wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Vlindermoeder: Ik kan me helemaal voorstellen dat je je zorgen maakt en dat je verdrietig en verward bent. Laat he maar goed onderzoeken door dr. V.

@hier: ik heb de brief en de uitslagen uit Duitsland!! Ik heb het net helemaal doorgelezen (in het Duits!), maar ik snap nog niet alles. Ze raadt heparine en prednisolon aan. Maar ik krijg zo langzamerhand de indruk, dat ze dit bij iedereen doet. Eén stollingsfactor was wat afwijkend. En nog wat andere dingen. Ook raadt ze IVF aan; ze vindt IUI niet meer zinvol na 5 pogingen. Nou ja, ik tel poging 1 en 2 niet mee en poging 4 was zonder stimulatie. Dus wij gaan toch nog even door met IUI. Ik ga het nog een keer goed doorlezen om het beter te snappen.

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    #1342 Aquilegia, 11 feb 2010
    Laatst bewerkt: 11 feb 2010
  3. P26

P26 Niet meer actief

Ik heb het gelezen. Dit is echt ongelooflijk.

Klingel gefeliciteerd. Het is je gegund. Barbie en Ken waren denk ik nog op vakantie.

4. P26

P26 Niet meer actief

Aqui ik kan er wel inkomen dat je nog een keer IUI wil proberen.

5. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Klingel,zo zo dit is even goed nieuws,toppie hoor,gefeliciteerd.

Aqui,je moet gewoon je gevoel volgen en fijn dat je eindelijk bericht van Duitsland hebt.

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    #1346 Aquilegia, 11 feb 2010
    Laatst bewerkt: 11 feb 2010
    OK, een korte samenvatting van het Duitse rapport, voor zover ik het begrijp (voor degene die niet alles snappen, vermoedelijk iedereen dus: logisch! Het is lastige materie en ik moet er zo ook nog een boek bij pakken om écht alles te snappen):

- Natural Killer Cells zijn iets verhoogd, vermoedelijk vanwege nog steeds doorgaande schildklierontsteking.
    - ANA (Anti-nucleaire antibodies) zijn ook licht verhoogd, hoort ook bij de ziekte van Hashimoto. Geen extra auto-immuunziekte dus.
    - Factor 12, een stollingsfactor is iets verlaagd: 65 (70 - 115 normaal). Zij denkt dat dit problemen kan geven in de zwangerschap.
    - Een andere stollingsfactor is ietsje verhoogd: factor 13 is 141 (normaal 70-140) maar daar zegt ze niets over in het rapport.
    - MTHFR-mutatie: ik ben hetero-zygoot voor mutatie C677T en negatief op de andere mutatie. Het MTHFR-gen heeft dus geen betekenis voor ons. Dit gen heeft te maken met de foliumzuurstofwisseling. Mijn zus heeft een ziekte die hier mee te maken heeft, dus ik was bang dat ik dat gen had.
    - AMH is niet bepaald, stond wel op de lijst!!! :(
    - HLA- typisierung is in orde. Er is alleen geen crossmatch gedaan, staat op de uitdraai, maar in de tekst staat: "De partner-specifieke crossmatch is negatief. [NB: dit heeft dus te maken met of je wel een goede match bent met je partner genetisch gezien. Als je genetisch gezien te veel op je partner lijkt, zoals een broer en een zus bijvoorbeeld, dan is dat slecht nieuws).
    - Aanbevelingen: 5 mg Prednisolon per dag, te verdubbelen tot 1 mg als ik Puregon ga spuiten (iets klopt hier niet...), ASS 100 gebruiken (?), en 2500 - 3000 IE gefractioneerde Heparine gebruiken.
    - Ik heb tendentieus ondergewicht :rofl: :p en dat kan duiden op een metabool syndroom (Toen ik de papieren invulde, was ik 58 kg bij 1.75 m lengte, nu weeg in inmiddels 60 kg).
    - Er komen nog vragen in haar op (stel ze dan voor je het rapport schrijft, zou ik zeggen): kan ik endometriose hebben? Is er nog meer informatie over het zaad van mijn partner, zoals microbiologische en endocrine onderzoeken? Is er sinds de doodgeboorte van Sterre iets ernstigs in mijn gezondheid veranderd? Had ik bloedingen in de zwangerschap? Gaf de geboorte problemen?
    - Ze ziet eerder een bevruchtings- dan een innestelingsprobleem en raadt ons dus IVF i.p.v. IUI aan.

