wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @pip: hee welkom! :)
    fijn dat je je bij V thuis voelt, dat heb ik ook heel erg.
    het is een wonderlijke man, en ik ken mensen die hij aan t huilen heeft gekregen, maar (tot nu toe) kan ik zeer goed, en humoristisch, met hem overweg.
    belangrijkste van barrahus vind ik de combinatie van super-daadkracht en vertrouwen en de lieve zorgzaamheid van de zusters.
    ben zelf weggevlucht uit ziekenhuis meppel, en superblij dat ik (via heerenveen) nu hier, en in dusseldorf ben.

wens je alle succes, wat ontzettend vervelend van je eieren.. had aqui ook al! :(

ik ga zo eieren zoeken, ben benieuwd naar de opbrengst.

kus!

2. P26

P26 Niet meer actief

En klingel,

hoe is het gegaan?

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Pip: Welkom hier. Ja, man draagt een bril en we zijn in Utrecht behandeld. Hebben we met jullie gepraat op een woensdag? Hoe zie jij eruit dan? Jij hebt gehoord dat hij doorgaat? Blijft dr. V. dan nog bij de praktijk betrokken?

@Klingel: hoe was het?

@all: Vandaag nieuwe cyclus begonnen! Vorige cyclus 22 dagen, LF van 9 dagen (LF is bij mij altijd 12, 13 of 14 dagen, was 1 keer 11 dagen)!!!! Mijn tempkaartje ziet er ook heel anders uit. Dus deze cyclus is zo afwijkend van het normale, dat ik ervan overtuigd ben dat de Clomid de persisterende follikel veroorzaakt heeft.

Ik heb meteen gebeld naar 't Barrahûs vanochtend; eigenlijk moest ik op de 2e dag met V. bellen, maar ja, morgen is het zondag. Nu moet ik maandag op dag 3 komen bij V. (Om 13.00 uur, iemand anders die er dan ook is?)

En mijn 24uurs urine onderzoek naar T3 en T4 was niet goed. T3 en T4 zijn te laag in de urine en nu wil V. mij aan dierlijk schildklierhormoon hebben. Maar dat mag juist niet als je zwanger ben of wil worden. Overigens geloof ik totaal niet in het 24 uurs urine onderzoek, want uit mijn bloedonderzoek 2 dagen eerder bleek juist dat mijn vrij T4 wat aan de hoge kant was!!! Toen zei V. overigens direct dat ik mijn schildkliermedicatie maar beter kon halveren, wat ik niet gedaan heb omdat mijn endocrinoloog hierover beslist.

Dit urineonderzoek staat bij schildkierdeskundigen bekend als alternatief en onbetrouwbaar. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het volste vertrouwen in dr. V. en ik ben bijzonder blij dat ik bij hem onder behandeling ben, maar de behandeling van mijn schildklier laat ik liever aan dr. Pop en mijn endocrinoloog over.

Hè, ik zit helemaal niet te wachten op verschil van mening met V. :(

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @p26 en aqui: hier meer dan 20 eieren! :)
    maar dat voel je ook wel zeg.... :(
    erg emo ook, gewoon door al t gesol enzo.

@aqui: ik snap dat je niet wilt dat V een ander plan kruist of wijzigt. zou dit even met hem bespreken, hoe moeilijk dat misschien ook is..
    hou hem te vriend, maar volg altijd je hart hoor!

maandag 1300?
    ik maandag 1330, dus de kans dat we elkaar zien is groot! :)

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi Klingel, 20 eieren? Op zich heel mooi! Dat zul je inderdaad wel voelen! Als jij er om 13.30 uur moet zijn, dan heb je inderdaad wel kans dat we elkaar zien.

Ik zal de schildkliermedicatie inderdaad gewoon rustig bespreken met dr. V. Ik probeer hem zeker te vriend te houden!

Het positieve is wel, dat we nog een cyclus IUI kunnen doen voor de winsterstop. Tenminste, daar reken ik op. ;)

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @aqui: nou laat dat opzich maar weg, meer dan 20 is een superscore als ik dat zo om me heen google :D
    spannend wel he.
    @V: idd, het is wel iemand die je te vriend moet houden. maar hij is zeker in voor een gesprek!
    @IUI: vrijdag de 11e is de laatste barra-dag he, dit jaar.
    dat zal er om spannen bij jou, ik duim!!

als ik je zie (ik herken jou, jij mij niet ;)) dan gaak je wel even aanspreken hoor.
    of wilt u anoniem blijven? ook begrip voor!

:)

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Je mag me wel aanspreken, hoor! :)

Ja, 20 is heel goed natuurlijk!!! Bedoelde ik ook!! (Zonder "op zich") :)

Ik hoop toch wel dat we nog een keer IUI kunnen doen!! (Anders hoef ik er morgen ook niet heen, toch?) Ik dacht eigenlijk dat maandag 14 de eerste dag van de winterstop was, dus dat ze zaterdag 12 nog open zijn. Vrijdag 11 is dag 14 bij mij. Dus dan zou het nog net kunnen... als de cyclus gunstig verloopt tenminste.

8. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hahahah!

volgens mij gaan ze idd door tot de 12e, dus dat gaat precies goedkomen met jou! :)

wat denk je, overstappen op een ander middel ivm vorige ronde?
    vragen om puregon?
    (ik ben, ondanks prikken, erg fan van)

als ik je zie, dan spreek ik je aan! :)

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, ik krijg een ander middel. V. was niet tevreden over de werking van Clomid, heeft hij vorige keer al gezegd. En hij heeft ook al gezegd dat hij nu wat anders gaat proberen. Dus ik wacht in spanning af tot morgen.

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    aha!
    ik denk dat je dan ook een puregon-junkie zal worden! ;)

join the club!

11. P26

P26 Niet meer actief

Nou ik moet zeggen dat het allemaal aardig goed klinkt hier.
    Ik hoop voor jullie allemaal dat het nog gaat lukken voor de winterstop.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hallo Dames,

Klingel, leuk om je in het echt te zien. :) Ze liepen mooi op schema vandaag.

Eerst een echo gehad, alles zag er goed uit. De grote follikel was gelukkig weg. Ik ga inderdaad 50 puregon spuiten om meer eitjes te laten groeien. Na het bezoekje aan de dokter heb ik een spuitinstructie gehad van de assistente. Ik zag er tegenop, maar ik heb zelf gespoten, met een prikpen. Het is zo'n dun naaldje, je voelt het bijna niet. Dus dat valt mee. Spuiten t/m zondag en dan maandag a.s. (7-12) een echo in Utrecht. Hopelijk nog net een IUI voor de winterstop. ;)

Ik heb het met dr. V. ook gehad over het dierlijk schildklierhormoon. Hij heeft er begrip voor dat ik dat niet wil gebruiken en zegt dat ik me altijd kan bedenken. Hij schijnt er goede resultaten mee te behalen. Maar de sfeer in het gesprek bleef goed en daar ben ik blij mee. :) Wel heeft hij weer vrij T3, één van de schildklierhormonen laten prikken. Net als FSH en LH trouwens. Doen ze dat elke cyclus?

13. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hey aqui,

goeso van de puregon! :)
    enne, leuk je even te zien, ook wel gek he, zo voor een boerderij op t friese platteland :D

ik ga voor je duimen dat je een iui/flush zal halen deze maand nog!

:)

smak

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Thanx ;)

Ik zie dat je morgen al de punctie hebt, spannend! Veel succes! Ik ga ook voor jou duimen dat het allemaal voorspoedig verloopt.

15. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    #175 Pip78, 1 dec 2009
    Laatst bewerkt: 1 dec 2009
    Hallo Allemaal,

@Klingel: 20 eieren? Man dat is veel!! :D. Ik had de afgelopen cyclus 3 eieren en vond dat ik dat al best voelde in mijn buik. Wel mooi voor zo'n oogst. Succes met de punctie morgen, ik zal voor je duimen!

@P26: Wanneer ga jij weer naar Dr.V? Wel spannend lijkt me een eventuele IVF behandeling.

@Aqulegiai: Het zou kunnen dat we es op een woensdag hebben gesproken. Ik weet wel dat toen jullie de eerste keer kwamen ik volgens mij alleen in de wachtkamer zat. Heb kort donkerbruin haar en ben 1,75 lang en een klein beetje mollig..:). Mijn vriend is 2 meter, donkerbruine krullen, slank postuur en bril. Weet niet of je er ons zo in herkent, haha..Als ik jou weer es tref in de wachtkamer dan spreek ik je zeker aan.

Iedere cyclus prikt dr.V trouwens mijn FSH, FT4, FT3 en LH. Even checken of dat allemaal okee is. Jij gebruikt nu dus geen clomid meer? Zelf denk je ook dat LUF door clomid kwam? Ik heb mijn laatste cyclus clomid gebruikt, laagste dosering 10 mg? (dit was trouwens ook mijn eerste cyclus met stimulatie) van dag 4 tot 9 en daarna puregon en vlak voor de eisprong pregnyl.Zou bij mij de LUF dan eventueel ook kunnen komen van clomid? Dr. V zei dat hij de volgende cyclus bij mij eventueel denkt aan Metformine spuiten, omdat ik insulineresistent zou zijn?

Ik begrijp trouwens je reserve met betrekking tot behandeling dierlijk schildklierhormoon. Mijn urine was prima gelukkig, dus ik ben niet voor de keuze komen te staan. Heb zelf in de eerste behandelmaand wat gedoe gehad omtrent bloedwaarden schildklier en miscommunicatie behandelend internist en Dr.V. Is trouwens door Dr.V. prima opgelost, maar voelt wel vervelend als patiente tussen 2 vuren.

