Hallo, Ik ga weer beginnen met lijnen. Ik weet wat mijn probleem is, maar weet niet goed hoe ik moet oplossen. Als ik een dag vrij ben, vind ik het lastig om tijd te vinden om tussen de middag te eten. (Dochtertje is dan wakker en wil eten of van alles anders) Ik weet dat ik overdag te weinig eet en dat s avonds ongezond compenseer, maar weet niet goed hoe ik dit op moet lossen. Ik gun mezelf de tijd niet om rustig te eten. We koken gemiddeld 5 dagen in de week gezond, 1x friet en 1x pizza of iets makkelijks. Als ik niet lekker in mijn vel zit of gestrest ben, ga ik snoepen.
Mijn eerste advies is zorgen dat je beter in je vel zit. Ja ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zit zelf namelijk ook heel slecht in mijn vel momenteel en eet dus ook te veel. Maar dat is wel aandachtspunt 1. En ten tweede: eten wanneer je dochter eet. Zij heeft neem ik aan een schema van 3 maaltijden en 2 tussendoortjes? Dan gewoon haar tijden aanhouden. Dan eet jij ook regelmatig en samen eten is veel gezelliger
Op mijn werk vind ik het ook lastig om regelmatig te eten. Hoe doe ik dat? Ik heb wel pauze voor lunch of avondeten, maar geen tijd voor tussendoortjes
Het ligt eraan wat je tussendoor eet denk ik. Eet ik meestal een appel, die kan ik gewoon eten tijdens het werk en daar hou ik vaste tijden voor aan. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een "gezonde" koek oid, wat maar makkelijk is. Het is met name van belang een vaste tijd aan te houden. Ik eet op mijn werk ook op dezelfde tijden als thuis met mijn dochters. Het is een kwestie van aanleren ben ik bang.
En naar je werk neem je voorgesneden fruit of rauwkost mee als tussendoortje. Er is toch wel ergens steeds een klein momentje om even snel een stukje in je mond te stoppen?
Je eet patroon op dat van je dochter aan passen Hier is het : 07.30 2 sneetjes brood en een glas Melk 10.00 fruit 12.30 2 sneetjes brood en een glas melk 15.00 limo en koek 17.30 warm eten...