wie is/was er ook bij t barrahus? (wirdum)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klingel, 14 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Katrien: Super voor je!! Ben blij dat de waarden goed zijn. Lekker genieten van dit nieuws. En je zeurt helemaal niet hoor. Je hebt al vervelende ervaringen gehad in het verleden en dat neem je nu toch mee. Ik begrijp je ongerustheide helemaal.

Draga: Ook een spannende dag voor jou!! Ik hoop op goed nieuws.

Ilja: Ik heb altijd een lange aanloop naar ovulatie en 10 dagen na ovulatie mag ik meestal prikken dat is 2 a 3 dagen voor NOD. Denk dat je best eerder kan testen.

Vlindermoeder: Fijn dat je morgen terug mag komen, dat is toch prettig. We duimen voor een doorstart, dat zou natuurlijk super zijn! Ja het zou mooi zijn wanneer we de follikels kunnen delen. Maar goed ben wel positief gestemd. We zullen het zien straks.

Fijne dag allemaal voor jullie allemaal!

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @katrien: dat klinkt goed!
    enne dat stressen is heel logisch hoor, je bent zo bang dat het toch weer misgaat....
    ik stresste ook veel in die weken, ook over mijn dalende progesteron.
    trouwens, gebruik jij uruzgan? en hoeveel?

@draga: hoest?

@vlinder: fijn, morgen terug! :) hoe laat?

@ilja: hoe gaatie daar?

@pip: hoop dat je ei snel komt... deze x moet raak zijn!

smak!

3. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Nou klingel vanmorgen bloed geprikt donderdag uitslag.

Verder soms wat rugpijn en zo'n raar gevoel bij mijn eierstokken kan het geen pijn noemen maar voelt wel een beetje raar mijn (.)(.) doen geen pijn. De spanning begint nu wel te komen trouwens had jij hier ook last van? Probeer me zelf wel op te peppen maar ja betrap me er wel op dat ik denk dat het niet gelukt is.
    Wou dat ze me de komende dagen kunstmatig in slaap konden brengen,haha. Dat willen we allemaal wel althans de eerste 3 maanden en dan wakker worden en genieten.
    Ben in ieder geval blij dat er weer eens een succesverhaal is geweest in de vorm van klingel,loessie en katrien duck dat geeft de burger moed.

Nou klingels ze

4. P26

P26 Niet meer actief

draga dat wordt toch wel weer spannend he. Ik hoop toch zo dat het goed is. Mijn duimen draaien en draaien.

Jo fantastisch dat je 2 goede emy's hebt. Ook voor jou draaien mijn duimen.

Vlindermoeder het zou mooi zijn wanneer je idd alsnog voor een iui zou kunnen. Laten we dan nu hopen dat de rest van de follikels niet meer verder groeien. Dan wordt er geen maand overgeslagen.

Famke oh het komt nu wel dichtbij he. Morgen afwachten.

En voor de rest allemaal een dikke knuffel.

Ik hoop dat we morgen al een beetje inzicht kunnen krijgen over wanneer we heen kunnen. Ik vermoed maandag, maar als het zaterdag is, dan moet ik vrij vragen. Ik wacht morgen af en eventueel vraag ik op het werk als ze al voor alle zekerheid iemand kunnen regelen. Een back-up.

5. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Draga; enige waar ik last van had was wat spierpijn aan de zijkant van mijn (.)(.). En verder was ik er van overtuigd dat dat door de pregnyl en utrogestan kwam... en dat ik een negatieve uitslag zou krijgen. Je wilt niet weten hoe ik gereageerd heb toen het HCG al 20 bleek te zijn. ;)

@ Klingel; Daalde jouw progesteron ook dan? Veel??? Is nu bij mij in een week tijd van 125 naar 59 gezakt... ik gebruik vanaf vandaag 2x2 utrogestan, daarvoor 1x2. Daarnaast gebruik ik wel een neusspray om het progesteron omhoog te krijgen. En dat heeft geholpen: Vorige zwangerschap is het niet boven de 24 uitgekomen, ondanks 3x2 utrogestan!

Jo; wat goed zeg, zulke superemmy's! Gisteren helemaal ontgaan om daarop te reageren door al mijn gestress... Ik duim!

Vlinder; hoop dat je toch nog een kans krijgt deze maand!

6. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Pip hoe was je date,heb je goed nieuws gekregen.

