo moeilijk. En wat is er nou zo erg aan een meerlingenzwangerschap!!
    Beetje druk als ze er zijn haha. Ik hoop nog steeds groot gezin te krijgen! Better let as net!

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ehh, bijvoorbeeld de wetenschappelijk aangetoonde 10x zo grote kans op doodgeboorte of vroeggeboorte (met de nodige onherstelbare schade aan de kindjes), de kans dat de kindjes in de couveuse moeten (wat de nodige kosten met zich meebrengt)???

De kans op doodgeboorte en vroeggeboorte blijft klein, maar is wel degelijk vergroot bij een tweelingzwangerschap.

Begrijp me niet verkeerd, hoor. Ik doe ook stimulatie, ik ben er helemaal voor. Ik vond het ook heel irritant dat wij ongestimuleerde IUI kregen aangeboden en had daar geen vertrouwen in. Maar: een meerling brengt wel degelijk een risico met zich mee. Maar ja, het is ook wetenschappelijk bewezen dat IUI zonder stimulatie bij onverklaarde onvruchtbaarheid eigenlijk even nuttig is als gewoon seks op het juist moment. Bij vijandig slijm en/of een milde mannelijke subfertiliteit ligt dit trouwens weer anders. Dan heeft ongestimuleerde IUI wel degelijk zin.

Ik neem het risico op een tweeling voor lief, vanwege de flink grotere kansen om zwanger te worden. Stiekem wil ik wel een tweeling, maar alleen een gezonde tweeling die gezond en niet te vroeg geboren wordt. Want een doodgeboren kind of kindjes, dat wil ik niet nog een keer meemaken.

Trouwens, Aquilegia is niet mijn echte naam. Het is de Latijnse naam voor een mooie bloem.

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @aqui: dat is allemaal waar.
    maar 2 ei geeft het meeste kans op 1 ;)

op een gegeven moment ga je het risico op 2 nemen he.

trouwens, zeker nu ik al zo lang bezig ben denk ik wel eens ' met 2 ben ik in 1x klaar ' ...
    ondanks de risicos..
    en de angst hoe een 2ling uit mijn lange dunne lijf zou moeten :D

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Klingel, ik ben het helemaal met je eens! Twee eitjes geeft een kleine kans op een tweeling en een grotere kans op een eenling. Ik ben me ervan bewust. Ja, je gaat risico's nemen omdat je zonder risico's niet verder komt! En ik ben helemaal voor de aanpak van dr. V. Maar er IS dus wel een goede reden, dat ziekenhuizen tweelingen proberen in te dammen. Alleen, ze gaan hier naar mijn mening veel te spastisch mee om.

Als je lang bent, dan heeft en tweeling trouwens nog best ruimte, hoor. Dun is niet zo erg. Als je heel klein (kort) zou zijn, dan geeft een tweeling meer risico's. Maar dat ben jij niet, als ik het me goed herinner.

Ik wil ook zeker niemand kwetsen of de les lezen of wat dan ook. Maar ik vind wel dat het goed is als mensen zich bewust zijn van de risico's die ze nemen, hoe verantwoord die risico's op dat moment ook zijn.

Oh ja, en die gedachte: met een tweeling ben ik in 1x klaar, dat is voor mij ZOOO herkenbaar. Voor mijn gevoel loop ik al 2 kinderen achter, dus gevoelsmatig zou ik heel graag een tweeling willen (als het allemaal dan maar goed gaat en de kindjes gezond zijn!)

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    helemaal met je eens.
    en t is ook goed om alle kanten van dit soort zaken/dilemmas te bekijken! :)

denk dat een 2ling ook wel ' past ' hoor hihih!
    en lang=makkelijker ja?
    dan zit ik goed met mijn 1.82 ;)

ik vraag me af of ik op dag3 even bloed wil laten prikken om te zien of alle waardes weer OK zijn.
    denk denk..

trouwens, ook gaaf he dat je 2!! IUI kan doen in 1 cycl. over hogere kansen gesproken! :D
    voel je je goed trouwens?
    die uruzgan is vervelend he.
    hou vol meis!
    :)

10. sammy

sammy Niet meer actief

Had ik even wat los gemaakt? Ik denk er zeker niet luchtig over!! Ging mij ook om het krampachtige van het ziekenhuis! Lijkt mij heel moeilijk te verwerken als je dan eenmaal zwanger bent je kindje nog te verliezen ook! Het zit hem bij mij ook in de achterstand dat ik daarom ook wel graag 2 in 1x wil. Maar ja geduld in het leven is ook nodig.. En daar komt het wel op aan met behandelen besef ik me (maar er dan nog mee omgaan he).

