Ik had ook al vrij vroeg heftige voorweeen en ben met 36 weken bevallen. Mijn moeder en oma vonden met 33 weken het ritme van de voorweeen al erg vreemd...ik kon rustig twee uur achter elkaar een soort weeen krijgen die dan na die twee uur pas weer afnamen. Tijdens controles was er ook niks aan de hand verder...alles was gewoon goed en met 36 weken braken opeens mijn vliezen en had binnen 3 uur mijn zoon op mijn borst.
@PetiteBelge wauw dat is onwijs goed zeg! Zijn gewicht is heel netjes. En fijn joh dat je wat langer mocht blijven in het ziekenhuis. Vind dat zelf ook beter voor een mama om dan goed bij te komen. Ook om even te wennen aan het idee dat je je kindje al hebt haha. Want als ik naar je banner kijk denk ik steeds... Je had nu ook nog aan het aftellen kunnen zijn Moest je iedere dag zelf naar je baby? Dus sliep hij niet bij je in de kamer of hoe zit dat? @Adrianna haha wat een toeval joh! Maar 36 weken is ook wel een mooi termijn toch? Hoe vond je de bevalling gaan? Best vlot voor een (eerste?) kindje. Hoe deed je kleine mannetje het toen? Was het voor jou schrikken of kon je snel aan het idee wennen? Ik zit me hier echt voor te bereiden op een vroege bevalling, ik lijk wel dagelijks een momentje te hebben met best regelmatige weeën. En mijn man zegt ook elke keer het gevoel te hebben dat de baby vast een maandje eerder komt. Stiekem mag het wel van mij, want deze zwangerschap heb ik zoveel last van buikpijn en krampen dat het nu voor mij wel genoeg is zo. Hoe langer hij binnen blijft hoe beter uiteraard...
36 weken is nog steeds prematuur en afhankelijk van het gewicht van je kindje wordt er besloten of het in de couveuse moet of niet. Gelukkig was mijn zoontje lekker lang en goed op gewicht, dus hij mocht lekker bij mij op de kamer slapen in een bedje. Wel moesten we twee dagen blijven omdat zijn suiker en temp gecontroleerd werden en ze wilden kijken wat de hemaglobine zou gaan doen, want bij prematuurtjes heb je grotere kans op geelzucht. Mijn zoontje deed alles goed eigenlijk...af en toe de zuigreflexen wat moeten stimuleren (prematuur probleempje) maar dat was alleen de eerste dagen eigenlijk. De bevalling ging goed...weinig pijn, we heftig. Hij zat klem en zijn hartslag dipte door de snelheid van de bevalling, dus uiteindelijk met vacuuum geboren, maar vond het wel meevallen allemaal. Ik kon moeilijk wennen ja...te vroeg en ook nog eens binnen 3 uur, daar was ik niet op voorbereid haha
@LolaBloem inderdaad, ik had normaal nog een weekje te gaan! Ik ging om de 2 uur een uurtje naar neonatologie zowel overdag als snachts, dat is een aparte afdeling waar prematuurtjes liggen. Het is eigenlijk een grote kamer met couveuses (er liggen dus nog kindjes). Ikzelf lag op de materniteit, 1 verdieping lager. Als ik erop terug kijk, heb ik die 3 dagen een beetje op automatische piloot beleefd. Ik had het wel moeilijk om hem steeds achter te laten, maar dacht dat ik in zo een situatie veel emotioneler zou zijn! De laatste nacht, nadat hij volledig werd 'goedgekeurd' mocht hij dan bij mij op de kamer Ik snap dat je uitkijkt naar het einde, maar te vroeg bevallen is geen cadeau... Brengt toch wat extra zorgen met zich mee en niet vergeten: hij/zij groeit nog steeds het best in de buik dan erbuiten!
Nee snap ik, ik weet zeker dat het mentaal ook grote invloed op je heeft en dan heb ik het nog niet eens over de risico's die het kindje loopt. Gelukkig verliep het bij jou goed! Was toch schrikken en flink wennen denk ik. Maar jullie hebben het super gedaan! Ben blij dat jullie nu samen thuis zijn en de herstelling goed gaat! Hier is het weer een tijdje rustig. Ik denk dat mijn voorweeën toeslaan op het moment dat mijn darmen wat vol raken. Heb gemerkt dat het op het toilet best pijnlijk aan toe gaat, lijkt net menstruatie pijn wat ik dan voel in mijn hele ondergedeelte van mijn buik en rug. Doet zo vreselijk veel pijn! Doet me dan echt denken aan de laatste weeën die ik had bij de eerste bevalling. Zal vast daarvan komen.