Paar dagen in het ziekenhuis; hoe kom je de dagen door?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Thauma, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    De kans wordt steeds wat groter dat ik ingeleid ga moeten worden. Vervelend, want dan moet ik toch naar het ziekenhuis. En behalve dat ik opzie tegen het hele ziekenhuisgebeuren, ben ik bang dat ik me stierlijk ga vervelen tijdens mijn verblijf.

Ik ben namelijk totaal geen stilzitter, ben doorgaans blij als de dag begint en ik mijn bed uit kan springen. Voel me nog steeds heel fit en energiek, ga nog steeds de stad in, naar de kapper, doe het huishouden etc. Mijn verplichte middagdutje duurt niet langer dan een half uur; ik ben gewoon niet moe. Om rust te nemen kijk ik nog eens een filmpje, maar zelfs die zit ik eigenlijk nooit uit :)

In het ziekenhuis is je vrijheid toch aardig beperkt. Wat ik van de kamers gezien heb, heb je een bed, met een beetje geluk een tv, een stoel die niet lekker zit en dat was het wel zo'n beetje. Als 'uitje' kan je de gang op en neer lopen. En eerlijk gezegd: als ik drie kwartier aan de ctg lig, ben ik die bedden daar al zat! :) Ik ben gewoon nogal een bezig bijtje, om het maar zo te zeggen.

Ik lees verschillende verhalen over inleidingen die best een tijdje duren...
    Ofwel: hoe kom je in hemelsnaam de dagen door?
    Wie heeft tips voor een aangename en/of nuttige tijdsbesteding in het ziekenhuis?

2. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hey,

Lastig is dat! Je zou een tablet mee kunnen nemen met een paar goede boeken erop om de ergste verveling tegen te gaan. En als je bent bevallen dan ben je " druk" met je kindje en misschien wel heel moe en vind je het heerlijk dat er niets anders dan een bed staat zodat je even kunt bijtanken. Ik zou me er niet al te druk over maken! Sterkte!

3. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als de kleine er is komt het ongetwijfeld helemaal goed. En bovendien, als alles goed gaat ben ik na de bevalling zo weer thuis.

E-book en laptop neem ik mee. Maar daar kan je ook maar beperkt wat mee doen (alleen maar lezen op een dag - en nacht!) is ook maar beperkt leuk natuurlijk.

Meer tips zijn welkom. En vast niet alleen voor mij!

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik denk dat het vervelen wel los loopt hoor. Ze nemen je op en de inleiding begint. Dat kan snel of langzaam gaan maar je partner is er dan in ieder geval bij. Daarnaast gaat je bevalling op de duur beginnen en dan verveel je je echt niet hoor haha. Ik had een prettige bevalling maar vervelen kwam echt in mijn woordenboek niet voor. En als je daar mee klaar bent en je uk is geboren dan vraag je je af wat je vroeger toch allemaal deed op een dag.. Kortom uren te kort daarna..

(En ik ben ook een bezige bij dus herken me er wel in)

5. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ten eerste is het een instelling, je moet je er meer aan toegeven, het is nu eenmaal niet anders, als je ertegen gaat vechten duren de uren alleen maar langer, ik had boekjes mee, mijn laptop, telefoon (facebook verslaafd haha) ik had wat series op mijn laptop gezet / films e.d.

Maar goed ik ben om 7 uur ingeleid en heb totaal geen behoefte gehad om wat te gaan doen, had teveel pijn , bij de tweede was ik wel meer met andere dingen bezig, en de dagen als je kindje er eenmaal is en je moet blijven kom je ook zonder enige moeite door eigenlijk, dus achteraf heb ik eigenlijk amper wat gebruikt, alleen mijn telefoon, om iedereen steeds op de hoogte te houden per sms enzo, bij de tweede heb ik om half 12 nog lekker zitten sms-en e.d. en ze is om 2 voor 12 geboren haha, ik ben bang dat ik nu whatsappend ga persen LOL

6. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ken ook verhalen zat van vrouwen die drie nachten lagen zonder dat er wat gebeurde. Tuurlijk, als het gelijk los gaat, heb je nergens behoefte aan. Maar het kan ook lang duren en ik probeer alvast het 'er tegenop zien' te tackelen door enigszins voorzien te zijn van opties.
    Als ik nergens zin in heb, doe ik gewoon niets. Maar als ik daar drie dagen lig terwijl ik me zo voel als nu, heb ik graag wat dingetjes bij me. Helpt voor mij om er positiever tegenaan te kijken, wat volgens mij alleen maar goed is.

- Films/series op laptop. Zet ik op t lijstje erbij.