Nou, dat was het.
    Ik voel me een beetje teleurgesteld, maar dat komt denk ik van het lange wachten. Er zijn zoveel stollingsfactoren en ze zijn allemaal goed, behalve die ene. Zou dat echt zoveel uitmaken? En waarom raadt ze bijna iedereen hetzelfde aan, Heparine en Prednisolon?

Edit: ik hoor net dat ASS aspirine is.

@P26: wij gaan niet nog 1x maar nog een paar keer IUI doen, ook omdat we sommige pogingen niet meetellen. De eerste telt niet, dat was in het UMCU en zonder echo's en zonder stimulatie. De tweede telt niet, dat eitje is niet gesprongen. De 3e telt wel. De 4e telt voor een halve (zonder stimulatie). De 5e telt weer wel mee. Dus wij gaan nog een paar keer door met IUI met Puregon, indien nodig. Na de bruiloft in juli gaan we dan voor IVF als dat nodig is.

7. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui,wat een verhaal zeg,misschien kun je eens een klassieke homeopaat raadplegen.Zei kunnen vaak op natuurlijke basis zaken in je lichaam herstellen.

8. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Lieve allemaal

Het gaat niet zo lekker op het moment.
    Ik heb een rare menstruatie gehad
    Toen nog een keer extra bloed geprikt ook al was het HCG net 1
    Ik voelde me niet lekker en misselijk dus het kon zei V dat ik toch nog zwanger was.
    Helaas was deze uitslag wederom negatief.
    Had ook niet verwacht zwanger te zijn
    Dus was al bezig met de volgende behandeling
    Op dag 11 ovulatietesten gedaan vaag streepje dus negatief
    Moest op dag 12 komen geen follikels te zien
    Dit had ik nog nooit gehad en ik maakte me zorgen
    Heb voor de zekerheid nog een zwangerschapstest gedaan negatief
    Dus moest 2 dagen erna weer ovulatietesten doen en weer dat vage streepje dus negatief
    En 3 dagen na de vorige echo weer komen misschien was het nu later de ovulatie
    Wat hij ook zocht geen follikels het kan zijn dat ik te vroeg een ovulatie heb gehad.
    Toch maak ik me zorgen wie heeft dit ook gehad?
    Hoe kan dit waarom is er niks te zien
    Waarom ben ik wel misselijk
    Ik voel me in de steek gelaten door mijn lichaam
    Ik moet nu wachten tot ik weer ongi wordt, maar wordt ik dat weer
    Nu heb ik het gevoel van niet ook al is het nog ver weg
    De overgang spookt door mijn hoofd
    Een vroege miskraam die ze gemist hebben in het bloed
    Toch nog zwanger wat gewoon niet kan
    Als ik nu weer ongesteld wordt moet ik weer clomid gaan gebruiken
    En krijg nu een IUI flush heb wel gevraagd wat dit was en er is mij verteld dat breng je in met een catheter.
    Doet een flush pijn?
    En wat houdt het precies in ?

Ben erg verdrietig, maar moet weer verder
    Hoe is het met jullie zal vanavond even alles lezen
    Denk aan jullie en duim voor iedereen
    Dikke knuffel voor iedereen die hem nodig heeft

9. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Ilja,wat een onzekerheid zeg,als je in de overgang zou zijn dan kunnen ze dat in je bloed terug zien.Kan het ook zijn dat je hormonen wat in de war zijn dat gebeurd ook wel eens.Ik hoop op een goede afloop voor jou.

