Serieus, je zou denken knip het pakje open, gooi het in een schaaltje en klopt het op.. Nou gaat mijn dag toch al K*T vandaag dus dit kan er ook nog wel bij. Ben inmiddels 4 pakjes slagroom verder en vraag me nu af of het door mij komt of dat het aan de pakjes ligt. Telkens als ik een paar seconden opklop word het ineens dik en gaat het ineens klonteren, lijkt wel boter met wat water ... Wat doe ik verkeerd ?? Ik doe het niet anders dan anders. Heb nog 1 pakje over en nog 15 soesen te vullen, ik word gek !!! Help !
Komt de slagroom uit de koelkast? Goed koel is het, het makkelijkste. Een koude kom en dan zo snel mogelijk kloppen dat moet lukken
ik heb altijd een bekertje verse slagroom wat suiker erbij ... klopfix.. en dan doe ik het ( ik ben lui ) met de mixer ! klaar is kees
nu een gekoelt pakje gebruikt, opgeklopt met wat suiker en WEER een prutje ... laten we het er maar op houden dat het gewoon mijn dag niet is.. ik eet die moorkoppen wel op zonder slagroom ... grrrr
Leg je kom en garde een poosje in de vriezer en het pakje ook even en dan kloppen... alleen op deze manier lukt het mij
Slagroom moet goed koud zijn, dan in een schone kom, witte basterdsuiker er door, klopfix er bij, en dan mixen tot het stijf is. Eventueel kun je nog wat mascarpone (40g per 100ml slagroom) er door doen, blijft het steviger. Als het boter wordt, klop je te lang.. Zodra het stijf begint te worden moet je echt opletten, want je hoeft maar even iets te lang te kloppen en dan gaat het dus al mis.
Ik heb met pakjes van aldi of liddl ook problemen hoor verder lukt het prima heel hard mixen en dan is het zo stijf
Die pakjes van Lidl lukken altijd wel ik leg ze voor gebruik ook een uurtje in de diepvries en niet op de hardste stand mixen maar de middelste en niet te lang doormixen als het steviger word beter iets te kort als te lang mixen want dan krijg je dat boter achtige spul. En doe er altijd wat suiker door en klopfix
Nah! Ik had een tijdje terug exact het zelfde. Iedere keer wanneer t een beetje stijf werd, maar nog niet voldoende dan werd het uit eindelijk een prutje. Alsof de boel is gaan schiften. Klopfix heb ik er ook bij gedaan, maar kreeg 3 zelfde effect. Normaal heb ik er nooit last van. Welk merk had je?
Ik heb eigenlijk nooit dat het mislukt, maakt niet uit of het met houdbare of verse is. Alleen weleens gehad dat ik te lang doorklopte en het een tikje te dik werd. Ik klop het trouwens liever met de handmixer dan met een keukenmachine/mixer want dat laatste gaat veel te snel.
En zorgen dat alles wat je gebruikt echt vetvrij is en bij voorkeur gekoeld Wij doen het altijd in metalen mengvorm die even in de koelkast heeft gestaan.
ik had een pakje van de aldi, normaal heb ik ze altijd van de lidl en doe ik precies het zelfde als wat ik nu deed ... Ligt gewoon aan de pakjes want normaal lukt het wel. Ik doe er trouwens geen klopfix in, alleen maar een beetje suiker, ik mix dan met de electrische mixer
ik ontvet mijn kom en kloppers altijd eerst met citroensap of azijn en heb nog nooit meegemaakt dat ik het niet stijf kreeg. Het ligt vast aan de Aldi want slagroom kloppen is echt niet lastig
Ik weet niet in welke regio je woont, maar er hangt onweer in de lucht. En oma zei: als er onweer in de lucht hangt, wordt de slagroom niet stijf en de soep bederft. (had het op m'n dochters verjaardag namelijk, mét klopklop er in)