aan de slag met een arbeidshandicap

Discussie in 'De lounge' gestart door joseetje26, 4 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo allemaal,

mijn man zit langdurig in de WAO, heeft wel altijd via het SW bedrijf op detacheringsbasis gewerkt.
    helaas toch weer ziek geworden, uitbehandeld.... na 2 jaar ziekte contract ontbonden en nu 100% arbeidsongeschikt en uitkering bij het uwv...

maar.... na een second opinion blijkt dat er toch een operatiemogelijkheid is.... maar nu met het kabinet en de bezuiningingen....

ik maak me grote zorgen, als de operatie slaagt zal het uwv zeker zeggen dat hij moet gaan werken en dat wil hij ook heel erg graag..
    maar het is voor iemand zonder arbeidshandicap ( zijn rug en psyche zullen altijd kwetsbaar blijven ) vind al bijna geen baan...

zijn er mensen die hier ervaring in hebben hoe pak je dat het beste aan..
    zijn jullie door het uwv begeleid en hoe ging dat?

gr Jose

2. FrenchBull

FrenchBull Niet meer actief

Ik wens je heel veel succes hiermee.
    Wil niet al te negatief overkomen maar mijn vriend zit inmiddels ruim 9 jaar in de Wajong, waarvan 8 jaar thuiszittend. Hij heeft een tijdje via een reintegratiebedrijf gewerkt en zijn diploma behaald, maar daarna is hij thuis komen te zitten tot nu toe nog. Hij heeft nu 2x per week een werkklas via het uwv. Ikzelf heb hier weinig vertrouwen in. Elke week wordt er tegen hem gezegd dat ze het niet snappen dat hij geen werk heeft en dat het geen probleem moet zijn, maar de werkgevers willen niet. Ze kunnen uit zoveel mensen kiezen dat ze bijna niet kiezen voor iemand met een handicap. Zelfs niet als die handicap lang niet altijd zichtbaar is. Ik hoop dat er anderen zijn die positiever zijn, maar bij mij is de moed aardig verdwenen om positief te zijn.

3. Dana

Dana Niet meer actief

Ik heb een arbeidshandicap en ben aangenomen kort geleden, het UWV had voor mij een bureau ingeschakeld die me zouden begeleiden naar een baan maar eerlijk is eerlijk, die hebben niks voor me gedaan. Ik heb dit helemaal op eigen houtje ondernomen, vaak afgewezen altijd eerlijk gebleven en uiteindelijk was er iemand die me een kans wilde geven, dus niet opgeven! Je hebt een lange adem nodig, zeker in deze tijd maar als je elke keer weer gemotiveerd uitlegt dat je een verleden hebt maar heel graag een kans wilt dan is er op een dag iemand die niet van steen is.

Heel veel succes en hopelijk slaagt de operatie! ;)

4. Dana

Dana Niet meer actief

Trouwens de werkgever heeft er ook voordelen aan, als je man ziek wordt dan vergoed het uwv dat, de werkgever krijgt een bonus bij het aannemen van een arbeidsgehandicapte en je man kan een proefplaatsing krijgen van 3 maanden met behoudt van uitkering, houdt hij het niet vol dan stopt hij en gaat zijn uitkering door, houdt hij het wel vol dan wordt hij pas opnieuw gekeurd na die 3 maanden.

Deel Deze Pagina