wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    haai! :)

hoest met iedereen?

@draga: spannend he! hoe voel je je? alles nog rustig?
    @vlinder: we hebben nog zeker een paar maanden, misschien wel langer...?
    als je er bent kan je altijd vragen hoe het ervoor staat he, al weten de zusters het ook niet meer geloof ik.
    lijkt me trouwens voor hen ook erg onzeker en moeilijk. het is zon leuk team..
    moeilijk ook qua baan; ga je rondkijken vast of hoop je dat het goedkomt? :(
    @aqui: hoe ist met u?
    ik zeg net als jij ook alleen wat ik in t openbaar wil zeggen, dus hou ook altijd wel wat achter ;)
    maar je denkt hier anoniem te zijn, dus dat vind ik toch wel even wennen.
    @pip en fam: hoest met jullie????

@all: dikke smak!
    hier alles heppie, voel me weer goed. woensdag weer echo! :)
    ook een voordeel hoor, zoveel echo's.
    afscheid nemen zou ik wel heel raar vinden, het voelt zo vertrouwd en zo knus.
    maar ja, iets dichterbij zou toch ook wel handig zijn, om maar een voordeel te bedenken..
    en ohja een FOTO mee van de echo zou ook wel leuk zijn! ;)

SMAK

2. P26

P26 Niet meer actief

Hoi Draga,

je test datum valt op mijn verjaardag.
    Het zou mij ook niets verbazen, wanneer onze TP ook op deze data valt. Dat is dan dag 17. Ik heb zelf ook altijd een lange cyclus en zou dit dus kunnen. Ik moet dan denk ik alleen mijn verjaardag cancelen.

3. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Hallo...

Hier ben ik weer :). Gezellig, druk weekend en nu eventjes achter de computer. Had inderdaad gister afspraak bij Barra. Was nog niet super veel activiteit te zien gister, maar dat is het bij mij meestal zo vroeg niet. Ga nu puregon tweemaal daags spuiten 50 plus. Heb dinsdag weer een date! :p. Ben benieuwd wat er dan te zien is.

Heb trouwens gister in de wachtkamer gehoord van een andere Barradame dat de overname nu alleen nog hangt op het financiële gedeelte. Er zouden wel kandidaten zijn, nu is het nog of de verzekeraar akkoord gaat, dit omdat ook de kosten bij Barra wat hoger liggen, denk bijvoorbeeld maar aan tweemaal IUI in cyclus etc. Later heb ik dr.V. nog gevraagd en eind van de week wil hij zelf weten of er een doorstart inzit. Wanneer dat zo is, dan is de praktijk tot de zomer hier open en daarna in Heerenveen. We wachten maar weer af. Eind van de week weten we dus meer Vlindermoeder! Heb zelf ook last van de eventuele sluiting, het voelt wat minder veilig.

Maar goed is voor iedereen moeilijk als Barra gaat sluiten. Voor V. zelf, de assistentes en natuurlijk ook voor ons.

Trouwens kunnen we hier ook afgeschermd lezen? Of kunnen we bijvoorbeeld ergens anders afgeschermd lezen? Hyves ofzo? Vind het niet erg dat de assistentes meelezen, maar vind prive ook wel fijn. :) Wat vinden jullie?

Zo ga nu eerst even bijlezen wat jullie allemaal gebabbeld hebben sinds vrijdag. Liefs voor jullie allemaal..:D

4. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    hai meiden,

Sorry, erg druk geweest en nauwelijks achter een computer gezeten. Heb net weer even bijgelezen, maar kan niet alles onthouden.

draga: voor jou begint de uitslag nu wel dichterbij te komen. Nog even die ontspannen sfeer vasthouden. Wie weet helpt 't!
    (Al kan ik het 'je bent er te veel mee bezig' inmiddels zelf ook niet meer aanhoren :D).