Heb jij trouwens ook nog eerder een controle-echo gehad om te kijken of je LUF ei wegwas? Ik heb aanstaande vrijdag een afspraak. Heb jij ook gevoeld dat je ei later ging springen? Ik voel niets..ik hoop maar dat het ondertussen gesprongen is, zodat mn cyclus een beetje regelmatig blijft.

Nou succes met de puregon. Het prikken viel mij ook mee. Hoop dat er paar mooie eicellen komen!!

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Pip, ja ik herinner het me. Je wenste ons nog succes toen je wegging!:) Ik dacht eerst dat jij Klingel was. Het was op een vrijdag.

Nee, geen Clomid meer, alleen Puregon. De laagste dosis Clomid is 50 mg. Dr. V. gaf - toen ik het vroeg - aan dat het LUF ei van de Clomid kon komen (maar dat is niet zeker). De dag na de 2e inseminatie hebben we nog een echo gehad, in Utrecht. Toen zat het ei er nog, terwijl het allang weg had moeten zijn. 2-3 dagen erna heb ik toen een soort ovulatiepijn/steken gehad. Toen zal hij wel gegaan zijn, want bij de echo op dag 3 was hij gelukkig weg. Jij bent dus ook schildklierpatiënt?

17. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Hallo Aquilegia,

Wat grappig dat je me herkent. Leuk om zo contact met elkaar te hebben.

Ik ben inderdaad ook schildklier patient. Heb sinds mijn 22e last van een traag werkende schildklier en sinds mijn 25e heb ik ook een intrinsic factor, B12 en ijzertekort. Waarschijnlijk door onderbehandeling van de schildklier. En heb als gevolg daarvan ook PCO, weet ik sinds een jaartje. Ben nu trouwens 33 jaar. 78 van Pip78 is het geboortejaar van mijn vriend. Pip76 bestond al..;). Ik had je website gelezen, jij bent ook 33 toch? En net bekend met traagwerkende schildklier?

Hmmm, ik zal Dr.V. de volgende keer eens vragen of Clomid ook de oorzaak kan zijn van niet een springende eicel. Ik ben vorige week maandag en dinsdag behandeld, woensdag en donderdag de controle echo's die dus niet goed waren. Hoop echt dat ze vrijdag wel weg zijn...

En hoop dat jij nog voor het kerstreces een keer behandeld kan worden!

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik wist niet dat PCO samen kon hangen met de schildklier. Vervelend dat je dat hebt.

Ik heb ook een traagwerkende schildklier. Daarvoor slik ik thyrax en ik ben goed ingesteld. Ik heb ook TPO-antistoffen. Verder geen Vit B12 tekort ofzo, dat is wel allemaal onderzocht. Ik ben trouwens bijna 35 (nog anderhalve week).

Volgens dr. V. kon de niet-springende follikel van de Clomid komen, maar dat was niet zeker. Bij mij was hij sowieso niet tevreden over de Clomid, omdat er maar 1 follikel gegroeid was. Dus hij had meteen al zoiets van: wat anders proberen. Daar zijn we het dan mooi over eens. ;)

19. P26

P26 Niet meer actief

Vanochtend weer naar het Barrahus geweest. Mijn bloeduitslag van donderdag blijkt goed te zijn. Ik heb nog jonge eierstokken. Aldus dr V.
    Ik ben vandaag gestart met puregon 50 eh per dag. Zaterdag weer een echo om te kijken hoe het dan verloopt.
    Ik had nu aan beide kanten 1 eitje van ongeveer 6 mm.
    Hij ziet nog wel een IUI behandeling voor dat ze hun winterstop hebben. Nog 1 week dat duurt dus niet zo lang meer.

Wel spannend allemaal. Zaterdag weer voor controle.

@klingel hoe is het gegaan allemaal?
    @pip78 We gaan nog niet voor de IVF. hij had het over pco omdat ik (lange) onregelmatige cyclussen heb. Ik neem lange aanlopen voor de ovulatie. Nu bij het bloedprikken blijkt gelukkig dus alles in orde. Dit is de eerste keer dat medicijnen gebruik. Ws nu alleen IUI en ook geen flush. Hij wil ook kijken na de eerste behandeling hoe het zaad van mijn man is, eventueel kan hij ook nog gestimuleerd worden.

20. sammy

sammy Niet meer actief

Jullie hebben het over winterstop? Wij gisteren gebeld en miss houdt dokter V ermee op?? Ze zijn iig druk bezig te zoeken, naar iemand die het over wil nemen. Wij konden pas half januari terugbellen.

Ik ga zoeken naar een combi omg leeuwarden voortraject, punctie tp in dusseldorf, ik zie punctie echt niet zitten zonder narcose.
    Weet iemand welk ziekenfonds hiermee accoord gaat? Vind het echt een gepuzzel de juiste te vinden.

Mits het chromosonenonderzoek goed is, anders kom ik wellicht op andere keuzes uit!

Deel Deze Pagina