Mijn dochter krijgt nog steeds sab simplex. Nu zijn we de laatste week aan het afbouwen, ze heeft vorige week tien druppels gehad en sinds vijf druppels per voeding. Ook heeft ze gister voor het eerst fruithapje gehad. Gisteravond had ze ontzettend krampen. Ik weet niet of dit komt door het afbouwen van de sab simplex of van het fruithapje. Voorlopig dus even gestopt met het fruithapje, eerst afbouwen en kijken hoe dat gaat. Maar nu heeft mijn dochter sinds gisteravond 4 (!) poepluiers gehad. Gisteravond om half zes, vanochtend toen ze wakker werd, vanmiddag toen ze wakker werd en net om vijf uur ook. Wie weet waar dit van kan komen? Normaal heeft ze 1 poepluier per dag.
Mijn dochter heeft ook sinds een maand opeens meet poepluiers gekregen...kan denk ik gewoon. Anders ms wat buikgriep?
Het is geen diarree, zelfs iets hardere poep dan gewoonlijk. Ik zat meer te denken dat de darmen nu beter hun werk kunnen doen nu ik de sab simplex af bouw? Ik weet het ook niet?
Het klinkt alsof haar darmpjes gewoon goed werken door het afbouwen van de sab simplex en het fruithapje. Niets mis mee hoor. Mijn zoontje kan ook poepen als een buffel op sommige dagen. Als het werkt, dan werkt het!
Het zou ook heel goed door het fruithapje kunnen komen. Toen ik pas begon met groente geven, poepte ze ook wel vier keer op een dag. De darmpjes worden gewoon extra geprikkeld. En bovendien kan fruit ook laxerend werken.
Jenna heeft er iedere dag minstens 4. Om 9uur, 11uur, 15uur en 19uur kan er echt bijna de klok op gelijk zetten. Soms heeft ze er ook nog 1tje tussendoor
Kan goed komen doordat de darmpjes meer geprikkeld worden nu hoor. Thirza had van het weekend buikgriep en lijkt daar nu verder geen last meer van te hebben, behalve dus dat ze enorme poepluiers heeft en ook hier dikkere poep dan normaal. Andere oorzaak dus hier, maar zelfde gevolg....
Nou, vanaf zaterdagavond dus elke voeding een poepluier. En ook niet meer van dat zachte 'mosterd' maar gele harde poep, van die ronde die je zo uit de luier wipt. Zou haast met katoenen luiers gaan werken...hihi. Ze voelt zich verder prima dus ik denk dat het inderdaad aan de sab simplex ligt. Ik vraag me af of het aan het fruithapje ligt, ze heeft er maar zooo weinig van binnen gehad.Ben ook even weer gestopt met het fruithapje i.v.m. de darmkrampen. Eerst maar eens de sab simplex kwijtraken. Maar goed, ben benieuwd of ze dit volhoud. Is wel raar dat ze door het afbouwen van de sab simplex MEER gaat poepen. De sab simplex moet toch juist de boel 'losmaken'?
ha sukkie ik had precies hetzelfde en mijn man mopperde nog stop nou met potjes maar heb ik gedaan maar moeten er toch aan wennen en ff doorgezet en nu gaat t goed. dus zou druppels minder doen en toch ppotjes beetje proberen en als jij iets pittig of anders eet weat je nooit op hebt kan jij ook effect geven toch? succes
Volgens de lactatiekundige is het echt onzin om bepaalde voedingssoorten te laten staan: zij vertelde mij dat je bij BV gewoon alles kunt geven, (en idd: hoe doen bijv surinaamse mama's dat dan, die eten ook gewoon gekruid door). Ik zou eerst even de Sab Simplex afbouwen en dan aan de bijvoeding beginnen, dan weet je tenminste wat waarvan komt en geef je de darmpjes even de gelegenheid eerst te wennen aan het helemaal alleen moeten doen... Overigens, de werking van de sab simplex is enkel dat de lucht geclusterd wordt, zodat je kindje het makkelijker uit kan boeren/scheten. Als je daarmee dus stopt, moeten de darmpjes die lucht zelf weer gaan verwerken, en worden ze dus meer geprikkeld. Kan me dus voorstellen dat er dan weer even meer poepluiers komen, maar het zou nu ook goed van de fruithap kunnen komen... Ook al was het een klein beetje, het is wel een nieuwe prikkel voor de darmpjes...
Bedankt voor jullie tips! Ik bouw inderdaad eerst de sab simplex af en begin daarna pas weer met de potjes zodat ik weet waar de krampjes weg komen. Verder gaat alles prima! Hier mag wel een slotje op