Wie is zwanger geworden met IUI? Of toch IVF?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door happybest, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Meid en ik kan je nu het nieuws melden na de eerste iui weer zwanger en een klopend hartje gezien.

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik ben zwanger geworden via IVF, maar toch zou ik IUI niet overslaan. Het zijn om te beginnen altijd extra kansen. Daarbij zijn er toch best veel meiden bij wie het aanslaat.

IUI is daarnaast echt makkelijker te behappen dan IVF. Natuurlijk kan je dat ook echt wel aan als je er aan toe bent. Toch vond ik IUI een rustigere manier om te beginnen.

Of je wel of niet blijft liggen schijnt echt niets uit te maken. In het Radboud leggen ze het als volgt uit. Je vagina is als een dubbele boterham met pindakaas. Bij de inseminatie of tp kan je dan zeggen dat ze hagelslag tussen die boterham doen. Dat valt er echt niet zomaar uit. Je kan in principe zelfs meteen gaan plassen. (wat je met een IVF terugplaatsing dus ook steeds moet, gezien dat met een volle blaas moet)

Heel veel succes in ieder geval en ik hoop voor je dat IUI snel aan zal slaan als je hiervoor kiest.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Zou je dit kunnen toelichten?Dit is nieuw voor mij... :((Die laatste regel)

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Misschien omdat je veel meer IUI's mag dan IVF. IUI mag zolang de artsen het voorschrijven, IVF 3x.

5. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi

Hier nog een IUI baby :) Derde poging was raak en het is allemaal zeer de moeite waard geweest ;)

Wij deeden ook een volledig gestimuleerde IUI, met puregon en pregnyl.

Veel succes!

6. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik lees hier mee omdat ik ook net met volledig gestimuleerde IUI ben begonnen.
    Wat ik mij afvraag is of bij de eerste poging ook teveel follikels waren gegroeid bij jullie door de Puregon, want ik ben bang dat daardoor de IUI niet door zou kunnen gaan.

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wat een geweldig niets! Moet onbeschrijvelijk zijn geweest!

Zo voelde het bij ons afgelopen donderdag ook!

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @giegel, het kan wel dat je overstimulatie krijgt van gestimuleerde IUI maar dit komt veel minder vaak voor als bij IVF.
    Ik zou me daar niet te veel zorgen overmaken. Het zh is daar heel voorzichtig mee!

9. mel1977

mel1977 Actief lid

Hoi.

Dit was bij onze eerste poging het geval, helaas is die poging toen niet door gegaan.
    Was even slikken (zacht uitgedrukt) maar daarna wisten we wel welke dosis puregon de goede was, dus dat gaf moed voor de volgende 3 pogingen.

Heel veel succes.

Mel

10. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Na 2e IUI zwanger. Helaas vmk.

11. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Jeetje Anouk, 6x een mk wat erg! Sterkte meid!
    Ik duim voor je!

x

12. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Dat de kans op zwangerschap met iui groter is dan met IVF bedoel je?Het hangt natuurlijk wel af van waarom je iui/ IVF doet, maar dat is mij verteld. En het is ook veel minder zwaar.

Maar dames, ik heb zojuist vastgesteld dat ik zwanger ben! De 4e iui, met relatief slecht zaad (het was altijd heel goed, nu iets minder geod) ! Ooooo ik ben zooooo blij :D

Babybooot vindt dit leuk.
  13. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Gefeliciteerd!

Heb je deze keer ook iets anders gedaan dan met de voorgaande keren?
    Ik vraag dit omdat ik mij afvraag of we vanavond nog moeten gaan klussen of niet..........vanavond moet ik om 20uur de Pregnyl zetten en vrijdag om 10uur krijg ik de eerste IUI.

14. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Nee, niks anders gedaan dan normaal. Als je vrijdag de iui hebt, kun je volgens mij best nog vanavond vrijen ;)

Deel Deze Pagina