Klingel: alweer bijna 9 weken, het gaat toch wel snel! En ik kan me voorstellen dat je wel een foto zou willen hebben van de echo. Heb je die van DD ook nog? Wij hebben er van de vorige keer één van een 2-cellige cryo, vond 't wel heel bijzonder. Stel dat er wel een kindje uit groeit, kun je toch mooi laten zien hoe hij/zij eruit zag als 2-cellige :D

P: nog even wachten op de TP en dan weer wachten op de uitslag... het is wel veel wachten he? ;)

hier: na het lange wachten, morgen eindelijk TP. We hebben er 2 laten ontdooien en nu morgenochtend bellen voor het resultaat en hoe laat we er precies moeten zijn. Vind 't wel een beetje gek om alvast te gaan rijden, terwijl je niet weet hoe laat je er moet zijn. Ze konden zaterdag geen afspraak meer maken...
    Hier wel iets vreemds, heb gisteren en vanmorgen wat bloedverlies gehad :( :(. Heb waarschijnlijk vrijdag al een eigen eisprong gehad, want ondanks de nog net niet positieve ovulatietesten was het eitje gisterochtend toch weg. En nu dus wat bloedverlies. Heeft iemand daar ervaring mee? En kan dat kwaad zo net voor de TP??:(

5. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    hé pip,
    tegelijk gepost :). Hoe laat was je gisteren in Barra? Ik moest er om half 11 zijn, ben ik je tegengekomen? (Alhoewel ik dan waarschijnlijk nog niet veel weet, want ik heb niet zo goed opgelet wie er nog meer waren... :()

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Liever niet bij Hyves, ik heb zelf geen Hyvespagina en ik wil het ook niet. Zo'n pagina moet je natuurlijk wel een beetje onderhouden, anders ziet het er niet uit. En eigenlijk heb ik daar dus geen zin in. :)

Eind van de week duidelijkheid? Maar dat hebben ze al vaker gezegd. Ik wacht vol spanning af. Als ze doorgaan, misschien toch de IVF na de bruiloft plannen en niet ervoor.

7. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    he dames over dat afgescherm lezen ik heb er zelf niet veel problemen mee wie het leest. We hebben allemaal een andere naamdus familie weet het niet en dat vind ik weer belangrijk!
    Verder ik denk dat de zustertjes de meeste problemen wel weten en mijn gevoel zegt dat ze het niet alleen uit nieuwsgierigheid lezen.

Verder ik hoop dat je verjaardag ons geluk brengt (dus ook jullie)

Hier niet zo'n erge spierpijn als vorige maand dus blijf posi. Maar moet wel eerlijk bekennen dat zoals jullie weten de eerste week een beetje makkelijker zijn de 2e week word het serieuser. Dus voel wel een beetje spanning. Omdat dit (voorlopig) de laatste keer word probeer ik zoveel mogelijk moed uit mezelf te halen en probeer het beste er van te maken. Ik denk steeds nu moet het lukken!!!
    Mijn man wil nog niet praten over nog een behandeling want hij zit er echt mee en heeft geen hoop meer en ik moet zeggen dat me dat ook erg dwarszit. want je wilt de gene van wie je houd ook niet zo verdrietig zien.

Nou dames dit was het weer.
    IS dit niet lekker dames alles van je af schrijven lucht zo lekker op.

EN HEEL BELANGRIJK JO HEEL VEEL GELUK SUCCES DAT JE ESKI MAAR GOED ONTDOOIEN EN BIJ JOU DOORDELEN.

8. P26

P26 Niet meer actief

Jo heel veel succes morgen. Ik hoop ook dat ze er allebei doorkomen.

Mijn man en ik vinden het niet erg dat de assistentes meelezen. Ze zullen heus wel doorhebben wie wie is, maar ik denk dat het ook positief kan zijn dat ze weten wat er in ons omgaat. Dit vanuit een andere invalshoek.

Draga ik hoop ook dat dit "onze" geluks data wordt.

