Ik volg een studie en ben juli 2015 hiermee klaar. En dan hoop ik ook mijn diploma te behalen. Maandag, 28 april was mijn eerste officiële zwangerschapsverlof dag Heerlijk ervan genieten natuurlijk, maar ik zit wel met een paar vraagjes, waar ik eerlijk gezegd nu pas aan denk (dom, dom, dom ik weet het) Ik ga er sowieso nog achteraan, maar ben benieuwd of jullie mij hier misschien mee konden helpen. Tot juli 2014 zou ik nog naar school moeten gaan om mijn studie te kunnen volgen maar ivm met de zwangerschapsverlof ben ik eerder gestopt. Heb ik dan nog recht op de studiefinanciering? En mijn tweede vraag is dan ook of ik dan nog recht heb op mijn stagevergoeding, aangezien ik vanaf nu ook geen stage meer loop. Ik zit de DUO site uit te pluizen, maar veel wijzer word ik er niet van. Ik wil niet het risico lopen dat ik deze maanden moet terug betalen aan de DUO. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!
Zolang je ingeschreven staat bij je studie heb je recht op studiefinanciering, ook tijdens je verlof. Ben je echt gestopt met je opleiding en heb je je (tijdelijk) uitgeschreven, dan heb je ook geen recht meer op studiefinanciering en ook niet op stagevergoeding.
Als door je verlof je studie langer duurt krijg je geen extra studiefinanciering. Je zou aan je decaan kunnen vragen of ze daar een regeling voor hebben, ik kreeg van mijn hbo instelling een half jaar collegegeld veroed omdat mijn studie langer duurde.
Ik loop geen studievertraging op. Ik mis een volledig blok, maar de dingen ik verplicht zijn om naar überhaupt naar het laatste jaar te mogen gaan, heb ik allemaal gedaan. Dus eigenlijk heb ik nu gewoon een lange vakantie....
Sta je nog gewoon ingeschreven? Dan heb je ook recht op studiefinanciering.. Of je nou wel of niet gebruik maakt van de faciliteiten is een ander verhaal. De decaan op je school kan je hier ook wel advies over geven. Bij ons op de uni hadden ze er geen regeling voor. Maar ze gaf wel tips over de kinderopvangvergoeding die ik kon krijgen via de gemeente.
Ja, ik sta nog gewoon ingeschreven. Ik kom niet meer op school, maar kan hierover wel mijn begeleider mailen. Iets wat ik morgen gelijk ga doen. Ze hebben me enorm geholpen op school hiermee. Dus mag echt in me handjes klappen dat ik volgend jaar zonder problemen naar het laatste jaar kan. Bedankt voor jullie reacties!
Hier ook zwanger en een studie met studiefinanciering. Ik rond mijn opleidinf af in feb. 2015.. ga over, om precies te zijn, 3 dagen met verlof. Ik sta idd ook nog gewoon ingeschreven en ontvang dus ook gewoon nog stufi. Mij is uitgelegd dat je eigenlijk soortgelijke rechten hebt als student dan als werknemer.
Ik heb de DUO toch maar voor de zekerheid gebeld. Het zat me toch niet helemaal lekker. Zolang ik ingeschreven sta voor de opleiding heb ik recht op studiefinanciering en op stage vergoeding Ik ben blij dat ik mijn antwoord heb gekregen en hoop dat dit topic voor meiden zoals ik helderheid bied.