5 wkn 1 dag, er klopt iets niet.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Full house, 14 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Full house

19 dec 2014
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik vind het een beetje naar om hier te plaatsen, toch doe ik het omdat ik een hoop tegenstrijdige gevoelens heb.

Ik had vandaag een echo met (voor mijn idee) 5 wkn en 1 dag. Blijkbaar is mijn eisprong eerder geweest. Mijn laatste menstruatie was op 08-11. De echoscopist mat een vruchtzakje met dooier van 6wkn. Het gekke was; hij was leeg. Geen vruchtje te zien. Ze deed de echo overigens uitwendig. Ze beweerde erbij dat ze inwendig ook geen vruchtje zou kunnen vinden.

In principe had ik de echo omdat ik een overtijdbehandeling overweeg. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu even flink in de war ben (en dat was ik al). Is de kans groot dat dit een miskraam wordt?

2. Kniekie

Kniekie Actief lid

26 okt 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Hai, ik zou toch om een inwendige echo vragen als je zo onzeker bent. Wij hadden onze 1e echo met 6w1d en zagen ook een duidelijk dooierzakje, het vruchtje zat daar een beetje tegenaan geplakt. Met een uitwendige echo zou het vruchtje nooit te zien zijn.
    Bovendien kan je ook gewoon 5 weken zijn, en heeft ze een meetfout gemaakt bij het meten van de dooierzak. Het is allemaal nog zo klein met deze termijn!
    Helaas kan je niets anders doen dan afwachten, ik weet hoe moeilijk dat is..
    Wanneer heb je de volgende echo?

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Een uitwendige echo met dit termijn is totaal niet betrouwbaar. Inderdaad het beste om om een inwendige echo te vragen. Mag ik vragen waarom je trouwens met 5+1 al een echo laat maken? Dat is namelijk erg vroeg.

4. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ik snap niet zo goed wat je met je topic wil, je probleem heet zichzelf toch nu een soort van vanzelf opgelost? Wat zei de echoscopist hier verder van?

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Ik lees nu pas dat de echo al zo vroeg was vanwege de overtijdbehandeling. Sorry!

6. Full house

19 dec 2014
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties en tips. Ik wilde niets anders dan info winnen. Ik kon hier geen speciale afdeling voor onverwachte/ongewenste zw'appen vinden, anders had ik het daar geplaatst.

Ik vond uitwendig ook bijzonder, maar ik zal anders even een vk bellen.

7. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik zou ook niet weten waar je het anders moet plaatsen en dit zal voor jou niet zomaar een 'probleem zijn wat zichzelf nu oplost'. Ik zie dat je al mama bent van 6 kindjes.

Ik zou inderdaad om een inwendige echo vragen, maar het kan inderdaad een miskraam zijn.

En misschien toch even nadenken over anticonceptie om dit soort moeilijke beslissingen niet nogmaals te hoeven nemen. Heel veel sterkte!

8. Full house

19 dec 2014
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank je Roos. De situatie zit niet helemaal zo in elkaar als het nu lijkt. Maar ik heb er idd al een stel ;)

9. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Wil je me vertellen hoe het wel in elkaar zit?ik snap dat je dat niet allemaal hier neer wilt zetten,maar misschien in pb?
    Als je niet wilt,is dat uiteraard prima.

10. Full house

19 dec 2014
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik doelde meer op het feit dat ik zeer zeker bekend ben met het fenomeen AC. ;)
    Juist omdat mijn situatie voor allerlei invulling vatbaar is hield ik het beknopt.

Ik heb besloten om af te wachten. Ik begrijp dat het nog alle kanten op kan. Eerst maar eens verder met de vraag 'houden of niet'. Bedankt en succes gewenst aan alle zwangeren.

11. BakingSoda

BakingSoda Bekend lid

1 mei 2017
    554
    187
    43
    Vrouw
    Moeilijke periode voor je....ik begrijp dat je nog worstelt met de vraag. Met dit termijn is er niets zeker te zeggen als je uitwendig gaat kijken. Je kan beter aandringen op een inwendige echo en dat je, gezien je verhaal, er haast bij hebt. Bel de vlk en leg het uit. Ze zullen je vast wel begrijpen. Ik zou er iig niet zomaar vanuit gaan dat het een mk is.
    Sterkte en/of succes, wat je ook mag beslissen....

12. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ben je in een abortuskliniek geweest? De echo apparatuur is daar niet vergelijkbaar met die van de verloskundige of de gyn. In de kliniek gebruiken ze de echo’s slechts voor termijnbepalingen. Ik zou dus geen beslissing nemen op basis van zo’n echo. Het kan prima zijn dat er met een ander (beter) echo apparaat wel iets te zien is. Sterkte met je beslissing!

13. Full house

19 dec 2014
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel. Een goede tip. Ik ga morgen eerst even naar maatschappelijk werk om me verder te helpen met mijn beslissing. Ik zal ook even contact opnemen met de VK.

Deel Deze Pagina