Zwanger en dierenambulance

Discussion in 'Zwangerschap' started by happynienja, Sep 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik werk als vrijwilliger bij de dierenambulance en kom dus met allerlei dieren ik aanraking.
    Moet ik nou behalve katten nog met dieren opletten? Handschoenen aandoen ofzo?
    Het meeste kom ik in aaraking met meeuwen, andere vogels, konijnen, egels, katten en honden.

Hoop dat iemand hier het weet.

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zou dit gewoon navragen bij je werkgever. Er moet altijd iemand in de organisatie zijn die op de hoogte is van veiligheidsmaatregelen die de arbo stelt in het desbetreffende werkveld. Daar staat het echt wel in!

Met mijn boerenverstand zou ik zeggen dat het wel mee valt, maar dat je regelmatig handen moet grondig moet wassen/desinfecteren(maar dat moet waarschijnlijk toch al?), vooral voordat je gaat eten.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik meen me te herinneren dat egels een bepaalde ziekte kunnen hebben die sowieso voor mensen niet zo prettig is, maar wat weet ik niet. gewoon goed je handen wassen steeds lijkt mij voldoende?

en mocht je ook in aanraking komen met boerderijdieren, kijk uit voor de qkoorts.

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

Aug 8, 2007
    3,178
    0
    0
    Julianadorp
    Ja ik was en desinfecteer m'n handen altijd na dat ik met een dier in contact ben geweest, je weet maar nooit.

5. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Houd zo'n pompje met ontsmettingsgel in de auto en gebruik dat na elk contact met een dier. Ik ben zelf ook vrijwilliger geweest bij de dierenambulance en weet dat de dieren (dood of levend) niet altijd even fris zijn als ze in je auto komen. Verder zou ik altijd handschoenen aan doen als je in contact komt met een dier. Zo loop je denk ik het minste risico. Je weet nooit wat een dier onder de leden heeft ook al oogt hij gezond. Maar een advies inwinnen bij de arbo kan nooit kwaad. Al heb ik niet bepaald een hoge pet op van de Arbo:(

6. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat je alleen even extra voorzichtig moet zijn als een dier je per ongeluk openkrabt of e.d. Tegelijkertijd zal je lichaam inmiddels al een beste boel antistoffen hiertegen gemaakt hebben en die neemt je kleintje natuurlijk grotendeels van je over. Lief dat je dit vrijwillegerswerk doet :)!

7. shirley1987

shirley1987 VIP lid

Jul 6, 2011
    5,392
    2,113
    113
    ook met katten kun je gewoon werken... let er alleen op dat je geen kattenbakken verschoont of in aanraking komt met urine van de katten...

ook alleen op letten dat je niet te zwaar tilt...

werk zelf ook bij dierenambulance ;)

8. shirley1987

shirley1987 VIP lid

Jul 6, 2011
    5,392
    2,113
    113
    dit is inderdaad al standaard... maar inderdaad wel extra belangrijk nu

9. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik zou het wel even navragen bij je gyn of VK, ik las hier namelijk laatst ergens dat één van de dames hier vanwege contact met dieren (ook voor haar werk) in het ziekenhuis MOEST bevallen vanwege een bacterie (ik dacht mrsa maar pin me er niet op vast).

Verder denk ik zelf als je jezelf gewoon goed beschermt het wel mee zal vallen hoor maar ik zou het voor de zekerheid even navragen!
    Succes en ik ben benieuwd of er nog extra voorzorgsmaatregelen nodig zijn!

Share This Page