AMSTERDAM - Het leven toont zich van zijn donkere kant aan Arie Ribbens. De 72-jarige zanger is getroffen door longkanker. Maar we zijn hoopvol omdat we er op tijd bij waren, vertelt echtgenote Cea, die het woord voert voor Arie. De zanger is, vlak na zijn eerste bestralingen, erg vermoeid. Als Arie geen helse buikpijnen had gekregen, had hij de kerst waarschijnlijk niet gehaald. Cea vertelt: We zaten begin mei op een vrijdagavond gezellig bij ons thuis met een oude vriendin van me en onze kinderen erbij. Na het eten kreeg Arie opeens last van zijn buik. Het werd zo ondraaglijk dat hij uiteindelijk met de ambulance moest worden afgevoerd. In het ziekenhuis maakten ze fotos en kwamen ze erachter dat er iets mis was met zijn longen. Dat was een enorme klap. De echtgenote van de zanger, bekend van nummers als Polonaise Hollandaise en De Brabantse Nachten Zijn Lang, is openhartig: Tegelijkertijd waren we blij, want Aries lichaam gaf een signaal af dat er iets mis was. Hierdoor werd de kanker in een vroeg stadium ontdekt. Daarbij komt dat de artsen er in Duitsland, waar we wonen, gelukkig geen gras over laten groeien. Arie kwam meteen in de medische molen terecht. Na zijn longen werden ook zijn maag, slokdarm en lymfeklieren meteen uitvoerig onderzocht. Positief Bewonderend zegt Cea over haar man: Ik heb zo veel respect voor de manier waarop Arie omgaat met de hele situatie. Hij blijft ondanks alles heel positief en zelfs opgewekt. Hij laat alles heel gelaten en gewillig over zich heen komen. En dat is volgens mij de beste manier. Wat de toekomst brengt, kan niemand ons voorspellen, besluit ze. Eén ding weet ik wel: Arie en ik laten ons er niet onder krijgen. We zijn hoopvol en hebben groot vertrouwen in de artsen. En we plukken iedere dag. Sámen!
proest! heb jij nooit van arie ribbens gehoord!??? die zingt van wij vieren feest. we zullen niet verdorsten en pietje die pakt mientje van achter bij dr schouders... ( ofzoiets) hahaha. lol! weet trouwens helemaal niet uit welke regio hij komt hoor. beetje een b artiest. maar wel een leuke vent! wel erg rot voor hem dat ie ziek is.
wij vieren feest............lalalallaa.............tijd voor de poooooooooolooooooooooooooonaise, is dat m niet? poholonaise.....