Wie kan er NIET stoppen met roken???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door natascha25, 9 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    Hallo

    ik vroeg me af wie het niet lukt om te stoppen met roken??? ook niet wanneer ze zwanger zijn!! Ik ben hier benieuwd naar. Ik wil zelf stoppen, in het begin omdat ik het beter voor "de baby" die er gaat komen en nu eigenlijk voor mijzelf.Maar ik ben zo bang dat het me niet gaat lukken. Wie herkent dit?????

    Groetjes natas
     
  2. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Ik was heel erg bang dat het niet zou lukken, maar het is me wel gelukt! Ik heb het gewoon gedaan. Het is bij ons ook geen discussiepunt geweest. Als we kinderen willen, dan stoppen we allebei met roken. Wij zijn inmiddels een week verder. Af en toe heb ik het zwaar, maar met afleiding is dat ook zo weer over. Heb je er moeite mee ga dan even bij je huisarts langs die kan je vast ermee helpen. Nu is het ook nog makkelijk, want stel dat je straks zwanger bent en dan nog moet stoppen. Dan krijgt je kindje last van alle stress die je met het stoppen met roken krijgt. Roken zelf brengt ook stress, dus blijven roken lijkt me geen optie voor je.
    Veel succes!
     
  3. LiesAmber

    LiesAmber Actief lid

    7 jan 2006
    270
    0
    0
    ik ken dat probleem ook. Bij mijn eerste wilde ik ook stoppen, maar dat luktte me niet goed, te veel stress en dat was volgens de gyneacoloog ook niet goed. Ik ben wel drastisch geminderd met roken( nl 4 sig per dag) heb een perfect gezonde dochter gekregen. Nu zijn we aan nummertje 2 bezig, en weer zit ik met dat gevoel, heb het al een aantal keer geprobeerd maar het is echt zo moeilijk he :D Maar we doen ons best ;)
     
  4. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Hoi ;)

    Nou ik wou ook echt stoppen maar mijn lukt het nog niet zo goed :oops:
    Ik ben wel aan het mindere, en een zaterdag hadden we een verjaardag en we hebben samen (man en ik) maar 3 peukies op ;)

    Dus we kunnen het wel, maar nu even door zetten.
    maar ik vind het ook erg moeilijk hoor :(

    gr.manon,.
     
  5. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Het lijkt mij nu wel moeilijk om te stoppen maar zodra ik zwanger zou zijn stop ik!! denk dat het dan wel makkelijker gaat.
     
  6. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Natascha,

    Ik zag het ook nog niet gebeuren..stoppen met roken. Was wel gaan alvast gaan minderen en toen ik er achter kwam dat ik zwanger was..meteen gestopt.

    Momenteel kan ik de lucht van sigaretten niet eens uitstaan als ik over straat loop, kun je nagaan ;)

    Het KAN echt WEL.

    Jansen
     
  7. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Ik heb het nu ook erg moeilijk, en zoals ik in het stoppen met roken topic al schreef, ik mag van mezelf nu nog af en toe een sigaretje (al heb ik er nog geen één genomen).

    Mocht ik zwanger blijken te zijn, gaan meteen de sigaretten de deur uit, absoluut.

    Ik denk maar zo:
    Ik heb het liever een paar weken of misschien zelfs maanden wat moeilijk, dan dat ik een ongezond kind op de wereld zet die er de rest van zijn of haar leventje last van heeft..

    Misschien een goede drijfveer voor anderen?
     
  8. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hoop dat het mij ook gaat lukken ...
    Ik zit al een paar dagen van oke wanneer ga ik stoppen maar ik doe het steeds niet..
    Maar hoe hebben degene het gedaan die wel gestopt zijn?
    Heb je gewoon gedacht nu ga ikk stoppen of heb je een datum geprikt?

    Groetjes
     
  9. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Mijn vriend en ik zijn samen gestopt met roken. We zijn nu een week ruim gestopt en hebben beiden geen sigaret meer aangeraakt. Nu na een week kan ik zeggen dat ik er best moeite mee heb gehad, maar erg blij ben niet meer te roken.

