Hallo, Ik heb een vraagje ik ben nu dikke 5 weken zwanger en heb gister ochtend een beetje bloed verloren en nu is het weer steeds bruine afscheiding alleen bij het afvegen.(dat heb ik al een aantal dagen) nu was mijn vraag als het nou misgaat en heb bloed verloren zet het dan meteen door of kan ik dan van de week wel weer bloed verwachten heb zelf toch het idee als je 1 keer bloed verliest zou je zeggen dat het dan wel doorzet toch als het niet goed is? hoop het niet wij zijn inmiddels al bijna 2 jaar bezig geweest om zwanger te raken en nu is het dan eindelijk zover. maar durf nog niet echt te genieten. hoop dat het allemaal wat meevalt en dat alles goed gaat. alvast bedankt voor jullie steun en hoop dat jullie mij een beetje gerust kunnen stellen. groetjes
bij 5 weken bloed verliezen hoeft niet zo heel veel te betekenen. Kijk maar eens verder op dit forum. Stel het zou niet goed zitten, dan zou je bloedverlies gepaard gaan met erge buikkrampen. Tenminste zo was dat bij mij. Als het heel erg helder bloed is en het wordt meer zou ik voor de zekerheid even de vk bellen.. Succes!
Bloedverlies kan met of zonder reden voorkomen. Ik heb het nu al 3 keer gehad, 1 keer na vrijen, 2 x spontaan. Het was helderrood en duurde niet lang. Er is zelfs een keer een spoedecho gemaakt. Maar er was niets aan de hand. Het komt best nog vaak voor en heeft vaak te maken met de verhoogde doorbloeding van je baarmoeder. Soms komt het omdat het vruchtje zich verder innestelt. Maar zoals Karel1978 al zegt: pas als het heel erg bloedt en er buikkrampen zijn, is er reden tot ongerustheid. Toch schrok ik elke keer weer en eerlijkgezegd: mocht ik nu weer bloed gaan verliezen, dan zit de schrik er toch ook weer in. Zélfs al weet ik dat het niets hoeft te betekenen...