Cyste? Wat moet ik daarmee?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Olakidee, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Hallo allemaal
    Ik gebruik Puregon en heb vandaag op CD8 een FM gehad. Nu was er aan de rechter kant een klein ei van 12 mm te zien, niet slecht dus. Maar aan de linker kant een cyste van 26 mm! Wat moet je daar mee? De echoscopiste praatte er een beetje omheen en dat ik me geen zorgen moest maken, maar dat doe ik dus wel! Kan zo'n cyste kwaad? Wat moet eraan gedaan worden? Moet ik deze ronde straks misschien gaan afbreken? Moet ik helemaal een pauze hebben? Help!

2. Een cyste van deze grootte verdwijnt in principe altijd vanzelf weer. In sommige ziekenhuizen moet je inderdaad stoppen met stimuleren, maar in andere ziekenhuizen kun je gewoon doorgaan. Ik ben ook altijd doorgegaan met stimuleren en mijn cyste (van 42mm) is vanzelf weer verdwenen :)

3. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Dat stemt gerust. Zo nuchter was m'n schoonzus er ook onder. Vaak cysten gehad maar nooit hoeven stoppen en altijd weer vanzelf verdwenen. Op een ander topic zijn ze er minder gerust op en wordt gezegd dat je altijd moet stoppen met spuiten bij cysten. Hoop maar af het goed komt.

4. Zou gewoon naar je arts luisteren hoor! Een cyste KAN groeien als je door blijft spuiten, maar dat merk je dan snel genoeg tijdens een FM, toch? Ik werd ook helemaal panisch van mijn cyste hoor, ik ging meteen aan het googlen en dan vind je de meest afgrijselijke dingen natuurlijk.. Ik zag meteen al laparoscopies e.d. voor me, waarbij er eierstokken beschadigd raakten e.d. ;) Gelukkig is dat dus bijna nooit nodig!

5. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Dank voor je reactie! Ik ga morgen weer laten meten :)

6. Succes! Hopen dat ie al kleiner is geworden!

7. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Ja hij is kleiner dus gaat wel weg zeggen ze :) joepie!

8. Gelukkig maar! :)

Deel Deze Pagina