wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Over de echo op de 12 dag:
    Het was zeer teleurstellend: de ene kant veel kleine follikels, kleiner dan 8 mm. De andere kant 1 zeer grote follikel: 37 x 25 mm ongeveer. De echoscopiste dacht dat dit de dominante follikel was, die op knappen staat/stond OF een "persisterende" follikel: een follikel uit de vorige cyclus die is achtergebleven en die de groei van de andere follikels belemmert. Daarna heb ik gebeld met dr. V en de gegevens doorgegeven. Hij is er -vanwege de ongewone grootte - van overtuigd dat het inderdaad een persisterende follikel is. Hij wil deze maand niets meer doen; volgende maand een echo op de 3e dag in Friesland om te zien hoe het ervoor staat en spuitinstructie. En dan maar hopen dat mijn eisprong niet in het kerstreces van de kliniek valt. Dus we waren zeer teleurgesteld. Nu kwam ik net thuis en nu heb ik een digitale ovulatietest gedaan en ja, hoor: positief (ik had vanochtend al het idee dat het eraan zat te komen, het LH-streepje was al iets dikker dan de andere dagen). Dus misschien staat de follikel toch op knappen! Ik hoop dat als ik morgen naar Friesland bel met die mededeling, dat ze toch willen insemineren, morgen en evt. ook overmorgen. Ik heb net al hun antwoordapparaat ingesproken. Oh, ja: het baarmoederslijmvlies is ook opgemeten met de echo; het was wel 3-lagig, dat is goed, maar het was te dun, 4,8 mm maar. Ik hoop dat ze daar met medicatie ook iets aan kunnen doen. Het kan wat dunner blijven door de Clomid. Ook het cervixslijm kan opdrogen of wegblijven door Clomid; dat merk ik erg goed. Ik had nog helemaal geen vruchtbaar slijm waargenomen en nu toch al bijna ovulatie, nou ja, misschien dan. Jammer van dat slijm, want dan heeft zelf klussen natuurlijk ook niet zoveel zin.

2. P26

P26 Niet meer actief

Hoi Aquilegia,

wat balen zeg, echt het idee dat het even tegenzit. Hopen dat je idd terecht kan voor de behandeling.

Wij hebben gisteren onze eerste afspraak gehad. De intake. Dit is mij goed bevallen. Wat mij opviel, is dat hij hele een heel ander soort anamnese doet dan het ZH. Ook werd er in het ziekenhuis gezegt naar mijn man toe, dat ze voor hem niets kunnen doen. Dr Veenendaal heeft ons gelijk allebei laten bloedprikken. Wanneer het bij mijn man niet goed is, kan hij ws ook medicatie krijgen.
    Ik wordt volgende week als het goed is ongesteld, dan moet ik op dag 3 bloed laten prikken. Hij wil me medicatie geven om mijn follikels te stimuleren, maar hij had het wel over een natuurlijke ovulatie. Waar ik ook erg blij mee ben, is dat hij me niet kwakkeloos medicatie geeft, maar kijkt dmv het bloedprikken, wat voor med, en de zwaarte ik nodig ben. Dit is toch een hele andere insteek.

voor nu afwachten, hopen dat ik volgende week kan gaan bellen

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou het viel allemaal toch wel mee! :) Gisteravond dus opeens toch een positieve ovulatietest. En ja, positieve ovulatietest + grote follikel = ovulatie die eraankomt???

Vanochtend om 7 uur op gestaan op mijn vrije dag. Om 8 uur direct gebeld met de kliniek. Ze zeiden: vanwege de grote reisafstand kun je best morgen komen voor de inseminatie. Dus ik zei: het is mijn vrije dag, ik wil graag komen en morgen weer. Want: ik heb juist deze kliniek gekozen mede OMDAT ze 2x insemineren per cyclus. Dus ze zeiden: hoe laat kun je hier zijn? Kom om 10 uur zaad produceren, om 11 uur inseminatie. We doen jullie er tussendoor.

Het bleek achteraf dat mijn vriend niet eens mee had gehoeven, als we een potje en een speciaal medium meegekregen hadden. Maar dat was dus niet zo. Wij hadden er zelf ook niet niet om gevraagd, omdat we dachten dat de afstand te groot was om thuis zaad te produceren.

Wij in de auto, flink doorgereden, 10 uur daar, gelijk zaad produceren in herenkamertje. Daarna wachten in de volle wachtruimte. Wij wisten dat we lang moesten wachten. Het spreekuur was uitgelopen, maar gezellig gekletst met lotgenoten in de wachtruimte.