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    misschien een spelletje (kan je met je man samen monopoly spelen hahaha)

puzzelen vind ik ook altijd wel lekker ontspannend werken (kruidwoord / zweeds)

8. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Ik herken je angst..........
    Ik was zo bang dat het dagen zou gaan duren eer er iets zou gaan gebeuren, maar ik had het geluk dat na het 2e tabletje de boel op gang kwam.............. Ik hoop ook voor jou dat het zo mag gaan vlotten!
    Maar volgens mij mag je tussen door echt wel de afdeling af, tenminste hier wel........... zo kun je misschien als het weer het toe laat nog eens een wandelingetje maken...........
    Of even in het restaurant een kpoppje koffie/thee drinken.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Laat het los.. Je bent nu thuis en met een beetje een ontspannen instelling is de kans groot dat je kindje gewoon op eigen kracht komt.

Ik heb de laatste weken heel veel topics van je voorbij zien komen met vragen en standpunten over bevallingen. Het lijkt wel alsof je ontzettend veel controle wilt houden.

Laat het los. Ga in gesprek met je baby en vertel dat hij/zij mag komen. Ontspan en ga niet vooraf je ziekenhuisbezoek plannen waarvan nu nog geen sprake is.

Echt, niet om lullig te zin, maar je kunt het allemaal aan. Vertrouw op jezelf en de baby. Ontspan!

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    #10 Thauma, 23 okt 2013
    Laatst bewerkt: 23 okt 2013
    Iedereen is anders. De een gaat er zus mee om, de ander zo.

Maar goed, terug on-topic:
    Ik was dus op zoek naar tips om de tijd in het ziekenhuis op een enigszins aangename manier door te komen en dan met name de wachttijd voor het kindje er is. Misschien hebben anderen ook nog wat aan de suggesties.

Ik heb nu

- telefoon
    - laptop/tablet
    - muziek
    - filmpjes
    - leesvoer (al dan niet op tablet / ebook)
    - puzzelboekje
    - spelletjes

Nog wat vergeten?

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Vergeet niet de laders en of batterijen van alles (telefoon, laptop, camera e.d.) ansers is straks alles leeg en heb je nergens wat aan hihi

12. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Goeie!!!
    Vooral die van de camera!

13. wynie

wynie Lid

20 jan 2013
    65
    0
    0
    Misschien heel kneuterig... Maar misschien hou je wel van haken of iets dergelijks!?!?!? Is op dit moment bij ons echt een Trent, haken en breien.... Voorwerk voor de geboortekaartjes??? Neem ook een lekker voetencreme of zo mee, kan je nog is lkkr je voeten ( laten ) verwennen! Maar ook een snoepje, sapje en dergelijke niet te vergeten. Ik wordt al gaar van de koude limo van een ziekenhuis, en idd, de verhalen dat het 3 dagen kan duren.... Ik ben er ook bang voor...

14. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik had mijn tablet bij me, een puzzelboekje, mijn telefoon en mijn vriend. Ik keek ook af en toe naar de tv.
    Ik werd op een dinsdag ingeleid en donderdag is ukkie geboren, vrijdag mochten we beide naar huis:)

15. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Is je partner er dan de hele tijd bij, ook als het drie dagen duurt?
    Ik ging er eigenlijk vanuit dat ie er in het begin bij is, als we van start gaan, zeg maar. En dat als het te lang duurt dat ie op een gegeven moment toch naar huis gaat. Beesten verzorgen, slapen, ook ff wat voor zichzelf doen... want ik heb daar een bed, maar hij natuurlijk helemaal alleen maar een lullig stoeltje. Is ook zo zielig...

Ben bang dat ik van breien en haken alleen maar meer stress krijg, maar op zich wel een goeie tip inderdaad. Ik schilder en maak kettingen enzo. Hoewel sieraden maken van kralen misschien niet zo'n goed idee is. Als zo'n bak omgaat... Of verf in je bed... :-D
    Zal eens kijken wat ik verder nog aan frobelspul heb. Goeie!

16. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik was zo'n vrouw. 72 uur ziekenhuis en toen pas voldoende ontsluiting om met wee opwekkers te beginnen. Ik moest verplicht 5-6 uur per dag aan de ctg blijven en ik heb me bijna DOOD verveeld. Boeken dvd muziek tijdschriften telefoon met ZP. Echt ik kon het niet meer zien. En toen was er eindelijk voldoende ontsluiting, moest ik nog een nachtje wachten omdat ze bij ons in de avond niet willen beginnen met wee opwekkers..pffff

vriend is overgens overdag altijd bij me geweest. Kwam rond 09.00 en ging rond 16.00 weer weg:)

17. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Om 16:00 uur alweer weg? En 's avonds dan?

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Als je geen actieve weeën hebt heb je dan normale bezoekuren lijkt me, kijk als je echt bezig bent is het anders natuurlijk.

19. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    bij ons mogen de partners er altijd zijn dag en nacht dus er zijn geen bezoekuren

20. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Hij mocht wel blijven hoor, maar eten moest hij zelf kopen in de kantine. Dus ik heb toen gezegd dattie naar huis mocht:p na mn bevalling is hij wel 24/7 bij me geweest:)

Deel Deze Pagina