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    1.82 m? Dat is echt een voordeel, hoor, als je zwanger raakt van een tweeling. Dan hebben de baby's veel ruimte (je onderlijf tot aan je ribben is dan ook langer dan bij een kort iemand). Ik ben 1.74 en ik had bij de zwangerschap van Sterre nooit problemen (afgezien van haar dodelijke chromosoomafwijking, natuurlijk :(). Mooie lage bloeddruk, alles perfect, etc. Dus ik heb er ook wel vertrouwen in dat mijn lichaam het aan zou kunnen. Maar dan zou ik wel extra rust nemen, om te zorgen dat ik ze zo lang mogelijk kan dragen!

Goed idee om even bloed te laten prikken! Zou ik zeker doen! Je cryo's zijn kostbaar, die wil je de beste start geven in een lichaam dat er helemaal klaar voor is.

Ik voel me op zich heel positief gestemd, maar er is nog weinig van te zeggen natuurlijk. (Maar dan ben ik weer bang dat het tegen valt...) Die twee IUI's in 1 cyclus vind ik echt helemaal geweldig, dat geeft voor mijn gevoel zo veel meer kansen! :)

Van de "Uruzgan" heb ik minder last dan de vorige keer. Misschien omdat ik toen ook 3 eitjes had, die natuurlijk ook na de eisprong allemaal voor progesteron gaan zorgen. Maar misschien ook omdat ik er nu op bedacht ben. Ik ga gewoon vroeg naar bed als ik moe ben, ik geef er meer aan toe. En dan voel ik me ook beter.

12. sammy

sammy Niet meer actief

Daarom hoop ik ook iui te krijgen. Want tuurlijk zal ik ook voor icsi gaan, maar dat zit me niet 100% lekker, omdat de kinderen daaruit geboren nog niet volwassen zijn en je weet het niet he.
    Mooie naam aquilegia.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Sandra: hopelijk heb ik je niet gekwetst, dat wil ik zeker niet!! Dat gevoel van achter te lopen... ja, ik herken dat zo sterk!

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Misschien is gewone IVF zonder ICSI nog een optie voor jullie? Die kinderen zijn al wel volwassen!

15. sammy

sammy Niet meer actief

Wie weet eerst morgenmiddag maar eens afwachten! Je hebt me zeker niet gekwetst aqui. En denk dat we elkaar wel begrijpen toch? Ik had wat vollediger moeten zijn. Ben ook wel iemand die alles tegen elkaar afweegt.
    Liefs!!

16. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui,mij heb je niet gekwetst hoor want ik ben het wel met je eens dat een meerling zwangerschap meerdere risico's met zich mee kan brengen.
    Maar kijk naar mij,ook een eenling zwangerschap is niet risico loos.

Laten we gewoon hopen dat we allemaal dit jaar zwanger zijn en de zwangerschappen goed uit dragen.

Ik wens jullie nog een prettige avond toe,ik ga zo werken.

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gelukkig, Sandra, en ik denk dat we elkaar zeker wel begrijpen! :)

@Vlinder moeder: ik hoop ook dat we allemaal zwanger mogen worden en blijven, van eenlingen of tweelingen en dat we ze allemaal goed uitdragen! :)

18. P26

P26 Niet meer actief

zwaar onderwerp is er besproken. We zeggen gelukkig allemaal hoe we erover denken.

Wij hebben vanochtend een IUI gehad. Het zaadonderzoek was weer redelijk. Goed genoeg. Advies om vanavond nog een keer te klussen. dan hebben we 3x te pakken.

Dr. V. begon er wel over dat wanneer ik ongesteld wordt, hij de pillen wil laten staan en gelijk wil starten met spuiten van Puregon2x 25++. Dan die cyclus afwachten. Weer niet raak, dan over op IVF/ICSI? Hij wil graag dat wij hier over gaan nadenken.

19. P26

P26 Niet meer actief

rekening gekregen voor eigen bijdrage van Apotheek Sonnega in Leeuwarden. (barrahus)

Deze heb ik net betaald. Kan ik deze nu nog doorsturen naar de zorgverzekeraar? Ik weet dit niet. Er zit namelijk ook een duplicaat aan de rekening vast.

20. sammy

sammy Niet meer actief

Ik hoop dat het je middels iui lukt, danwel gelukt is!! Hoevaak heb je dan iui gedaan, nu dat dr V je voorstelt na nog 1 x wellicht vervolgstap? Sterkte met keuzes! En toch beetje plezier vanavond/vannacht!?! Hoop voor jou 3x is scheepsrecht!

Deel Deze Pagina