Rond 12.00 uur de inseminatie: 32 miljoen zwemmers, 85% goed beweeglijk, 5% voldoende beweeglijk!!!! :D:D:DDus 90% goed + voldoende. Nadat we dit gehoord hadden volgden de echo en de IUI. Het grote ei zat er nog; hij was nu wat ronder en dat was het teken dat hij toch gaat springen, dacht de dokter. Hij vond dat mijn baarmoederslijmvlies er prima uitzag, medicatie om dat dikker te krijgen vond hij niet nodig. Hij heeft het slijmvlies trouwens niet opgemeten, maar goed. Hij zei: die grijze wolk is het baarmoederslijmvlies, dat ziet er prima uit. De IUI was zo gepiept, ik dacht dat hij nog moest beginnen en hij was al klaar. Ik moest heel even blijven liggen, 2 minuten ofzo, waarij ik ook wat achterover werd gekanteld. Dat kantelen mocht mijn partner doen.

Daarna hebben we nog gesproken over het zaad en de bloedwaarden van mijn partner. Die zijn goed (bloedwaarden in laagnormale gebied), maar hij overwoog toch - mocht het niet snel lukken - om hèm te stimuleren met Clomid!! Maar voorlopig niet, gezien het goede zaad.

Waarschijnlijk volgende cyclus op de 3e dag een uitgangsecho en medicatie spuiten, bijv. Menopur. Want de Clomid heeft dus niet geleid tot 2-3 follikels zoals de bedoeling was.

Hierna mocht ik naar beneden naar de assistentes. Van één van hen kreeg ik een spuit pregnyl, 5000 eenheden, om de eisprong nog verder te stimuleren. Ze liet gelijk zien hoe ik dat in de toekomst zelf kon doen. Brrrr. Ik hoopte nog dat mijn partner zou willen spuiten als ik het een keer zelf moest doen, maar hij werd al een beetje onwel toen hij zag hoe ik een spuit kreeg en moest gaan zitten. Ik kreeg de rest van de pregnyl mee; voor een evt. volgende keer.

En we kregen een potje mee en een speciaal medium om het zaad in te doen. Want tussen vandaag en morgen ga ik ovuleren en dan insemineert hij nog een keer morgen. Maar dan ga ik wel alleen. Het heeft ons een hele werkdag van mijn vriend gekost. Gelukkig is hij er heel open over. Hij had op zijn werk aangegeven dat alle afspraken onder voorbehoud waren deze week. Daarna weer 2 uur terugrijden met harde wind. We hebben nog even gelunched onderweg; 15.00 uur waren we thuis.

@P26: fijn dat het je goed bevallen is. Ja, ook de man is te stimuleren met bijv. Clomid om meer/beter zaad te produceren! Ja, het echt heel prettig daar. Ook de flexibiliteit. :)

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Klingel: ik zie dat je 17 dagen na je eisprong zit, geen menstruatie en geen positieve test.. :(: Wat zegt dr. V. daarover? Lijkt me erg vervelend!

5. Trees

Trees Niet meer actief

Ik las net in mijn topic dat je vandaag ook in Wirdum was. We hebben elkaar gekruisd. Ik had om 8 uur al een afspraak en heb alleen je telefoontje meegekregen ;).

Maakt trouwens niks uit hoe vroeg je bent, want ook ik was pas om half 9 aan de beurt. Er waren namelijk nog twee patienten die om 8 uur een afspraak hadden. Vorige week ook al. Heel vreemd dat het daar altijd uitloopt :D.

Maar wat een spannend verhaal bij jullie en wat ontzettend fijn dat je toch de inseminatie hebt gehad vandaag! Dat gaan echt twee spannende weken worden voor jullie. Mag je bloedprikken? Ik ga hééééél hard voor jullie duimen!

@p26 fijn dat je al terecht kon bij dr. V. Heel herkenbaar jouw ervaring. Na twee ziekenhuizen en een heleboel gynaecologen te hebben gezien, vond ik echt een verademing om naar het Barrahus te gaan. De aanpak is veel persoonlijker en heb het gevoel dat ze allemaal net een stukje harder lopen dan in een regulier ziekenhuis. Ook veel succes daar!

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ja klingel vertel, want morgen heb je een date in Wirdum toch? Heb jij stiekem vanochtend ook naar de kliniek gebeld terwijl ik daar zat? Ik ving een bekend verhaal op. Tja de privacy daar ;)....