P26 moet jij morgen ook naar het Barrahûs,ik ook en volgens mij Klingel ook,het wordt een drukke boel.

Ik hoop morgen dat de eitjes van 16mm zijn gegroeid en dat de rest zich terug trekt,ik voel me er vandaag niet goed van.

7. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @vlinder: spannend en helemaal niet leuk; je wil geen ronde missen!
    ik hoop dat die 2 ook mooi zijn gegroeid en dat de rest zich terugtrekt inderdaad... dat kan wel!
    hoop SO dat je nog een IUI kan krijgen..
    maar als ze allemaal doorgroeien dan is het echt wel heftig, ook qua eisprong vrees ik.
    voel je je ook lichamelijk niet goed, heb je het idee dat ze (allemaal) zijn gegroeid?

@katrien: mijn prog ging van iets van 100 naar 62 naar 59 ofzo.
    en het gekke was: aangezien ik eerst een nega bloedtest had gehad was ik gestopt met de bollen!
    en die 100 heb ik dus helemaal ' zelf ' (met losse handen :D) gedaan.
    toen ben ik 1x2 gaan gebruiken.
    ik was ook in de stress dat het daalde.

ben na die 59 2x2 gaan gebruiken. hoefde niet van V maar mocht wel en daar voelde ik me beter bij.
    toen is het naar ergens in de 70 gegaan weer.

ik heb wel geleerd dat een daling dus helemaal niet erg hoeft te zijn, maar wel stress kan geven dus ik begrijp je helemaal als jij dat ook hebt.

hoeveel dagen zaten er nu tussen die 495 en die 1050 (ofzo) HCG?
    wel weer mooi verdubbeld?

@rest: dikke knuffel!

8. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Morgen een volle wachtkamer dus! Succes Allemaal. :)

Vlindermoeder: Hoop dat er maar 2 of 3 doorgroeien en je nog behandeld kan worden.

Katrien: Wat fijn eind van de week echo en goede uitslagen zeg!! Ben blij voor je.

Draga: Spannend zeg. Mn duimen draaien hoop een positief vervolg voor je.

Mijn date verliep prima! :) Heb maar liefst 13 kleine follikels en 2 wat grotere. Het is moeilijk een evenwicht te vinden tussen 1 en meer zei dr.V. De vorige maand zijn er behoorlijk wat teruggetrokken tussen de 2e en 3e echo. Toen ik van 8 naar 1. We hopen dat we 2 a 3 grotere overhouden voor behandeling volgende week. Ik ga nu puregon twee maal daags spuiten 50++. Ik zat op 50+. Heb vrijdagochtend weer een date. Ben heel benieuwd.

9. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Pip fijn dat er toch al twee grotere follikels zijn en nog dertien kleintjes,ik hoop zo voor jou dat je deze maand weer een ei-sprong hebt en dan gelijk een zwangerschap als gevolg:D

Wij hebben besloten deze maand zeker niet meer voor iui te gaan maar het dan op de natuurlijke manier te proberen,mochten er niet al teveel eitjes meer zitten.Ik wil even geen kunstmatige hormonen meer in mijn lichaam.Ik ben behoorlijk geschrokken van al die eitjes en ik had graag gewild dat dokter V mij uit zich zelf deze week nog een keer had laten komen,nu heb ik gebelt omdat ik ongerust ben en zo moet het eigenlijk niet zijn.

10. Pip78

Pip78 Bekend lid

13 apr 2008
    566
    0
    0
    beleidsadviseur
    in het Friese Land
    Vlinder: Heb je PBtje gestuurd. Dikke knuffel. :) Hoop dat de echo er morgen goed uitziet..

11. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Jeetje PIP dat gaat de goede kant op meid hopen dat inieder geval eentje een mooi kindje word.
    En voel je je ook een beetje opgeblazen dat had ik wel door al die follikels?
    Het word toch ivf of heb ik het verkeerd begrepen.

En vlinder moeder op de natuurlijke manier is zoveeel beter dan dat medische gefrunnik,hihi.
    Eitjes genoeg dus die man van jou schiet wel raak,HAHA.
    Veel succes en plezier en probeer ook een beetje te ontspannen.En ja ik weet wie het zegt dus aan die string en zoals V zegt "lekker gezellig maken".

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gelukkig, Katrien! Nu zul je toch wel even gerustgesteld zijn. Heerlijk voor je! :) :) :)

@Draga: sterkte met wachten.

