gordelroos

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stitch, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    mijn ( ook zwanger) vriendin belde net.
    en vertelde dat zij gordel roos heeft...
    gelukkig kan het geen kwaad voor de kleine in haar buik.
    maar het is wel besmettelijk, ik vroeg mij alleen af, dat is toch alleen als je het aanraakt?
    kan iemand mij daar iets meer over vertellen daar ik morgen met haar naar zwangerschaps cursus ga
    en ik wil het natuurlijk NIET krijgen.

groetjes susanne

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Het is alleen besmettelijk als de blaasjes open zijn!

Maar toch zou ik ermee oppassen hoor.

Gr

3. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb even voor je gegoogled en kwam dit tegen op www.gordelroos.nl:

Gordelroos is besmettelijk, vooral als blaasjes op de huid aanwezig zijn kan het virus worden overgedragen door de lucht of via het vocht van de blaasjes.

4. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Trouwens, ik heb op school geleerd, dat als je waterpokken hebt gehad, dat je gordelroos dan meestal niet meer krijgt!

5. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik heb ook allebei gehad :(

6. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    sorry "meestal" (beter lezen Kat ;) )

7. imke

imke Actief lid

26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Toevallig ben ik infectieziekteverpleegkundige bij de GGD ha ha!
    Gordelroos is een locale reactieviteit van waterpokken. De meeste mensen hebben op kinder leeftijd waterpokken gehad, het virus gaat nooit meer uit het lichaam maar trekt zich terug in de zenuwuiteinden in het lichaam. Als een persoon wat minder weerstand heeft bijvoorbeeld, kan de ziekte opeens weer actief worden, dit heet dan gordelroos. Het vocht uit de blaasjes bij gordelroos is alleen besmettelijk voor mensen die nog nooit waterpokken hebben gehad. Als je dan besmet raakt door het vocht uit gordelroos blaasjes krijg je geen gordelroos maar waterpokken! Hiermee moet je uitkijken als je bijna gaat bevallen. Maar nogmaals, de meeste mensen hebben het al eens gehad en dan zit het virus toch al in je lichaam, kan dan dus geen kwaad meer! Hoop dat het een beetje begrijpelijk is uitgelegd!
    Groetjes

Deel Deze Pagina