wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Vlindermoeder, hoop morgen dat je springende eieren ziet. Dat zou mooi zijn.

Spannend Klingel!! de tp is in dusseldorf toch? En heb je Dr.V nog gevraagd waarom de tp morgen is en niet later. En heel veel hoop hebben meid! Al die positiveit helpt je vast! Daar voelen je diepfriesjes zich ook lekker bij.;)

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    morgen TP omdat ei gisteren, zei hij (en dussel ook).

het doorstoven zoals dat heet tot dag 5 is met name goed bij en voor verse embryo's, die dus meteen na de punctie verkregen zijn en worden terug geplaatst.

ik geloof er helemaal in! :)
    morgen dussel ja, uur of 1530 TP.

smak en rustig aan jij hoor! ;)

3. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Goed zo!! Morgen is dus de dag waarop jullie diepfriesjes zich gaan innestelen in je buik en daar 9 maanden blijven zitten :D.

Klinkt logisch denkwijze Dr.V en Dussel. Zal morgenmiddag duimen voor je. Ga je vanavond al die kant op of morgenvroeg?

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ik ga morgen rijden, moet eerst om 0845 bellen OF er wat terug te plaatsen valt. en heb pas om 1530 afspraak.

tis 2 uur en 1 kwartier rijden, prima te doen. zeker op de autobahn.

gleed trouwens vanmorgen zelf ook bijna de plomp in op de dijk! brr!

5. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Tjonge jonge, spannend zeg!! Reed je bijna de sloot in bij Barra? Of thuis?

Ik heb trouwens net nog maar even met Barra gebeld. Heb een hele vervelende druk in mijn onderbuik, ben bang dat het LUF ei doorgroeit. Mag morgen half 12 even langskomen en dan kijken ze even of het inderdaad zo is. Hoop dat ik het verkeerd voel.

6. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Hoe laat ga je morgen voor echo, vlindermoeder? Ik ben er rond half 12. Even checken of mijn LUF ei niet doorgroeit.

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    goed dat je gebeld hebt!
    en super dat er plek werd gemaakt.

:)
    kijk uit op de dijk ja, het is nog verradelijk.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Pip, ik had dat ook bij het LUF-ei dat ik heb gehad, nog een paar dagen (lichte) buikpijn, af en toe een felle steek. Goed dat je weer voor 'n echo gaat. Ik heb dat toen niet gedaan en het is daarna weer weggetrokken, maar misschien is het bij jou erger.

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    pip, misschien kan t ook nog van de flush komen? :(

10. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    pip,wij moeten om 10.00 uur naar het Barrahûs voor een echo.Hopelijk komt mijn ei-sprong nu ook snel,ik heb wel steeds het gevoel dat ik een ei-sprong krijg.De ovulatietesten worden ook weer donkerder.Ik hoop voor je dat je luf ei niet aan het door groeien is.

Klingel,ik heb geen idee of je ei-sprong al is geweest als je temp stijgt,ik dacht altijd dat als je temp stijgt je ei-sprong eraan komt en als daarna de temp hoop blijft,na de menstruatie,dan ben je waarschijnlijk zwanger.

11. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Ik weet het niet. Bij het eerste LUF ei in november had ik 1 dag na de controle echo dat het ei alsnog ging springen. Dit is een constante ovulatie druk. Misschien zijn we dit keer ook wel te vroeg begonnen hoor met de behandelingen. Mijn ovulatie test gaf vorige week nog niets aan en zelf dacht ik aan een ovulatie zo rond het afgelopen weekend. Dr.V. wilde toch donderdag al beginnen vanwege slijmvlies en grootte van de follikel. Misschien is dat achteraf toch niet handig geweest.

Kan ook misschien wel inderdaad van de flush komen. Heb tot zaterdag nog bloedingen gehad.

Vlindermoeder dan komt je ei er vast aan. Zou je deze cyclus dan ook al behandelen? IUI meende ik toch?

