wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Wil jullie even snel wat vragen.
    Neem later even de tijd om jullie berichtjes te antwoorden
    Ik ben opgestaan en heb vreselijk rug en buikpijn.
    Ben ook extreem misselijk
    En heb niet de griep dit weet ik zeker
    Het is een vervelende zeurende pijn.
    Alsof ik ongi ga worden, maar dan 10 keer erger
    En veel te vroeg
    Wie herkent dit?
    Het is 11 dagen geleden van de pregnyl en 9 dagen geleden van de IUI.
    Wat zouden jullie doen als je het niet herkent?

2. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ilja, ik breek even in (doe ik wel vaker ;)).

Mijn gyn zou zeggen dat ik langs moest komen. Bij twijfel, altijd bellen. Ik hoop dat je er wat mee kunt! Het is heel vervelend dat je je zo voelt, het is allemaal al zo onzeker en spannend....

Aquilegia, hoe voel je je vandaag?

3. P26

P26 Niet meer actief

Ilja
    misschien is het inderdaad verstandig om even contact op te nemen met het Barrahus. Zij kunnen je vast wel verder helpen en/of gerust stellen.

YJ81: Welkom. Het is dus 4 jaar geleden dat jullie bij dr V hebben gelopen? Mag ik jullie verhaal ook weten?

Pientje ik hoop zo voor jullie dat deze zwangerschap goed gaat. Het is jullie echt gegund

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Soraya: ik voel me fysiek nog 't zelfde als gisteren, met als verschil dat ik toch getest heb: negatief :( :( :( :( :(

@Klingel: Je vroeg hoe ik de zwangerschap van Sterre heb ervaren. Dat was eigenlijk tot de fatale afloop heel mooi en onbezorgd. Ik zou bijna zeggen: de mooiste tijd van mijn leven. Ik was er erg blij mee en mijn vriend ook. Ik voelde me goed, en had alleen een extra uur slaap nodig tijdens de eerste maanden. Ik was nooit misselijk, maar ik at wel ontzettend veel vanaf het begin. En ik had bandenpijn, inderaad steken aan de zijkant, meestal rechts. De eerste echo met 11 weken was een feestje. De verloskundige zei steeds dat het zo goed ging, de baarmoeder groeide precies hard genoeg, bloedruk mooi laag, alles helemaal goed. Ik kwam wel aan, maar je kon - als je mij niet kende - tot 20 weken eigenlijk niet zien dat ik zwanger was. ("Ben jij 20 weken zwanger? Waar zit dat kind dan?" Ik hoor het de moeder van een vriend nog zeggen...). Terwijl de mensen die weten hoe slank ik normaal ben, wel zeiden dat je het goed zag. Toen de 20 weken echo. Die duurde 1 1/2 uur in plaats van een half uur. Het was lastig te zien. Sterre bewoog veel. De echoscopiste, die eerst een gat in het hartje meende te zien, zei uiteindelijk: "het hartje is toch gesloten". De groei bleef wat achter, en we moesten na 3 weken terugkomen voor een controle. "Maak je geen zorgen, dat doen wij ook niet" kreeg ik te horen. Ik ben het toen op advies van mijn moeder heel rustig aan gaan doen. Maar ik maakte me geen zorgen. Maar met 23 1/2 week was het toch mis. Gynaecoloog erbij, kindercardioloog erbij. Gat in het hartje, kleine hersenen bleven te ver achter in groei. Navelstrengpunctie om snel meer informatie te krijgen, en toen de volgende dag: kindje dood. Ik voelde haar niet meer bewegen na de punctie. De bevalling is toen na een kleine week opgewekt.

En nu moet ik echt even huilen. 24 maart is het al weer 3 jaar geleden dat ze ter wereld is gekomen en NOG ben ik niet zwanger van een gezond kindje.

Ik denk dat we toch nog een IVF doen voordat V. ermee stopt. Bijv. nog 1-2 IUI's en dan in mei nog een IVF, juni rust, 1 juli trouwen gevolgd door huwelijksreis (waarheen?) daarna cryo's.

5. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    aqui: wat een verhaal, zit hier (op kantoor) met tranen in mijn ogen, die ik probeer te bedwingen! Wat vreselijk! Dikke knuffel en we gaan voor een zwangerschap voor juli hoor!

de rest: heb net wel bijgelezen met de anderen, maar weet nu al niet meer wie waar mee bezig was... Maar ik leef zeker mee hoor!

@ famke: ving vanmorgen op dat jullie inderdaad met ivf bezig zijn (je kunt 't moeilijk niet horen door dat 'geluidsdichte' deurtje he :)). Fijn hé, dat je weer een nieuwe stap gaat doen? Hoeveel eitjes had je vanmorgen?

@ hier: vanmorgen echo gehad. Zit weer een mooi eitje rechts van alweer 19 mm, dus de TP komt er aan. Misschien zaterdag, anders maandag of dinsdag. We gaan er weer 2 ontdooien en ik hoop dat ze er deze keer ook 2 kunnen terugplaatsen.

6. P26

P26 Niet meer actief

aqui jeetje zeg wat een heftig verhaal. Het lijkt me zo moeilijk om hier goed mee om te kunnen gaan. Het is dan ook logisch dat je er weer verdrietig van wordt.

jo Het wordt spannend dus. Ik hoop voor jullie dat er 2 terug geplaatst kunnen worden.

Mijn ongi is over. Op naar de eerste echo.

7. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui ik moet huilen van je verhaal,ik weet hoeveel pijn en verdriet je hebt en de 24 ste komt er ook al snel aan.Vanaf hier een hele dikke knuffel en ik wens je heel veel kracht toe de komende tijd en je huwelijk zal zeker heel dubbel worden.Hopelijk krijg je het mooiste huwelijkscadeau ooit,liefde in je buik:)

8. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Mooi zo p! Wanneer mag je weer?

9. P26

P26 Niet meer actief

woensdag dan is het dag 12

10. Bissy

Bissy Lid

19 feb 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ilja27: ik heb dezelfde klachten als jou. Ik heb 7 dagen geleden pregnyl gespoten en twee dagen geleden tp gehad. Ik ben gisteren maar voor controle naar dr v gegaan, ze hadden graag dat ik even langs zou komen met mijn klachten. Ik ben dus hartstikke overgestimuleerd! Ik moet rust houden, mag helemaal niks (is voor mij erggg moeilijk :)) moet veel drinken.

Aquilegia: heb net je verhaal gelezen, wat vreselijk!

Vlindermoeder: hoe gaat het nu met jou??

P26 / Jo1978: beetje late reactie maar ben niet heel actief :). Ik las jullie verhaal over De Friesland, mooi balen dat ze maar € 600 vergoeden ipv € 800. Ik heb voordat we naar Dusseldorf gingen nog gebeld met ze, toen gaven ze aan € 800 te vergoeden. Toch maar opzoek naar een andere verzekering denk ik :(

Katrienduck: van harte gefeliciteerd! Hoe voel je je??

Ik heb afgelopen zaterdag punctie gehad. Er zijn 10 eitjes aangeprikt en afgelopen dinsdag 2 embryo's teruggeplaatst. Nog twee in de diepvries! Helaas ben ik nu hartstikke overgestimuleerd en mag niks meer doen van dr v. Dus ik ga zo lekker op de bank hangen voor een filmpje.

11. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    bissy: Op het briefje aan de muur met de tekst over De Friesland die dus maar 800 euro vergoed is nu met pen bijgeschreven 'bruto'. Iemand die het topic gelezen heeft?

En wat apart dat je met 10 eitjes al zo'n erg overstimulatie kunt hebben. Ik dacht dat dat alleen gebeurde als je er een stuk of 20 had. Hoe kan Dr. V eigenlijk zien dat het overstimulatie is, maakt hij dan een echo? (Twijfel niet aan zijn conclusie, hoor, ben alleen maar nieuwsgierig...)