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @agui: wat goed! wat fijn!
    kijk DAAROM houden wij van wirdum: de flexibiliteit, de tijd (ja ook wachten, maar ook tijd krijgen) en hoppaaaa 2x ipv 0!
    ik duim voor je, ook voor morgen!
    heb je nu vandaag dus IUI en morgen flush?
    nog gevraagd waarom dat niet andersom was?

ik zit (nu) ook te denken aan FLUSH en IUI, maar aan de andere kant.. pfff...
    moeilijk kiezen..

@trees: nee vandaag niet gebeld! :)
    jij nogmaals superfeli met superkloppend superhartje he! :D
    morgen om 1445 (!!!) afspraak.

dan plan opstellen, gaan we weer voor ivf (betere kansen... wel zwaarder...) of voor de F/I ?
    ook vragen hoe zit met verzekering (buitenland) want menzis doet achterlijk.

ik denk dat mn ongi uitgesteld wordt door de progesteronbolletjes, vorige week donderdag laatste genomen, wel vreemd dat t zo lang duurt.

(dan ergens weer bang dat er toch ergens een misgegane poging vast zit... zou ook verklaren dat ik me superzwanger heb gevoeld....)

naja, morgen weten we meer.

smak!

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ha, ha, grappig dat jij daar zat toen ik belde. ;) Echt super dat ik toch nog terecht kon! Daarom vond ik het wachten ook helemaal niet erg. Gelukkig had je een mooie echo, helemaal top!!

@Klingel: ik weet niet waaom ik vandaag IUI had geen flush en ik weet ook niet of ik morgen wel flush krijg. Hij zei specifiek tegen de assistente: "Uterien, geen flush". Ik wilde nog vragen waarom en toen ben ik daar niet meer aan toe gekomen. Soms lijkt hij ook niet zo weg te zijn van vragen. Morgen toch eens vragen waarom hij bij mij geen flush doet. Ik dacht zelf misschien omdat we wel 32 miljoen zaadjes hadden. Misschien vindt hij het dan niet nodig?

Jij 14.45 uur morgen? Ik moet er om 11.00 zijn met de zaadjes en dan rond 12.00 uur inseminatie.

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @aqui: heb je dan 2x een iui ws?
    ik weet dat de flush altijd plaats vindt VOOR de eisprong (want je spoelt ook de eileiders door) dus ws krijg je 2x iui..

de vraag is idd, waarom hij geen flush doet??? zou ik zeker even vragen aan hem.

kan wel zijn dat hij soms niet van vragen houdt, maar wij houden wel van antwoorden! :D

succes in elk geval!

ik zie je niet denk ik (zou niet best zijn want dan loopt ie 3 uur uit)
    en anders dan spreek ik je aan want ik zou je nu herkennen! :)

smak!

10. P26

P26 Niet meer actief

Een flush is zeker net zoiets als de hsg scan, alleen dan de eileiders doorspoelen met zaad?

Ik wil graag weten of dit ook zeer doet. De hsg scan die ik heb gehad heb ik echt in het zh als pijnlijk ervaren, hij kon het dingetje eerst al niet goed vacuum zuigen op de baarmoedermond en heeft dus flink lopen kneuzen van binnen. En toen nog de vloeistof. Ik kon die avond niet werken, ik lag krom van de pijn en ik heb best wel een hoge piijngrens.

Je snapt dus dat ik hier erg tegen op zie. wanneer ik dit zal moeten doen.

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    FF een korte update: vandaag weer naar Friesland geweest voor 2e inseminatie, potje met sperma in speciaal medium tussen mijn borsten in de trein mee. Sperma weer in orde. Maar: HET EI ZAT ER NOG! :( En het had gesprongen moeten zijn. :x Het was wel mooi rond, 34 mm groot en stond nog steeds op springen. Ik had vanochtend al een hogere basale lichaamstemperatuur, 36.85!!! Ik snap er niets meer van. Nu ben ik nog even op het werk, ik hou het dus kort. Morgen weer een echo, in Utrecht. Hopelijk is het ei dan weg.

Ik heb nu gevraagd waarom geen flush. Hij zei: "Flush is iets wat je niet zo maar doet. Het is ingrijpender dan IUI, ik doe geen flush voor 1 follikel. Bovendien zijn jouw eileiders open; je hebt dit jaar een HSG gehad."

Volgende keer dus stimulatie met iets anders dan Clomid, want Clomid heeft niet gewerkt; ik had maar 1 follikel.

