Baby te beweeglijk voor doppler

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Princesa, 9 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princesa

Princesa Lid

19 apr 2015
    70
    0
    0
    Halo iedereen,
    Gisteren probeerde de verloskundige het hartje van mijn baby te beluisteren via de doppler op mijn buik. Dit lukte wel, maar ze wou het graag 1 minuut lang te horen krijgen. Mijn baby bewoog te veel en na enkele seconden bewoog hij telkens naar de andere kant waardoor de doppler het hartje niet meer voldoende kon oppikken. Ze heeft wel 10 minuten lang geprobeert, maar tevergeefs :D Ik wist niet dat er met een doppler zo sterk op de buik word geduwt, als ik nu op mijn buik duw voel ik persies overal kneuzingen, is dit normaal? :( Heeft iemand ook ervaring gehad met een té beweeglijke baby en wil dit misschien ook iets zeggen?

2. Sjaaa

Sjaaa Lid

29 dec 2014
    41
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik heb dat ook als ze met de doppler na het hartje willen luisteren dat ze nogal indrukken op de buik.. Is heel normaal gewoon even volhouden.. Het voelt wel iritant hoe groter de buik hoe vervelender het aanvoelt ik ben nu inmiddels 32 weken dus word er nogal hard op me buik gedrukt.. Dat de baby weggaat voor de geluiden is normaal ze voelen het aan dat er wat van buiten gebeurd... Maar alsnog horen ze de hartslag dan wel te horen al is het dan wat zachter..

3. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Sommige kleintjes vinden de Doppler helemaal niet fijn.
    Het geduw en de geluidsgolven vinden ze niet prettig en zwemmen daar voor weg. Zeker op jouw termijn kunnen ze nog alle kanten op.
    Ik vind het eigenlijk niet normaal dat jouw vk zo lang en hard heeft lopen duwen dat je nu gekneusd bent. Daar mag je best wat van zeggen hoor, pijn lijden lijkt mij niet noodzakelijk.

4. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    dat had ik rond de 12 weken. Ze heeft toen gewoon een echo gemaakt om het hartje te zien. Bij 16 weken bleef uk wel liggen en konden we het horen.

5. Fiora

Fiora Bekend lid

28 jun 2011
    932
    0
    0
    Dit inderdaad, dan moeten ze maar even via het echo apparaat het hartje luisteren....tenminste mijn kleine zwom er rond die termijn ook altijd voor weg en dan deden ze het even via de echo.

6. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Mijn meisje was ook erg beweeglijk tot de bevalling en altijd moeilijk tevinden metdoppler zelfs ctg in het ziekenhuis meerdere malen was haar hartslag weg ze wilde gewoon graag de ruimte hebben hihi en elke keer paniek in het zkh van deverpleging dat ze 'weg' was :p

7. LianneE

LianneE Niet meer actief

Heb ik ook.. erg bewegelijk kind en ze zwemt gewoon weg als ze geen zin heeft :p bij de echo's bewoog ze veel en nu ik haar voel vraag ik me af of ze wel eens slaapt ;)

de vk hoorde vorige week eerst alleen het 'kloppen' van de navelstreng, toen iets bewegen en zei dat dat op zich oke was. Toen heeft ze nog even verder gezocht tot mevrouw zin had om eventjes stil te liggen (niet voor lang).

Niet te druk om maken :)

8. Princesa

Princesa Lid

19 apr 2015
    70
    0
    0
    Bedankt allemaal voor de reacties :) Ben blij dat het normaal is dat mijn baby zoveel beweegt. Ik kan hem wel nog niet voelen bewegen, dus dat belooft binnenkort :D Ik ga zaterdag voor mijn echo (ik woon in het buitenland en moet voor de echo naar andere plek toe, want verloskundige hier heeft alleen maar doppler en geen echo). Heb een briefje meegekregen dat men extra naar het hartje moet luisteren en dan terug naar haar gaan met de resultaten, omdat ze het met de doppler dus niet voldoende kon horen en wil weten of alles oké is :)

Deel Deze Pagina