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @jo: veel succes morgen! :)
    ik duim voor 2 mooie ontdooide jootjes!
    gek he dat je eerst moet bellen en dan moet rijden! ;)
    wat betreft je bloed, vreemd.. misschien een ovulatiebloeding? ik heb daar geen ervaring mee maar je hoort het wel eens.
    @aqui: heheh, een hyves kan ook niet gepimpt hoor. maar ik ben ook niet zon hyvesfan, ik denk zelfs dat ik de mijne ga opheffen.
    @pip: ik voel t wel een beetje tzelfde, maar afgeschermd verder zou betekenen op een prive-forum en wie DAT zou moeten opzetten en onderhouden.. ;)
    we hebben er met ' de bus ' wel 1, wel heel handig voor ECHTE priveezaken. maar ik weet niet of er een techneut onder ons is?
    opzich weet ik zeker dat de zusters superdiscreet zijn, maar ik deel (oa) jouw gevoel wel dat het wennen is, wat gek voelt.
    ik bedoel, als we bespreken dat V soms een rare Vogel kan zijn, voelt dat nu toch anders enzo... ;)
    maargoed, wie weet valt het allemaal wel mee.
    ik neem niet aan dat het interessant is om veel tijd te besteden aan het steeds bijlezen hier van de prietpraat van de patienten.
    hoewel prietpraat, tis bijzonder belangrijke blabla! :D

moet wel zeggen dat het nu voor mij anders voelt (want zwanger) dan wanneer dat niet zo was dus opzich zou ik wel snappen als de anderen er meer moeite mee hebben.

@draga: logisch dat je toch meer spanning gaat voelen. de 2e ww is gewoon een stuk zwaarder, zeker als je zoals jij ook nog voor een voorlopig (!) laatste poging gaat.
    dat maakt me wel een beetje sip .. :(

weten jullie.
    ik vind het ZO gemeen :( :x dat het ' zomaar kinderen krijgen ' voor ons niet is weggelegd.
    overal zie en hoor ik mensen die, soms ongewenst, kinderen krijgen (of nemen :() en die er dan ook schijnbaar helemaal niet zo dankbaar/zuinig mee omgaan lijkt het.
    dat doet pijn.
    daarbij is het een kostbare zaak, terwijl 5 op de 6 stellen dus gewoon ' gratis ' en vooral.... romantisch tussen de lakens (of wat mij betreft in de keuken) een kindje maken.
    :(
    ik denk hier best veel overna, over het oneerlijke.
    en ook over het onzeker- en wanhopigmakende.

gaat het ooit lukken?
    dat vond ik de allerallerpijnlijkste angst in de MMM.

toch ben ik ervan overtuigd dat je altijd hoop en moed en vertrouwen moet proberen te houden.
    en je er met hier en daar zelfs wat relativeringsvermogen en (mijn wapen althans) humor doorheen moet slaan.

reken maar dat als, wanneer, de kinderwens werkelijkheid wordt ten eerste in de vorm van een zwangerschap, de beloning vele malen groter zal zijn.

en zal ik nog eens een van mijn lijfspreuken erin gooien?

beebjes uit de MMM zijn zo ontzettend langer en harder gewenst.... de ouders zijn vaak al ouders in hun hart, en de beebjes zullen ontzettend veel liefde krijgen.
    in die zin boffen die beebjes maar met ouders zoals wij (zullen) worden.
    en:
    beebjes? de beste beebjes bewaren ' ze ' (wie? moeder natuur en vadertje tijd?) voor het laatst.

SO!

dat was mijn zondagse preek ;)

10. P26

P26 Niet meer actief

Klingel Zo klingel je zegt het. Ik moet vaak wel om je teksten lachen. Hoe kom je er ook op. Maar ik ben het helemaal met je eens.

11. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

4 sep 2008
    1.303
    0
    0
    noorden
    Bedankt voor jullie succeswensen! Vorige keer ontdooide er één niet goed, dus vind 't deze keer wel een beetje spannend om te bellen.

