Wie kan er NIET stoppen met roken???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door natascha25, 9 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Al een jaar :) (nu net in januari) en ben er eigenlijk wel fier op :)
     
  2. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook nog een tip dus bianca!! haha ik kan dus als laatste wel een sjackie(hoe je het ook schrijft haha) roken dan ben ik meteen genezen...

    Goed zeg bianca al twee maanden!
     
  3. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Al een jaar?!! Goed zeg!! nu ik ook nog...
    Maar het gaat me lukken!!

    Groetjes
     
  4. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ja zeker dat het je gaat lukken !! Zo moet je denken dan lukt het vast wel

    grtz
     
  5. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    heeft echt geholpen, iets roken wat je zooooooo vies vindt! (als ik een sjaggie gerookt had was ik nu nog aan het hoesten geweest) maar het is een idee, dan rook je helemaal noooooooooooooit meer!!
    nu moet ik wel zeggen, als ik iemand een sigaretje zie roken heb ik wel zoiets van ohh jummie maar als ik dan weer aan die smaak denk ben ik weer helemaal genezen!!
     
  6. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Echt goed zeg!
    Nog f en dan zeg ik dat ook....

    Groetjes
     
  7. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ja natuurlijk kan jij ook stoppen, iedereen kan het!
    je moet alleen heel streng voor jezelf zijn en in je achterhoofd houden waarvoor je het doet!
    en je doe het niet alleen voor je baby maar ook voor jezelf natuurlijk!
    moet je eens indenken, geen stinkende kleding meer, geen stinkende haren, geen muren die je elk jaar weer moet witten omdat ze inmiddels geel zijn!!
     
  8. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja er zijn alleen maar voordelen als je stopt... ik kan ook echt geen nadeel bedenken van stoppen met roken.
     
  9. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ja geen stinkende kleren en haren meer!!! Dat vond ik ook echt wel een heel belangrijk punt, zo lekker fris gewassen, propere kleren aan, je steekt 1 sigaret op en hop al je tijd die je er hebt ingestoken voor niets!
     
  10. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Idd!!!
    Ben er achter gekomen dat zelfs de schone was in de kast naar rook stinkt. Moet nu dus allemaal opnieuw gewassen worden :(

    Verder vinden we het allebei heerlijk en zeggen steeds: we hadden het eerder moeten doen!!! Alles smaakt ook anders. Dat is wel gek. Wat ik eerst lekker vond, aten we van de week. Wat denk je, het smaakte ons totaal niet.
     
  11. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Ja dat ken ik ook :) sommige dingen smaken net beter en sommige net slechter omdat er een sigaret aan ontbreekt :)
     
  12. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    ik wilde bij mijn eerste zwangerschap ook stoppen met roken dit was me ook gelukt vanaf dat ik erachter kwam ben ik metteen gestopt toen ik mijn eerste controle bij vk had heeft zij mij een sigaret in de mond gestopt omdat mijn kindje afkickverschijnselen had was ik niet metteen begonnen met roken had mijn zoon het waarschijnlijk niet overleefd dus bij mijn andere zwangerschappen heb ik niet eens geprobeert om te soppen omdat ik bang was dat dit weer mis zou gaan.

    groetjes anita

    p.s wilde wel nog ff kwijt dat ik ondanks dat ik rook 4 gezonden kinderen heb gekregen.
     
  13. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    dat is nou juist het punt. Als je door blijft roken en je krijgt twee gezonde kinderen tja dan is het ok. Maar wat als dat niet zo is???? Zou je het jezelf ooit vergeven??? Ik ga echt mijn best doen om te stoppen. En anders drastisch minderen. Ik rook nu op een hale dag (5 uur tot 10.30) een half pakje. Vind het niet veel maar wel teveel :) . Als ik stop dan stopt mijn vriend ook dus die steun krijg ik wel. Eigenlijk stel ik nu alles uit moet ik niet doen maarja een roker heeft ALTIJD wel een excuus. :oops: .

    Is het zo dat als je zwanger ben je geen pleisters of kauwgom mag gebruiken??? Je krijgt hiermee alleen nicotine binnen en niet de andere schadelijke stoffen???
     
