volgende week dinsdag is er weer zuidlaardermarkt. ben erg aan het twijfelen of we gaan of niet.laat ik even voorop stellen dat wij voor de paardenmarkt gaan en de gewone markt is bijkomst. ik ben dan 19 weken zwanger en weet hoe gevaarlijk zo'n markt is. het zijn tenslotte geen manege paarden die op de markt staan. kom uit een handelsgezin en weet dus wel waar ik over praat. tuurlijk is een groot gedeelte braaf en trapt niet maar er zitten ook genoeg "bokken" bij. het griezelt me altijd toe dat mensen met hun kindjes in de buggy/kinderwagen/draagzak daar over de paardenmarkt kuieren. maar nu ben ik zwanger heb nog verder helemaal geen buik ofzo en kan dus nog wel makkelijk wegspringen en ben het gewend. ben dus echt nog aan het tubben. maar goed wie gaat er wel? zwanger of niet zwanger.
ik twijfel ook nog, helemaal omdat daar zo gedauwt en gedrukt word door al die mensen. Denk trouwens dat mijn vriend niet meer wil gaan dus dat word dan ff doordrammen
@ rnate jij wil dus eingelijk wel gaan? ook al ben je 24 weken zwanger? en dan ook op de paardenmarkt?
Ik ga eigenlijk elke jaar al sinds ik me kan herinneren het is dus een gewoonte koop eigenlijk zelden iets maar gewoon ff eruit. Paardenmarkt loopt ik gewoon omheen ik loop niet echt tussen die smalle paden zeg maar. Is gwoon kwestie van oppassen dat mensen me niet aldoor zo verdrukken en even flink boos worden denk ik. Maar nog ff afwachten hoor weet het niet zeker dus aangezien het toch wel een end lopen is en ik niet zo mobiel meer ben.
Wij gaan niet. Veel te druk voor onze kleine meid, ze heeft er niets aan. Misschien over een aantal jaar weer, als ze net zo'n paardengek als ik word. Vroeger ging ik altijd met mijn vader daar heen. Ik was helemaal paardengek, dus de zuidlaardermarkt was altijd vaste prik. Sinds m'n vader er niet meer is ben ik ook niet meer naar de markt geweest, dat nu al weer 11,5 jaar geleden.
ik wil dolgraag heen, liefst met mijn dochter, ga niet smorgens vroeg zal eerder uur of 10 a 11 worden, dan zijn de meeste paarden toch al verhandeld. heb er zelf ook wel gestaan met paarden 1 van de ponys is in een buggy gesprongen, gelukkig zonder kind erin, maar wel schrikken. ik denk dat ik alleen de breedste paaden neem en waarschijnlijk zonder buggy
Mijn baas wil naar de Nacht dus ik heb een extra dagje vrij die week. Misschien ga ik naar de markt, maar niet zo vroeg meer als ik vroeger ging. Vriendin reed toen paarden die daar verhandeld werden en dan gingen we nog rond voor de markt geopend was. Als ik ga, dan ben ik er pas vanaf een uur of 8 te vinden. Ik ga dan mooi op de fiets, je kunt je auto er nergens meer kwijt de laatste jaren Om 7 uur op de fiets stappen vind ik vroeg zat.
dat weet ik, maar dan wordt er niet mee heen en weer gerend, dan staan ze gewoon vast op hun plek, wat veiliger is hahaha.