wie kan deze uitslag een beetje uitleggen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door smoekie, 27 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ondanks dat ik duidelijk aan de euroloog vroeg hoe de uitslag nou precies was (hoeveelheid van de 28 mlj goed of slecht) vertelde hij me dat ik dan mijn dossier maar op moest vragen omdat het te veel was om alles uit te leggen zowel deze van november, en die andere 2 van afgelopen maand.(zijn doorgestuurd naar fertility - utrecht)

via de huisarts heb ik gisteren deze uitdraai meegekregen omdat zij toen in november degene was die het onderzoek aanvroeg.

Ik hoop nu eigenlijk dat er iemand is die mij kan uitleggen wat de waardes zijn zoals je kunt zien op onderstaande Url (ff opslaan kun je em uitvergroot zien)..

http://kaatje29.noeska.nl/uitslag.JPG

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk toch dat je met dit soort vragen naar je arts moet hoor! Hoeze teveel om uit te leggen..daar is die gast voor opgeleid zeg!
    Ik baal van dit soort artsen....
    Ik waag me niet aan uitspraken over uitslagen, sorry.
    Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt. Succes.
    Elmo

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja jij wil niet weten hoe ik me heb zitten ergeren toen hij vorige week woensdag terug belde, er zijn nu 3 uitslagen bekend, deze van november op aanvraag van de huisarts. en die van januari en februari, en hij vondt het te veel om door te geven, en als ik die uitslagen wilde moet ik het maar opvragen, of wachten tot onze oproep (fertility)

maar omdat we gisteren bij de huisarts waren vroeg ik of zij 1 van die onderzoeken in haar computer had staan, en enkel die zijzelf had aangevraagd had ze en was zo aardig om voor me uit te printen, nu ben ik al aan het googlen maar wordt er niet echt wijzer uit.

en aangezien er hier zoveel zijn in de mm molen en al veel langer had ik de stille hoop dat er misschien een klein doctorandusje tussen zat die me al is het maar weinig iets kan vertellen... ;)

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hihihiihi...ik begrijp je heel goed hoor!
    Maar het is zo dat ze in elk ziekenhuis met andere maten meten..daarom waag ik me er niet aan....
    Succes!

En wat een dikke e*kel zeg!

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    kan je wel zeggen ja, maar goed met hem hebben we als het goed is verder niks meer te maken.... :D

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    He Smoekie,

Ik denk er wel iets uit te kunnen halen, maar ja, ben ook maar een leek (wel enige kennis van medische terminologie en lab onderzoek)

Als je de laatste 2 alinea's bekijkt (beoordeling):

Er zijn sperma antistoffen aangetroffen, waardoor onvruchtbaarheid waarschijnlijk is.
    Dus door die antistoffen kunnen de zaadcellen niet goed bewegen en dus niet bevruchten.
    Nu weet ik wel dat die antistoffen bij een volgende meting weer helemaal weg kunnen zijn.

Concentratie en beweeglijkheid te laag, afwijkende vormen.
    Waar ze die concentratie te laag vandaan halen zie ik niet echt, want de waarden erboven zijn allemaal boven het minimale. Maar daar heb ik dus echt geen verstand van.

Bij de resultaten bij morfologie (vorm) staat een #4, terwijl het groter dan 15 moet zijn.
    Bij sperma antistoffen staat #100, terwijl het lager dan 50 moet zijn, maar ze hebben er ook maar 25 beoordeeld, lijkt me weinig voor zoveel zaadcellen?

Bij beweeglijkheid... als je cat a+b en c en d optelt heb je 100 (%) dus volgens mij kom je uit op 9 procent beweeglijkheid (snel en langzaam) en 87 procent geen beweging...

Dit is wat ik er van maak, pin me er dus niet op vast (ik hoop ook heel erg dat het niet klopt wat ik schrijf...).
    Of ga even langs de huisarts, die weet je als het goed is precies uit te leggen hoe het zit. Dan weet je het tenminste zeker.

Liefs,
    Snoopy

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    oligo-astheno-teratospermie: sperma van ongunstige kwaliteit (heb even gegoogled)

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dankjewel meid, het enige wat ik aan de uro vroeg was hoeveel procent er wel goed was, omdat ik hier wel eens verhalen lees van meiden waarvan de man "maar" 7,? miljoen hebben en dat daar ook iets niet helemaal goed mee is, en dat er zoveel procent wel goed is...

maar ja blijkbaar was dat een te moeilijke vraag en moet ik maar wachten tot we onze afspraak hebben in utrecht.

de huisarts heeft me toen al verteld dat de concentratie laag was, en er antistoffen gevonden waren waardoor de kans op zwangerschap minimaal zou zijn, en de uro zei toen weer dat dat reuze meeviel.

de andere 2 uitslagen waren 13 en 20 mlj maar daarvan weet ik dus niet hoe het daar mee zit, wel dat er ook antistoffen gevonden zijn maar de hoeveelheid - bewegelijkheid en concentratie e.d tja dat antwoord moet ik dan maar afwachten tot we in utrecht zijn :(

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi Smoekie,

Belachelijk dat je geen duidelijk antwoord hebt gekregen, iedereen zegt ook iets anders. Het duurt ook allemaal zo lang in de medische molen....

Misschien is het ook wel te gecompliceerd om er zomaar antwoord op te geven en om te kijken wat jullie kansen zijn en welke behandelingen er gedaan kunnen worden. Maar het lijkt me wel dat iemand jullie een richtlijn had kunnen geven. Of het IUI, IVF of ICSI zou moeten worden bijvoorbeeld.

Succes in ieder geval! Weet je al wanneer je ongeveer terecht kan in Utrecht?

Liefs,
    Snoopy

10. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Hoi Smoekie,

Wat een gedoe weer ! Ik vind het echt balen voor jullie dat ze zo onduidelijk zijn over het hoe en wat.
    Heel veel succes meid, ik denk aan je en hoop dat je snel een heleboel duidelijk kunt krijgen.

Liefs, Bibu !

11. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Wat een eikel zeg die arts.

Mijn ziekenhuis heeft een klachtenbureau. Weet niet of jouw ziekenhuis dit ook heeft. Maar als het mij zou overkomen zou ik daar zeker een klacht neerleggen!

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Deze maand krijgen we de brief toe gestuurd vanuit Utrecht en of daar al direct een afspraak instaat of dat we die naar aanleiding van die brief zelf moeten maken weet ik ook niet, dat is maar even afwachten.

Ja hoor ook mijn ziekenhuis heeft een klachtenafdeling maar daar heb ik al ervaring mee nadat ze mijn zuster met mijn nichtje die zich destijds op de EHBO meldde zo wegstuurde terwijl alle symptomen wezen op een klaplong ook had ze dat gezegd dat haar oma (mijn moeder) dacht (bijna zeker wist) dat ze een klaplong had, waarna ze van mijn moeder terug moest naar de ha of waar dan ook terug bij de eigen ha stuurde die ze direct door naar ons ziekenhuis alwaar er idd een klaplong werd geconstateerd en ze nog diezelfde dag werd geopereerd.

daar werd niks mee gedaan, en zo is er in ons ziekenhuis ook iets aan de hand geweest en ook daar hoor je verder ook niks van dus zoveel vertrouwen heb ik daar ook niet in, en eerlijk gezegd ontbreekt het me ook aan de puf om weer in de pen te klimmen... :(

ik wacht het allemaal wel weer af... :(

dankjullie wel meiden

liefs smoekie

13. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Kan me ook voorstellen dat je moe wordt van al het gedoe. Je hebt al genoeg aan je hoofd.

Sterkte

Deel Deze Pagina