Ik weet t niet precies Maar mijn moeder heeft nu al 2 keer iemand daarvoor mogen opgeven. Vorig jaar en t jaar daarvoor. Je kan iemand opgeven , die dan een leuk geldbedrag krijgt.(+/- 200 euro) Als compliment voor de mantelzorg die diegene heeft gegeven.
ok.. ik krijg de brief dus binnen voor mijn zoontje.. Die zou dus dan die 200 mogen geven aan een mantelzorger?
jij bent de mantelzorger dan. Maar als je vind dat iemand anders hem verdiend die jullie mega helpen mag je die aandragen. Mijn zusje heeft vorig jaar dit ook van mijn moeder gekregen die K heeft en veel heeft gedaan in die tijd. Rijden ziekenhuis in en uit ed.
ja, ik ken het ikzelf mag het 1x per jaar aan iemand geven en mijn zoontje mag het 1x per jaar aan iemand geven mijn ouders doen veel voor ons en wij schenken het dan 2x per jaar (voor mij en mijn zoontje) aan mn ouders. is 250 per keer en belastingvrij. je geeft het aan iemand die je veel zorg uit handen neemt als blijk van waardering/dank en je krijgt het dus van de SVB ( waar ook de kinderbijslag van komt) je moet dan het rekeningnummer van de mantelzorger opgeven en dan word het op zijn/haar rekening gestort. je kunt het bijvoorbeeld ook aan jezelf schenken namens je kind omdat jij de zorg voor je kind op je neemt en dan bijv storten op de spaarrekening van je kind of er zelf iets voor doen met het gezin
thnx dames.. word het me net allemaal wat duidelijker.. Laat het storten op mn rekening en dan over naar zijn spaarrekening..
is ook een super mooi gebaar vind ik. Je vergeet het gewoon bijna dat je als moeder of kind ook manterlzorger kan zijn he. Omdat je zoontje volledig afhankelijk is van jou en jou kindje is betekend het niet dat jij geen zorg verleend. Je had ook kunnen zeggen tegen professionele zorgdragers zoeken jullie het uit ik ga lekker winkelen.
tja moet er veel voor over hebben idd.. Maar ik doe het met liefde! hij heeft toch iets meer zorg nodig en veel ziekenhuisbezoekjes gehad enz. Het is inderdaad een heel mooi gebaar en dat dat in Nl nog kan! Je bent toch vaak afhankelijk van iemand als je zelf ziek bent!