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    vlinder, oei!
    je eisprong komt eraan als je temp daalt!!!!
    daarna moet hij minimaal 0.3 graden stijgen en zo hoog blijven.
    zakt hij, dan weet je dat je ongi komt. blijft hij hoog dan zou je zwanger kunnen zijn.

het 2e deel klopt dus helemaal, het 1e deel niet!

als je temp nu stijgt/gestegen is... dan is je ei al geweest :(

check maar op bv:
    De basale temperatuurscurve

Een goede manier om het tijdstip van je eisprong te bepalen is het bijhouden van je temperatuur op een curve. Elke morgen neem je op hetzelfde tijdstip, op dezelfde manier (oraal, rectaal of vaginaal), met dezelfde thermometer en net voor het opstaan je temperatuur. Eenmaal je opgestaan bent, stijgt je temperatuur immers. Deze temperatuur hou je netjes bij op een curve.
    Klik hier om je cycluskaart waarop je je curve kunt bijhouden, te downloaden.
    (Je hebt een PDF-reader nodig om de cycluskaart te kunnen openen. Indien je die nog niet hebt, kun je hem hier downloaden.)

Je kunt het best starten met het nemen van je temperatuur aan het begin van een nieuwe cyclus. Dan is je temperatuur namelijk het "laagst". Deze lage temperatuur houdt aan tot net voor de eisprong, de dag erop zakt je temperatuur even, om de dag erna enkele tienden van een graad (0,3 - 0,5 °C) hoger te komen liggen dan de dag voor de daling. Wanneer deze stijging minstens 3 dagen blijft aanhouden dan heb je je eisprong gehad. Let wel op: op het ogenblik dat je temperatuur stijgt, is je eisprong reeds voorbij! Normaal gezien blijft je temperatuur nu hoog tot aan je volgende menstruatie.
    Blijft je menstruatie een week uit en blijft je temperatuur al die tijd hoog dan ben je heel waarschijnlijk zwanger.

Als je deze temperatuurcurve gedurende een drietal cycli na elkaar bijhoudt dan heb je vast en zeker een beter inzicht in je vruchtbare dagen.

Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting

daar kan je het per dag ook heel mooi bijhouden (hangt ook onder mijn banner een voorbeeld van mijn tempkaartje)

maar aangezien jij nog geen posi ovu hebt gehad.. kan het zijn dat je temp weer daalt, dat hoop ik voor je, duim duim.

je hebt CB testen toch?

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, als je temp nog laag is en als je vruchtbaar slijm hebt, komt je eisprong er nog aan. Dan moet je dus vrijen. Als je temp in 1x zo'n 0,2 graad of meer hoger is en dit 3 dagen of langer blijft, is je eisprong al geweest. Seks hebben heeft dan ook geen zin meer, het moment is voorbij (IUI zou evt. nog wel kunnen, omdat het zaad dan tevoren bewerkt is en direct in de baarmoeder gebracht wordt).

Je bent waarschijnlijk zwanger als je temp 16 dagen of meer hoog blijft. Anders daalt de temp weer na zo'n 10-14 dagen (verschilt per vrouw).

14. P26

P26 Niet meer actief

zo zeg wat is hier al veel besproken.

Klingel morgen een hele spannende dag voor jullie. Ik zal voor jullie duimen.

Morgen tot 11.00 uur werken dan eerst naar huis. Tegen 11.30 uur zal ik bellen voor de uitslag.
    Ik kan merken dat ik hier erg mee bezig ben. Ik slaap al 2 nachten erg slecht. Logisch dat ik dan extra moe ben. Verder voelt alles nog hetzelfde. Ik heb (nog) geen zw. verschijnselen. Daarom denk ik toch dat het niet raak is.
    Ik ga me maar vast voorbereiden op een IVF behandeling.

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hiihii tegelijk aqui ;)

smak

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, Klingel heeft tegelijkertijd met mij gepost :)

Je schreef over een lichte stijging, dat telt niet. De stijging moet echt minstens 3 dagen beduidend hoger zijn dan de 6 dagen ervoor. En je ovulatietest was nog niet postief en ik neem aan dat je ook echo's krijgt? De kans om je eisprong te missen is zo minimaal, hoor.

17. P26

P26 Niet meer actief

net wat gepost en gelijk nog berichtjes van 2 anderen hihi

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hi hi, weer tegelijkertijd gepost, Klingel :)

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @p: ik duim ook voor joe! :)
    @agui: hihi! :D

20. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Afwachten P26. Heel logisch dat je er steeds mee bezig bent. Zou ik ook hebben. Is toch heel spannend voor ons MM meiden.

Deel Deze Pagina