    Toen we eenmaal besloten met de pil te stoppen was dit een logisch gevolg. Het is nou eenmaal makkelijker en beter om voor een eventuele zwangerschap te stoppen. Ik heb bijv erg veel last van ontwenningsverschijnselen gehad. Moet er niet aan denken dat ik ze zou hebben gehad als ik zwanger zou zijn. Zoveel stress... Niet goed voor je ongeboren kindje.

    Wij hebben het gedaan met een datum prikken, zonder hulpmiddelen. Maar dat wil niet zeggen dat het voor jou ook zo werkt. Somigen hebben baat bij het boek van Allan Carr, anderen bij kauwgom of pleisters en soms is de huisarts of accupuncturist erbij nodig. Je kunt volgens mij op internet ook wel het een en ander vinden wat jou zou kunnen helpen.

    Heel veel succes met stoppen!
     
  10. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi selma!

    Ik ben ongeveer 4 jaar geleden even gestopt door het boek van allen carr maar na 2 maanden weer begonnen... stom stom stom.
    Ik ga idd maar eens kijken op internet of ik wat kan vinden.

    Groetjes manuela
     
  11. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
  12. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ik ben zelf een jaar geleden gestopt met roken en het is me dus echt wel gelukt met de gedachte van 'ik wil een baby' elke keer als ik aan een sigaret dacht dacht ik maar aan mijn zinnetje en zo is het echt wel gelukt. En eigenlijk veel makkelijker dan ik ooit had durven denken !

    groetjes
     
  13. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Oke selma je hebt me het steuntje in de rug gegeven... ik heb nu nog anderhalf pakje in huis en ik heb met me vriend af gesproken dat we samen stoppen als die op zijn!!

    Nu gaat het dan echt gebeuren...

    Wens me maar sterkte haha!!

    Groetjes manuela
     
  14. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Wauw, super!!! :D :D :D

    Ik hoop dat jullie het samen gaan redden. Ik en mijn vriend hebben het dus ook samen gedaan. We hebben heel veel steun aan elkaar gehad, maar we hebben elkaar ook af lopen katten. Grijp dan niet gelijk naar die sigaret, hoe moeilijk dat moment ook is (zorg idd dat je niets meer in huis hebt). Ik weet het!
    Van je afschrijven kan ook helpen. Vooral als je een moeilijk moment hebt!

    Heel veel succes!!! Enne... laat ff weten hoe het gaat.
     
  15. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja ik ga het je zeker laten weten hoe het gaat!
    En ik had wel vaker zoiets van ik ga wel eens stoppen maar nu sta ik er echt achter.

    Ik heb er gewoon een beetje zin in haha..
    Goed teken wel!!

    Bedankt voor je tips!!!!
     
  16. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    mij was het ook niet gelukt ,ik heb bij alle 3 mijn kids gerookt
    rook ik wel barclay maar tis niet goed te praten natuurlijk
    maar ze hebben er gelukkig niets aan over gehouden ook niet meer verkouden dan andere kids
    en bronchitus en astma komt in de fam voor dus waren ze toch al erfelijk belast :)
    succes voor de gene die stoppen willen

    gr debbie
     
  17. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ja dat is een heel goed teken als je er zin in hebt !
    Wij hebben het ook samen gedaan en inderdaad soms kan je elkaar effe niet horen of zien maar gewoon blijven volhouden en grommel af en toe maar eens goed, kan opluchten :)

    grtz
     
  18. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    wat bij mij heel erg heeft geholpen is toen ik een week was gestopt, erg moeilijk meegehad!! is een sigaret roken die je erg vies vindt, ik rookte barclay en mijn vriendin rookt van Camel, nou als ik iets vies vindt is dat het wel, toen ik een paar haaltjes van die sigaret op had wist ik het helemaal, ik rook NOOIT meer!! bah bah bah, die smaak ging niet weg!!
    ben inmiddels al bijna 2 maanden gestopt met roken!!
     
  19. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoe lang ben jij al gestopt sylvie?
     
  20. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Klopt dat hadden wij ook. Zin in stoppen met roken. :D
    Fijn dat je wat aan mijn tips hebt. Ik hoop dat anderen er ook wat mee kunnen.
     

Deel Deze Pagina