P26: als jouw eileiders nu open zijn, zou flush minder pijn moeten doen dan een hsg toen. Overleg met V! Als je geen flush wil, doe je toch gewoon IUI? Of je probeert het 1x en als het dan te pijnlijk is, de volgende keer IUI. Ik heb het zelf nog niet gehad, dus ik kan er niets over zeggen hoe het is.

12. P26

P26 Niet meer actief

Hoi Aqui....

wat balen zeg dat je ei nog niet weg is. Ik hoop dat je vandaag bij de echo meer resultaat ziet.

Nog even een vraag, volgens iemand behandelt dr Veenendaal alleen 's ochtends en niet 's middags. Klopt dit, want ik zag eerder al ergens dat iemand (klingel) ook 's middags een afspraak had?
    Ik en gisteren namelijk aangenomen voor een baan als ziekenverzorgende in een ziekenhuis voor 10 uur. Dit is naast mijn andere werk. Maar deze tien uur worden verdeelt over de ochtenden: van 8 tot 11 en op mijn andere werk, werk ik van 16.00 tot 23.15 uur.

Ze waren flexibel toch??

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @P26: Ze werken soms 's middags, maar meestal 's ochtends en aan het begin van de middag. (Dit komt trouwens omdat ze ook op zaterdag werken; het gaat altijd maar door daar). Ik zou het gewoon daar vragen. Ze beginnen trouwens om 8.00 uur, anders kun je misschien voor je werk?

@all: mijn follikel, nu 37 mm, zit er nog en is dus NIET gesprongen. Conclusie: persisterende follikel. Gelijk gebeld naar 't Barrahûs. Gesproken met één van de dames. Zij heeft even overlegd met de dokter. Conclusie van hem: "Oh, dan weet ik wat eraan de hand is; ze ovuleert niet." Dus ik heb LUFS??? Ik moet op dag 2 van mijn nieuwe cyclus weer contact opnemen over wat we gaan doen. Nou, ik had bij het UMCU dus 6x IUI kunnen doen en ze waren er nooit achter gekomen, omdat ze daar voor en na de IUI geen echo's maken!! :x Dus hulde voor dr. V; in 6 weken is hij meer te weten gekomen dan het UMCU in 2 jaar! :)

14. P26

P26 Niet meer actief

Nou als dat idd waar is, dan kan hij er misschien wat aan doen.
    het idee dat je 2 jaar bezig bent geweest en wat je zegt dat hij nu in 6 weken al meer weet dat is toch echt onvoorstelbaar???

Als ze in het zh nou ook eens even verder gingen kijken dan hun standaard regeltjes.......

Nu hoop ik voor je dat de volgende cyclus beter verloopt.
    Ik hoop dat ik dinsdag ga menstrueren en dan op dag 3 bloedlaten prikken. Dan ga ik voor het eerst aan de medicijnen.

15. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @aqui: jeetje wat een toestand van je ei!
    en wat zonde dat je nu eigenlijk dus voor niets 2x iui hebt gehad..
    maar: zou hij gelijk hebben dat je niet ovuleert??
    hoewel ik heilig in hem geloof vind ik dat over de telefoon wel een beetje een snelle conclusie.

trouwens, dat het UMCU geen echos maakt voor en na iui is ronduit gevaarlijk vind ik en sowieso heel kwalijk, dat zie je nu wel weer, je had wel een half jaar meeeer vertraging kunnen oplopen! :x

ga je hier, als er meer bekend is, nog wat over zeggen daar??

het KAN dat je ei een keer niet springt, door de (nieuwe) stimulatie hoor.
    ik had vorige ronde ook een ei van 28, maar die is door de pregnyl wel gesprongen.
    jij had toch ook pregnyl trouwens?
    zou ei niet alsnog, maar gewoon wat later, gesprongen zijn?

dat hoop ik voor je want dan heb je met 2x iui toch kans! :)

wat betreft die flush, doet ie altijd een beetje geheimzinnig over he.

hij wilde mij dit x wel een iui EN een flush geven, maar na overleg hebben we toch besloten om voor een 'zware' ronde te gaan: ivf.

omdat december voor mij (qua werk) een rustige maand is, en dus echos in leeuwarden en met name 2x dusseldorf minder ingrijpend.
    ook heb ik in de week na mijn NNNNod ;) een week vrij, dat voelt ook lekker.
    en omdat wirdum een winterstopje heeft heb ik de ronde erna dus ook alweer rust.

kom maar door dus, ik doe sowieso liever het vervelendste het eerst.

ik moet 2x per dag 75 spuiten! onwijs veel voor mij, maar ja we willen ook veeeeeeeeeel eitjes.
    alleen hoop ik niet dat ik er nu teveel maak? :(
    ik had met 2x 25++ er 10..

we zullen zien, ik vertrouw V.