Klingel,waar ben je?

10. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Aquilegia, wat goed dat de uitslagen er zijn.Maar wat een taal. Hopelijk ligt de oorzaak van je problemen er in verscholen.
    Vlinder moeder sterkte met alles.
    En ilja doe rustig aan word allemaal wel weer duidelijk laat alles even bezinken,sterkte.

11. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Draga,hoe gaat het met jou kun je de dagen wat door komen.Wanneer mag je te bloedprikken?

12. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ja moet wel maar ik mag zaterdag bloedprikken. Heb steeds het gevoel dat ik ongesteld word. We zien wel kan alleen maar wachten. Zoals je weet zeer frustrerend. Ik denk steeds als ik zaterdag maar haal dan zit ik goed dom he.

13. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Haaiiii, allemaal..

Net thuis na een lange dag Zeist. Wat een nieuws zeg!! Lieve Klingel, tranen in mijn ogen, dit is echt wel een positieve test. Spannend, zo hebben we het van de week ook met alle barra dames hier afgesproken, nu alleen nog roze testen..Agui, jij de volgende!!!

Ingewikkelde uitslag trouwens Agui...klinkt niet heel bruikbaar. Nekklachten weer over?

Vlinder: Dikke knuf..voor jou. Wat vervelend zo'n menstruatie. Hoop dat het niets vervelends is of was.

Ilja: Ook een knufff voor jou...vervelende onzekere cyclus zo voor je.

P: zaterdag de punctie!!! Spannend zeg...morgen mooi ziek melden...

Nou ik ga zo hyper slapen zeg, ben helemaal blij door de test van Klingel, wij zijn de volgende(n)!!:D

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    haai lieve barrababes.

ik ben net thuis en reageer morgen even op alles wat er bij jullie gebeurt okee?
    dank voor de felicitaties, maar ik wil eerst wel eens even de HCG uitslag van morgen. daarna eventueel gillen ;)

het is bizarrrrrrrr, maar V prikt ook wel eens erg vroeg (vind ik) na een behandeling.
    ik zat nog maar 7,5 dagen na mijn terugplaatsing, terwijl je kan innestelen tot dag 10.
    die kans is klein, maar zie, ik zit weer eens bij de uitzonderingen.

de knaltests van vandaag waren zeer overdonderend.
    ik ben echt in de war want was allang bezig met ronde 26 in mijn hoofd, en ik voel ook echt geen ene floep aan mijn lijf :(

ik hoop en vind dat ik de 1e van ons allen zal zijn die nu, of in elk geval maximaal in 2010, zwanger worden!

dat moet en daar vertrouw ik op.

knuffel voor iedereen!!!!!!!

15. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Klingel. Hoop op naast een posi test ook nog een super HCG uitslag. Ik duim voor je!! Daarna gaan we gillen..:D

Vlinder: Succes vandaag.

Ik ga zo aan het werk, tussendoor even bij ziekenhuis bloedprikken, denk zelf dat de schildklier ietsje te snel loopt. We zullen het dan maandag horen. Slik vandaag wel ietsje minder thyrax al. Voel het meestal perfect aan en ben in vergelijking tot de laatste keer bloedprikken 4 kilo afgevallen en zat toen al op het randje..TSH:0,35. Na uitslag ook maar even beoordelen met Dr.V. of Flush/IUI wel zin heeft deze keer dan. Verwacht eind volgende week behandeling.

16. P26

P26 Niet meer actief

spannend hoor pip.

Klingel ik zal voor je duimen vandaag.

Draga. Ik hoop voor je dat je snel een positieve test hebt.

@hier morgen is de dag. Vanavond ga ik nog wel aan het werk. Maar ik werk 4 uurtjes. De laatste 3 uur werkt een collega voor mij. Ik vond het gisterenavond best wel zwaar. Pijn in de buik door het vele lopen en trekken enz.