Klingel: helemaal mee eens. Denk ook nogal eens na over hoe oneerlijk het allemaal is. Je wordt er ook zo vaak mee geconfronteerd! En ik denk inderdaad dat de beebjes bij ons nog meer gewenst zijn en minder voor lief genomen worden.
    Over wat wij van Dr V vinden, ach, de zusters zullen zelf vast ook wel eens een knorrige Dr V aantreffen als ze koffie brengen, toch :D. Heb er ook niet zo'n moeite mee dat ze meelezen en aan de verhalen (en afspraaktijdstippen) worden vast zo herkend, maar ach...

draga: ik gun het jullie zo dat het deze (misschien wel laatste) keer echt gaat lukken!! Echt, als het hielp, zou ik er zelf best een maand langer voor willen wachten ;), maar ja, zo werkt 't niet helaas. Echt heel veel succes!!!

Nu nog lekker even wat tv kijken en dan op tijd naar bed, zodat we morgen weer fris en fruitig kunnen vertrekken naar DD!

12. famke007

famke007 Actief lid

5 jan 2010
    151
    0
    0
    bloemist
    fryslan
    @ Jo, good luck in DD:D
    @ klingel, respect voor je wijze, humorvolle teksten.
    ben het helemaal met je eens!:)

@pip, hopelijk dinsdag meer ei:p

@draga, succes in deze ww, heb je nog wat leuks in de planning:)
    @P, mooie kado als je tp op je verjaardag valt. want we gaan deze keer allemaal voor roze.

wij moeten misschien op de verjaardag van mijn vriend naar DD, !!
    visite ook maar afzeggen, zouden het zowiezo niet uitgebreid vieren, dus dat scheelt.
    maar DD is voor ons nieuw, dus maar afwachten hoe wat en waar!
    :)
    morgen hopelijk meer nieuws.
    I will be back:D
    oh enne voor de zusters, oant moarn;)

13. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Hey,

even een kort berichtje van mij. De bloeduitslag van zaterdag was weer goed. Progesteron 80 en HCG 295.

Toch heb ik er op de één of andere manier geen goed gevoel over. Vannacht ook gedroomd dat ik een miskraam zou krijgen.... Heb vanmorgen weer bloedgeprikt, zo fijn dat het wat vaker mag!!! Morgen de uitslag, en als die goed is hebben we vrijdag de eerste echo.

Ik weet het niet... mijn gevoel zegt me dat het niet goed zit, en ook mijn kwaaltjes worden minder.

Eigenlijk zou 3x scheepsrecht moeten zijn...

Ik heb mijn hoofd er de laatste weken niet echt bij om op iedereen te reageren, maar jullie natuurlijk allemaal succes met alles!

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, Katrien.... Ik hoop toch zo dat je gevoel ernaast zit en dat je gewoon een gezonde baby krijgt. Hopelijk stijgt je HCG mooi door een dan een goede echo vrijdag. Veel sterkte in deze onzekere dagen.

15. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land
    Nou Famke echt iets leuks niet want de spanning begint te komen maar zorg wel dat ik posi blijf. Dus lezen of op visite gaan probeer ik wel te doen.Vanmorgen zijn mijn moeder en nichtje geweest dus ook even afleiding en mijn huis is weer schoon mijn moeder doet dit want die wil graag dat ik geen zware dingen doe dus dat is haar manier van helpen en daar heb ik geen problemen mee,haha.Voel me nog goed spierpijn is bijna weg morgen bloedprikken dus het schiet op.

En hoe zal het met Jo zijn waren de eitjes goed?
    Hoop dat ze onderweg zijn op weg naar geluk.
    De rest van de meiden hoop dat alles goed gaat en dat die rose wolk heel groot wordt.

16. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Hey meiden vanmorgen ben ik weer naar het Barrahûs geweest voor een echo van de eitjes en dat was schrikken geblazen,er zitten er rechts zeker tien en links meer dan tien,bij tien is dokter v gestopt met tellen.Dokter V stelde vervolgens ivf voor maar daar ben ik niet klaar voor en dat heb ik afgewezen,nu moeten we op dag 3 van mijn cyclus weer komen en mag ik alleen maar veilig vrijen.Ik hoop dat ik niemand hier voor het hoofd stoot nu ik geen ivf wil en toch zomaar,zonder er al teveel voor te hoeven doen,meer dan twintig eitjes heb.Zwanger worden is bij mij het probleem niet en blijven dat weer wel en daarom wil ik het eerst nog zo proberen,mochten de eitjes een dezer dagen springen dan heb ik toch kans op een zwangerschap:).