@p26: als het heeel druk is gaan ze idd smiddags door. maar je zou ook om 0800 kunnen komen idd?

trouwens, er begint echt sprake van te komen dat V wel een manier heeft gevonden door te gaan na maart 2010! :)

maargoed, ik heb de afspraak met hem dat ik dan al zwanger ben :D

zo, ik ga mn eerste spuit maar weer zetten en dan lekker hardlopen.

liefs!

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, wat een toestand. We weten inderdaad natuurlijk nog niet zeker dat ik nooit ovuleer, alleen is het wel zeker dat ik deze cyclus niet geovuleerd heb. 48 uur na de LH-piek zou het ei weg moeten zijn, namelijk. En ik heb dinsdag 17.00 uur een LH-piek geconstateerd en vrijdag 12.45 uur zat het ei er nog. Donderdagavond 17.00 uur had hij weg moeten zijn. En woensdag heb ik inderdaad nog en pregyl spuit gehad. Maar: ik heb wat onderzoek op internet gedaan en een LUF-cylcus kan ook van de Clomid komen!!!

Als blijkt dat ik LUFS heb, dan dien ik zeker een officiële klacht in bij het UMCU. Het schijnt dat 10-30% van de onverklaarde onvruchtbaarheid toch verklaard wordt door LUFS. Dus als ik dat syndroom heb, dan vind ik het grove nalatigheid dat ze het niet ontdekt hebben met echo's daar!

Dus je gaat IVF doen deze cyclus? Maar je hebt toch ook cryo's?

Goed nieuws dat het Barrahûs waarschijnlijk toch doorgaat na maart 2010. Ik hoop echt dat dit doorgaat! Heb je het gevraagd?

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @aqui: nee ik had nog maar 1 cryo na de escape-icsi van september.
    die heb ik afgelopen maand opgehaald, zonder succes helaas :(

het is zo dat in elk geval 36 uur NA de pregnyl je ei zou moeten springen, het kan zelfs dat de pregnyl je eigen LH piek dus een beetje tegen houdt.
    in dat geval kan je ei alsnog gesprongen zijn, maar idd, het kan ook wezen dat hij te eigenwijs was.

zou zeker gaan mopperen op je ex-ziekenhuis. dat ze geen echos doen vind ik sowieso echt waanzin!!!

V liet t vallen, omdat we het erover hadden dat dusseldorf voor ivf toch wel erg ver weg was. toen knipoogde hij het een en ander door ;)

ik heb de 1e spuit er al weer in; poe, wel spannend, opeens na zoveel iui'tjes een officieele ivf, en dan dus zoveel eitjes mogelijk kweken, brr.
    ik weet dat ik er nogal enthousiast op kan reageren, stress dus beetje voor overstimulatie, maargoed, woensdag ben ik alweer bij V, die zal t wel goed in de gaten houden.

@p26: wat ga jij nu eigenlijk doen? eerder beginnen voor nummer 2 dus?

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, jammer dat je geen cryo's meer had! Spannend, hoor, weer IVF. Hopelijk is het succesvol!

19. P26

P26 Niet meer actief

Wij zijn bezig om voor de 1e keer zwanger te raken, nu 19 maanden bezig. Ik ben heel onregelmatig en het zaad van mijn man is slecht. Ik heb keurig een temp cyclus bijgehouden en daaruit kon hij opmaken dat ik waarschijnlijk moeilijk ovuleer. Ik neem een lange aanloop, aldus dr V.

Wat is nu het plan:
    Wij zijn allebei boedgeprikt voor hormoonwaardes en kijken of ik idd heb geovuleerd.
    Ik hoop dinsdag ongi te worden en dan wordt ik op dag 3 weer bloedgeprikt. Dan ga ik aan de medicijnen om meer follikels te kweken. Hij wil wel dat ik natuurlijk ovuleer. Spannend allemaal.
    December gaat ws niet lukken ivm de winterstop. Dit omdat ik telkens een lange cycus heb. Als hij loopt net als anders, dan ovuleer ik midden in de stop.

20. P26

P26 Niet meer actief

Ik denk trouwens ook dat als ik een afspraak moet maken op een werkochtend, dan moet het rond 11.30 worden. Ik werk namelijk van 8.00 tot 11.00. Maar goed, daar nu maar niet over in gaan zitten. Het gaat vanzelf wel lopen.

Deel Deze Pagina