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @pip: lief dank :D
    hoop dat je waardes OK zijn, brr, dat maakt onzeker he.
    overigens super dat V dit allemaal checkt. zoveel ziekenhuizen checken het niet, of pas na jaaaren...
    hoe voel je je verder? ik duimmmmmmm!

@p26: thanx, en doe je voorzichtig??? echt, stel je voor je hebt 2 kleine trostjes met grote druiven eraan.
    morgen ziekmelden?
    ik denk aan je!

@hier: weer knaltest.
    werkelijk waar ik ben dat onmogelijke geval die na nega BETA HCG gewoon pas innestelde.

indien t goed is ga ik juichen (en dan pas durft ook klingman) maar dan moet dit echt het begin zijn van een 100% roze barrahus.

KUS!

18. P26

P26 Niet meer actief

Ik zie er wel tegenop. Ik ben wel goed ingelezen, maar hoe het nou echt gaat moet ik nog ondervinden en dat vind ik toch wel eng.

Ja ik meld me morgen ziek. Ik ga zeggen dat een veel te erge buikpijn heb en dat ik me helemaal niet goed voel. Ik lieg dan niet helemaal....

19. famke007

famke007 Actief lid

5 jan 2010
    151
    0
    0
    bloemist
    fryslan
    KLINGEL!!!:$:$:$:$:$
    spannend, cijfers cijfers, duim voor hoge cijfers!!!!!

P26, succes morgen, en voel je niet bezwaard om morgen je werk te bellen. is voor goed doel! en je hebt dan niet gelogen ;)

pip, werken, bloedprikken en dan lekker genieten van je weekend.
    en maandag een mooie uitslag

aqui, je mag zelf wel bijna dokter in de moeilijke letterkunde zijn, wil je de uitslag begrijpen, ben je al wat wijzer nu!! hopelijk zit de oplossing er tussen.

draga, succes met bloedprikken morgen.

ilja, hoe gaat het nu met je, voel je je weer wat beter. die onzekerheid en je lijf wat niet mee wil werken is funest voor je vertrouwen en hoe je je voelt. zal voor je duimen.
    probeer van het weekend te genieten.
    wat flush betreft, voor iedereen is het anders, wel of niet pijnlijk. niet te veel bij nadenken, gewoon ondergaan.

vlinder moeder, hoe gaat het daar, nog steeds erg ongi. hoe was het bij dr V. daar kon je naar toe toch!!!
    heeft hij een verklaring gevonden.

ik ben vanochtend ook langs geweest.
    u b en ttraag zei dr V. hahaha moet nu 75 x 2 spuiten. had 3 links en 3 rechts.
    en moet maandag weer komen.
    mooie "poster"in de gang, kun je zien waar iedereen vandaan komt. geeft samenhorigheids gevoel. dr V. was er ook best wel trots op.
    ;)
    meiden duim voor jullie/ ons allemaal.
    klingel hou jou extra in de gaten. vanaf nu gaan we deze trend voortzetten.:):D
    allemaal fijn weekend. ga weer aan de klus. zijn huis aan het verbouwen.

kus

20. P26

P26 Niet meer actief

@famke wat mooi 3 om 3. Dit is wel spannend. Ga je nu een flush enz doen? Of wat anders.

@vlindermoeder: Weet je al wat meer, wat betreft de bloedingen?
    Bedankt voor je pb-tje. Zelf voel ik hier niet zo heel veel voor, maar ik kan het wel waarderen dat je dit benoemd.

@ilja: Het is zo begrijpelijk dat je je nu zo voelt. Het is allemaal zo moeilijk. Je kan gewoon totaal geen invloed hebben op je eigen lijf.

@aqui: Jee zeg wat een documentatie. Ik kan er zelf niet heel veel uit wijs worden, maar dr V vast wel.

Deel Deze Pagina