12. Bissy

Bissy Lid

19 feb 2010
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, bruto vandaar! Jammer....

Ik had sowieso al 16 grote eieren en een heleboel kleintjes. In Dusseldorf hebben ze "maar" 10 aangeprikt, dus de rest groeit nog lekker door.
    Ja, er is een echo gemaakt. Ik kon ze zo snel niet tellen, maar er zater er nog heel veel. Ik schrok ervan hoe groot ze waren geworden! :$

13. P26

P26 Niet meer actief

Jeetje zeg dat lijkt me idd erg zeer doen.
    Kon je bij de echo voor de tp dan niet zien dat er nog zoveel zat?

Ik kon toen bij de echo niets meer zien. Maar ik was wel heel erg gekneusd van binnen na de punctie. Zeker een week echt pijn gehad. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
    Ik ben blij dat ik nu alleen een tp heb. Dit doet tenminste geen pijn.

14. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Aquilegia, negatief op 11 DPO hoeft nog niets te zeggen. Maar ik snap dat je hoop voor morgen een heel eind gedaald is. Heel veel sterkte met het wachten tot morgenochtend 9.00.

Je verhaal is prachtig. Doet je verlangen naar meer, dat kan ik me zó voorstellen.

Sterkte!

15. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Hoi allemaal, ik kijk even snel in pauze van werk, wat is er veel gepost. Gister geen tijd gehad om bij te kletsen, werken en daarna verjaardagsetentje, erg laat in bed en nu werken en vanavond ook weer weg. Reageer komende dagen langer. Dikke knuffel aan iedereen. Er gebeurt veel, leef met jullie mee.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, zo voel ik het ook. Ik weet hoe mooi het is om zwanger te zijn, je kindje te dragen. Ik wil dat weer.

Ook alle andere meiden bedankt voor jullie lieve reacties.

@Bissy: sterkte met de overstimulatie. Hopelijk gaat het snel beter.

17. P26

P26 Niet meer actief

Zo ik ben weer thuis.
    Er was vanavond 1 extra ingepland. Ik heb dus maar 3 uurtjes opgenomen. Lekker maar van 16.00 tot 20.00 uur gewerkt. Morgen weer een hele avonddienst.

18. famke007

famke007 Actief lid

5 jan 2010
    151
    0
    0
    bloemist
    fryslan
    gisteren idd voor echo.
    we gaan voor ivf. er zaten 14 eitjes, maar waren nog klein.
    maandag weer terug komen.
    ik spuit ook ovulatieremmer..
    we zijn erg benieuwd hoe het allemaal in zn werk gaat.:(
    weer iets wat we nog niet meegemaakt hebben, maar heb er (vreemd genoeg) zin in!!??:p

verder weet ik ff niet wat ik moet vertellen/ zeggen.
    maar leef met jullie mee.
    succes voor vandaag, voor iedereen die het nodig heeft:)

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Spannend, Famke! IVF. Ik wens jullie heeeeeel veeeel succes.

De bloedtest was ook negatief, progesteron 30 (dag 24, 10 dpo). Dat houdt ook niet over. Van mezelf heb ik al progesteronwaarde 39 gehad, waarom heb ik dan minder met utrogestan en voel ik me toch zo zwanger? Raar. Ik mag straks telefonisch overleggen met dr. V. over de nieuwe cyclus. Dan zal ik dat ook eens vragen. Nog 1-2 x IUI en dan IVF??? Ook eens overleggen met hem.
    Vanavond maar eens een borrel drinken.

20. P26

P26 Niet meer actief

Aqui ik vind het zo jammer voor jullie dat het weer niet raak is.
    Ik ben benieuwd wat er met het overleg uitkomt.

Famke het is idd spannend. Ik heb nu ook 1x ICSI onverwacht gekregen. Maar ik keek er ergens ook wel naar uit. Spannend toch, nieuwe ervaringen. Heb je al een idee wanneer je voor de ivf gaat? Ik wil je in ieder geval veel succes wensen.

Deel Deze Pagina