Oke, heb weer een vraag Waarschijnlijk toch besloten dat er weer een trampoline komt. Een ronde dan van 245 doorsnee. Nu ben ik alleen benieuwd naar hoeveel dat in beslag zal nemen in een vierkant. Ik dacht dat het door middel van de pi moest maar ben er met me examen op gezakt dus durf mezelf niet aan het sommetje te wagen. Wie zal het voor mij willen berekenen? En als het makkelijk te berekenen valt ben ik toch ook benieuwd naar die van 180 doorsnee hoeveel de lengte en breedte er dan van is Heel erg bedankt in ieder geval alvast!
Huh wat is je vraag? Wil je weten wat het oppervlak is, of wil je weten wat het oppervlak van een vierkant is als je het op een vierkant(terras?) zet? Als de doorsnede 245 is, is dat dus het breedste punt. Wil je het op een vierkant zetten, moet het vierkant dus 245 bij 245 zijn. Dus een oppervlakte van 245x245. Wil je de oppervlakte weten van het ronde vlak? pie r kwadraat. Dus pi x (122,5x122,5) Snappie?
@taliaa uhmm nee snap niet helemaal Ga proberen uit te leggen.... de doorsnee van die trampoline is 245.... maar dat is rond. Dus als ik van dat rondje dan een vierkant wilt maken (dus de ruimte wat die dan toch ongeveer in beslag gaat nemen) wil ik dus de lengte en breedte van het vierkant weten (Neem aan dat dat dan even groot is) Of is dat dan ook gewoon 245? Sorry ben echt van nature blond Ik lees hem nu trouwens... dus het is eigenlijk ook gewoon 245 bij 245
in principe is het ook 245x245, alleen als je er een vierkant omheen zou tekenen, hou je in de punten een paar loze stukjes over, omdat je trampoline natuurlijk rond is.
Haha nee verder geen vragen Nu maar hard nadenken of we het doen. Heb het liefst een grote trampoline is het leukste denk ik, alleen ben dan heeeeel veel tuin kwijt Aan de andere kant denk ik wat maakt mij het uit, tuin is groot gedeelte voor de kids en kan nog steeds zelf zitten Maar nogmaals heel erg bedankt