@Klingel: 9 weken! Ons lichtende voorbeeld! ;)

@Vlinder: ben je gestopt of doorgegaan met de Puregon?

@Pip: Succes met je follikels! :)

13. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    @ Pip; wat goed zeg van je eitjes!!! Zet 'm op!!!
    @ Vlinder; verstandig om niet voor IUI te gaan. Kan me je gevoel wel voorstellen... Als v.V. je nog een keer had laten komen had je wat meer duidelijkheid gehad over de situatie.
    @ Klingel; 295 naar 1048 is in 68 uur gebeurd. Helemaal top dus. Blij dat jij het dalen van progesteron herkent... dat geeft hoop! Ik gebruik al neusspray extra omdat ik waarschijnlijk 2 keer eerder door een te laag progesteron miskramen heb gehad...

Blijft allemaal heel spannend!

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat is dat dan voor neusspray? Heb ik nog nooit van gehoord.

15. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Aqui ik gebruik nu helemaal niks meer,ik ben direkt gestopt met puregon.

Draga ik hoop dat mijn vriend raak mag gaan schieten,dat zullen we morgen zien.

16. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    @ Aqui; het heet suprefact. Dr. S. heeft dat voorgeschreven omdat de vorige zwangerschap mijn progesteron niet boven de 24 uit is gekomen ondanks 3x2 utrogestan...

17. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Ik hoorde julle laatst spreken over een gyneacoloog uit Heerenveen,hoe heet die gyneacoloog en zit die in het ziekenhuis van Heerenveen?

Voor idereen die vandaag een date met V heeft,succes en Klingel jij veel plezier met de echo van je kleintje.

18. famke007

famke007 Actief lid

5 jan 2010
    151
    0
    0
    bloemist
    fryslan
    hier terug van Barra,
    morgen ochtend weer terug!! maar hij denkt dat we zaterdag naar DD kunnen.
    zag er allemaal goed uit!

ik had ook nog nooit gehoord over de neusspray, mijn progesteron is ook nooit hoger geweest dan 25. :(

morgen weer afwachten, pff vermoeiend als je nog steeds niet weet waar je aan toe bent.
    hoe was het met de rest, die vandaag naar Barra moesten!!

19. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    #1939 Vlinder, 17 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2010
    Wij zijn ook vanmorgen bij het Barrahûs geweest en ik ben zeer teleurgesteld.Wij hebben nog steeds veel eitjes en we hebben als advies anticonseptie voorgeschreven gekregen.Ik zei te balen als een stekker en toen kwam het erop neer dat ik dat niet moest doen want ik heb er zelf voor gekozen geen ivf te doen en dan ben je uitgesproken.Dus hier zit ik dan met de eieren in mijn maag,oh ja hij zei ook nog dat het bijna pasen was vandaar de grote hoeveelheid eieren,dat moest een grapje zijn maar is bij mij niet goed gevallen.

P26 hoe was het vanmorgen.

Klingel hoe was je echo,leuk je gezien te hebben en P26 ik vond het ook erg leuk jou gezien te hebben.

Draga heb je de uitslag van je bloedonderzoek al.

Famke ik hoop dat je zaterdag naar dd mag en ik snap heel goed hoe je je voelt,ik heb ook altijd moeite met onzekerheid.

20. Katrien Duck

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    @ Vlinder; dikke knuffel!

@ Draga; En???

@ Famke; ik ken jou geschiedenis niet echt, maar ben jij ook wel eens zwanger geweest? Als je niet zwanger bent is het geloof ik minder erg als je progesteron onder de 30 zit, dan wanneer je wel zwanger bent.

Vorige keer dat ik zwanger was had ik 8 dagen na TP een progesteron van 17. Dit hebben we met de hoogste dosis utrogestan heeeel even naar 24 gekregen, maar nog geen week later was het 4. Miskraam was dus niet te voorkomen daardoor... dag voor miskraam nog wel een echo gehad en daarop een mooi vruchtzakje gezien, zonder één teken dat er iets mis was... Vandaar nu deze speciale behandeling.

Normaliter begint je lichaam extra progesteron aan te maken als reactie op je HCG-stijging. Maar ja, dat ik niet normaal ben wist ik al even, bij mij is dat dus niet het geval... :(

Deel Deze Pagina