Draga ik hoop voor jou op een positief resultaat meis en wat fijn dat je moeder je zo verwend,heerlijk.

Katrien ik snap best dat je onzeker bent als de verschijnselen afzwakken maar het hoeft niet iets te betekenen,ik hoop dat je hcg flink is gestegen en dan op naar een mooie echo.

Famke wat zeiden ze bij het Barrahûs,hoe laat was jij er?

Jo hoe is het vandaag gegaan met de terug plaatsing?

17. famke007

famke007 Actief lid

5 jan 2010
    151
    0
    0
    bloemist
    fryslan
    @ vlinder.ik was er tussen 9 en half 10.
    jeetje wat een eitjes, pfff dat was wel schrikken denk ik!!:$

ik had er rond de 14 en een aantal waren al de goede kant aan het opgaan.
    woensdag terug komen, hopelijk dan eindelijk duidelijkheid over wanneer we naar DD kunnen. want dat wordt nu wel spannend hoor!!
    woensdag weer meer nieuws,

katrien, ook ik hoop dat je gevoel verkeerd is. maar ook ik voelde dat het bij mij steeds niet lekker zat!!
    toch gaan we positief denken!!! zal extra voor je duimen.

Jo, enne vertel.... hoe is het gegaan in DD.

18. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    drentse land
    Vlinder daar hoef je je niet voor te verontschuldigen dat zijn allemaal persoonlijke keuzes. Hoop dat het lukt eitjes zat bij jou daar moet een goed paasei bijzitten.

Famke de punctie is wel te doen hoor meid je krijgt narcose en als dez kleinzerige meid het 6 keer zonder heeft gedaan lukt jou dat ook. Ik hoop dat het meteen lukt en ze zijn heel aardig daar dus maak je niet ongerust komt goed.Maar ik weet het is spannend toen ik hoorde dat ik ivf moest was ik behoorlijk van slag dus dat is volgens mij normaal vind dat je alles goed oppakt. Dus veel sterkte en geluk en hoop dat je alles snel achter de rug hebt.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Vlinder, nee! Veilig vrijen = veilig vrijen.

Als je nu onbeschermde seks hebt, kun je zwanger raken van een 8-ling of erger! Zeker jij die zo vruchtbaar bent. Geen risico nemen, maar ECHT een maandje overslaan. Ik snap overigens prima dat je geen IVF wil nu, in jouw situatie. Maar dan echt wel overslaan, hè!!!??

Hoeveel Puregon heb je gespoten trouwens??

@Famke: spannend, de IVF komt dichterbij.

@Draga: sterkte met wachten.

20. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @kartien: oei wat angstig..
    wat zijn de waardes nu op welke dagen geweest dan? verdubbel je netjes?
    ik hoop dat je een mooie uitslag krijgt! :)
    @vlinder: :$ mijn god!
    hoe kan dat nu!
    jij ook al zo'n overDOOSis.... :(
    hoeveel heb je gespoten?
    en nu?
    wat aqui ook zegt, niet zelf vrijen hoor! je kan technisch gezien wel een 20ling krijgen!
    overdreven uiteraard.. maar dit is echt heel riskant dan.
    heb je nog instructies mee gekregen over wat te doen nu rondom eisprong? geen echo om overstimulatie uit te sluiten na ovulaties?
    je zal wel veel last hebben van buik.. doe je echt rustig aan?
    niet tillen en veel drinken enzo he?
    KNUFFEL!
    dat je niet voor IVF wil gaan is je eigen keuze, helemaal respect toch?
    hoewel je dan meer kans hebt, kan ik me in jouw geval ook voorstellen dat je ' gewoon zo zelf mogelijk ' zwanger wil worden.
    @jo: ik duim voor jou! hoe was TP? en 1 of 2?
    @draga: hang in there babe!

Deel Deze Pagina