Wie is / wordt er donor?

Discussion in 'De lounge' started by knor, Jun 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Donor ja of nee ?

1. ik ben al donor

2. ik ga er zeker over na denken om donor te worden

3. ik vraag direct een aanmeldformulier aan en wordt donor

4. ik twijfel

5. ik wil geen donor worden

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ben al een tijd donor. ik vind dat iedereen het gewoon automatisch moet en en als je het niet wilt dan een formulier invullen. zo heb je veel meer donoren denk ik.

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    mee eens mandy!

3. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ik ben sinds mijn 18de donor.

4. Fibi

Fibi Bekend lid

Mar 9, 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ik ben volgens mij al zo'n jaar of 10 donor!

5. dianne

dianne Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    2,919
    0
    36
    Ik twijfel, Mijn vriend is het niet omdat hij als kind is verbrand, daarom mag hij geen donor worden vind ik wel vreemd want volgens mij zijn zijn organen prima in orde.

6. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    Ik ben vanaf mijn 18e donor geworden dus dat is nu 3 jaar.
    Vind het fijn om te weten dat ik na mijn dood misschien nog iemand van de dood kan redden.

Liefs, misspuma

7. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    Deze actie gaat over orgaandonatie na overlijden. ;)
    Vanaf 16 jaar mag je je daarvoor opgeven. Wil je het eerder, dan moe(s)t er mede-ondertekend worden door een ouder/verzorger.

Bloeddonatie wordt in NL geregeld door Sanquin Bloedbank en is vlgs mij vanaf 18 jaar. Ik ben (nog) geen bloeddonor. Heb wel eens een folder erover meegenomen, maar nog niet aan toegekomen. Nu ik zwanger ben, mag ik sowieso geen bloed afstaan, dus dat zal pas na de zwangerschap (en borstvoeding?) zijn...

Overigens ben ik wel al heel lang orgaandonor.

8. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    Ik twijfelde heel lang...
    Ik vond de gedachte heeel raar.. maar eigenlijk wordt alles in de grond opgevreten door beesten... terwijl er op aarde mensen zijn, die er nog jaren verder mee kunnen leven....
    en zelf zou ik ook graag een donor willen als mij wat overkwam, en nu ik een kindje heb... zou ik ook graag willen dat noa een een donor kreeg( mocht dit nodig zijn.. afkloppen)
    dan is 't erg egocentrisch om 't zelf niet te zijn...
    dus ik vorige week een donorcodicil aangevraagd.

en 101.. jouw redeneatie, over dat ze minder hun best doen?.. als ze een ander leven willen redden, waarom zouden ze een ander leven dan laten gaan?.. is toch dubbel?
    Jou laten ze dood gaan om een ander leven te redden.. ik vind dat vreemd, jij bent toch net zo goed een leven als zij...?

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik wil het elke keer weer doen maar toch blijft het formulier telkens liggen. ik vind aan de enne kant dat mijn nabestaande mogen kiezen wat ze willen doen met me, maar aan de andere kant kan het beter vast staan voor als er iets onverwachts gebeurd en ze mijn organen direct nodig hebben. ik ga me dus maar over de drempel tillen en de brief alsnog opsturen. ik weet van me vriend dat hij het absoluut niet wil dus we weten het wel vanelkaar.

10. miloux

miloux Bekend lid

Jul 27, 2006
    760
    0
    0
    mandy, juist omdat niet meer mensen donor zijn staat jouw vader zo lang op de wachtlijst en daar doe jij aan mee.

Raar vind ik altijd dat mensen donor willen zijn en alles willen ontvangen en dan zelf geen donor zijn

11. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    Weetje wat ik vind dat de 2e kamer moet instellen.

een donorcodicil waar ze alleen moeten invullen of ze ZELF een donor willen ontvangen..
    is 't antwoord JA.. dan zijn ze automatisch zelf ook donor. DAT is eerlijk.

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    ik ben al heel lang donor!
    Met de gedachte je zal het zelf of je kindje zal het maar nodig hebben

13. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik heb al sinds m'n 16 een donorcodicil.
    Ik heb daarop aangegeven dat ik geen donor wil zijn.

Ik vind het geen prettig idee dat mensen na m'n dood organen uit me gaan halen.
    Daarnaast heb ik een angst dat doktoren me sneller op zullen geven, omdat ze m'n organen nodig hebben.

Sommigen zullen dit egoistisch vinden en zullen zeggen dat mijn angst ongegrond is.
    Maar dit is gewoon hoe ik me voel en erover denk.

14. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Miloux, ik denk dat je 101 bedoelt en niet mandy ;)

15. miloux

miloux Bekend lid

Jul 27, 2006
    760
    0
    0
    klopt

sorry, ik vergistte me

16. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik denk niet dat die angst ongegrond is dat ze je eerder opgeven. Ik heb laatst het boek Deadline gelezen. Nou, wat je daar allemaal in leest over dat soort medische kwesties, daar wordt je helemaal eng van.

Ik ben zelf wel donor, sinds mijn 18e. Mijn man is ook donor. Beiden voor alles. Wij hopen hiermee andere na onze dood ook nog te kunnen helpen. Echt een fijn idee is het niet, nee... Maar ja, zelf weet jet het toch niet en het valt ook niet te zien, want ze vullen het weer mooi op. Maar ik zou het denk ik wel een heel erg idee vinden als ze organen uit mijn man zouden halen als hij zou sterven. Maar daar tegenover staat het idee dat je er iets goeds mee doet, iets van levensbelang, voor een ander.

Het idee van zelf een donororgaan ontvangen staat me trouwens ook tegen. Maar ik denk dat je niet anders wil als je het nodig hebt...

17. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    ik heb ook al een aantal jaartjes een donorcodicil.

18. Toys

Toys Fanatiek lid

Jul 21, 2006
    3,326
    0
    0
    Ik ben ook al jaren donor.

@FreeWilly8 > Ik voel het precies zo

19. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    @ Barbabintje: Bedankt voor je uitleg, nu is het me helemaal duidelijkl!

Ik dacht dat het in België ondertussen zo is dat je automatisch donor bent na je overlijden, behalve als je uitdrukkelijk op voorhand aangegeven hebt (forumulier) dat je geen donor wilt zijn. Ofwel was dat een wetsvoorstel en is het nog niet doorgevoerd. Mocht ik nog geen automatische donor zijn, dan wil ik best donor worden! Bloeddonor ben ik nu al enkele jaren en dat bevalt me heel goed ;)

20. Selmama

Selmama Fanatiek lid

Oct 20, 2005
    1,766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben al donor.

Share This Page