  14. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Sinds ik bezig ben met zwanger worden, ben ik drastisch gaan minderen. Ik ben helaas een echte roker, dus niet alleen voor gezeligheid. Zodra ik zwanger mocht zijn. Heb ik met mijzelf afgesproken 1 sig smorgens en 1 sig s'avonds. Zodat het geen stress verhaal wordt....9 maanden niet roken. Als het me lukt helemaal niet doe ik het uiteraard!

    Ik zou best wel willen stoppen, maar buiten de kinderwens om, eigenlijk nog nooit geprobeerd.

    Heel goed van iedereen die gestopt is!
     
  15. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Wij zijn afgelopen zomer aan het einde van onze vakantie gestopt, hebben bewust geen goedkope slof meegenomen. We hadden bedacht dat het wel heel stom zou zijn als we hier dan weer dure sigaretten zouden kopen....

    En het is ons gelukt, ook al was dit heel moeilijk en nog steeds zou ik af en toe er wel enntje lusten. Maar het bevalt me prima, denk ook niet dat ik na een zwangerschap weer zou beginnen.

    Gr.
     
  16. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    hoi hoi

    ik ben nu ook aan het proberen om te stoppen met kauwgom.
    het wilt alleen ook nog niet lukken :oops:
    bij al mijn zwangerschappen was ik 1 maand van te voren gestopt met roken en echt van afgebleven. dat werden allemaal miskramen.
    bij mijn dochter was ik zo in de stress dat ik nog steeds 5 sigaretten op een dag rookte(soms wat meer) en je las het al...een gezonde bolle dochter!
    toch wil ik stoppen nu...voor het geld en gezondheid.
    ik wou dit even kwijt omdat veel vrouwen die een mk hebben gehad het verwijt hebben gehad omdat ze gerookt hebben.
    gezond is het nooit natuurlijk. dus voor diegene die willen stoppen veel sucses en die gestopte `petje af``

    groetjes
     
  17. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Sorry hoor, maar vind jij dat NIET veel???? Ik vind dat echt BEHOORLIJK! Dat zijn wel 300 sigaretten in de maand of wel 15 pakjes. Jouw ongeboren kindje heeft hier niet om gevraagd.......
    Succes met stoppen, ook na de bevalling want een rokerige kamer is voor een bay ook niet goed; wat dacht je bijvoorbeeld van een verhoogde kans op wiegendood etc. Anyway, je meot het allemaal zelf weten!
     
  18. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo

    Ik ken het probleem in het begin kon ik van de peuken afblijven
    maar als er maar een klein beetje stress is begin ik weer te roken het is niet veel maar goed het zijn er wel een paar

    Groetjes roelien
     
  19. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Toen ik ging minderen heb ik op internet alle "gore details" van roken gelezen. Geloof me, dat hielp al behoorlijk.
    Toen ik eenmaal zwanger was vond ik het heel moeilijk om te stoppen maar het is me wel gelukt.

    Wat helpt is als je mensen om je heen hebt die je helpen. Maak je plannen om te minderen of om te stoppen kenbaar aan mensen die veel met je omgaan maar ook aan bijvoorbeeld iemand op je werk. Zij kunnen je echt helpen en motiveren!

    Wat mij verder erg heeft geholpen is dat ik het getracht om te begrijpen waarom ik eigenlijk rookte. En ook heel belangrijk is te weten waar je gevarenzone ligt, dus in welke situatie heb je snel de neiging om te roken.

    Dit alles maar dan iets uitgebreider (;)) heeft mij geholpen om te stoppen met roken.

    Sterkte dames!

    Jansen
     
  20. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Hey Cass001,
    Over een echte roker gesproken. Dat was (ben, want eens een rookverslaafde, altijd een rookverslaafde) ik ook. 15 jaar lang 25 sigaretten per dag gerookt en moet je me nu zien, ruim een week zonder die heerlijke sigaret. Ja, ja, natuurlijk mis ik hem af en toe, maar dat duurt meestal maar een paar tellen en de trek is zo weer over. Kijk, dat ik mezelf vergiftig, ok. Maar nooit die van mijn (on)geboren kindje. Als je na gaat wat roken met jezelf kan doen: hart en vaatziekten, kanker en nog veel meer enge ziekten, laat staan wat het dan met je (on)geboren kindje kan doen.

    Het blijft natuurlijk altijd jouw keuze, maar wilde dit wel even kwijt!
     

Deel Deze Pagina