Wie kan er ook niet stil zitten

Discussie in 'De lounge' gestart door BuffySummers, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ben gisteren weer lekker bezig geweest en heb toen ik een kruik voor mijn zoontje wilde maken heet de waterkoker met net gekookt water over mijn hand en been gekregen (vraag niet hoe:)).
    Nadat ik vorig jaar september al ben aangereden, zit ik nu dus weer stil..Toen weken niks kunnen doen vanwege mijn knie (waar ik nu helaas nog steeds last van heb)
    Ik word er nu al gek van.. Verveel me dood en weet dat er nog een hoop gedaan moet worden in huis.
    Heb altijd een hele planning voor de was enzo maar ja lopen (zelfs zitten) doet gewoon zeer.
    Mijn vriend wil ik de was niet laten doen, want die gooit alles door elkaar, ik ben nogal autistisch wat dat soort dingen betreft:)
    Hij is nu bezig met de trap af maken.

Wie vindt het nog meer moeilijk om stil te zitten en niks te doen?:)
    Vroeger vond ik het heerlijk maar nu vind ik het echt vreselijk..

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ja ik, vreselijk... Ik verga van de bekkenpijn, rugpijn, spierpijn, gewrichtspijn. 35 weken zwanger, ruim 20 kilo aangekomen en mijn lijf (dat eerst ondergewicht had) trekt al dat gewicht niet meer. Maar stilzitten???? Ik weet dat ik rustiger aan moet doen maar dat lukt gewoon niet. Dus gisteren urenlang bezig geweest met van alles en nog wat doen in huis en vandaag zit ik met een nog pijnlijker lichaam dan normaal op de bank een beetje verveeld naar een laptopscherm te staren... Ik kan daar echt niets mee. Het maakt me niet uit wat ik doe, of ik nu de hele berging en alle kasten ga opruimen of urenlang ga wandelen, winkelen of fietsen, maar ik moet iets actiefs doen. Dat ik moet accepteren dat dat nu geen slim plan is valt best zwaar...

3. Poppedoes

Poppedoes Niet meer actief

Oei, pijnlijk!

Hier niet echt herkenning :)
    Ik moet mezelf juist een schop onder m'n kont geven. Ben jaloers op mensen die zo heerlijk bezig kunnen zijn. Als ik eenmaal bezig ben, dan gaat het prima en voel me ook stuk energieker dan als ik een 'luie' dag heb ;)

4. Poppedoes

Poppedoes Niet meer actief

En beterschap natuurlijk!

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik moet verplicht rustiger aandoen en vind het ook afschuwelijk. Verveel mij zo erg en ben dan zo druk in m'n hoofd.

Dus weet precies hoe je je voelt.

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Oh ja ik ook niet. Vandaag zijn we een ziekenboeg (allemaal buikgriep) en met het zweet op m'n voorhoofd heb ik toch mijn kerstspullen op staan ruimen haha.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja heb eerste en tweede graads brandwonden vooral op mn been. De arts bij de HAP gisteren zei al dat er veel zenuwen zitten in je benen dus extra pijnlijk...😢

Met ziek zijn vind ik t anders dan voel je je in het geheel vreselijk en dan probeer ik veel te slapen.
    Maar toen met mn zwaar gekneusde knie en nu dit voel ik me verder prima, alleen wordt je beperkt zeg maar
    Vroeger kon ik ook heel makkelijk niks doen maar de laatste maanden vind ik het heerlijk om bezig te zijn...

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Zal ook wel even duren voordat je er meer mee kan dan denk ik? Beterschap!

9. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Haha precies dit! Kan zo een hele dag niks doen, heerlijk :D

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Jeetje wat heftig en pijnlijk, lijkt mij. Hoe gaat dat nu met de wonden? Moet het open liggen of afgedekt worden met een gaasje ofzo?

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja het is echt heel pijnlijk. Heb echt 40 min onder een koude douche gestaan gisteren, nouja handdouche op mn been gehouden.
    Ze hebben er gaasjes op gedaan met zalf en morgen moet ik naar mijn eigen h.a om te laten checken dat ik geen infecties ofzo krijg.

@vrolijkheid jij ook sterkte en beterschap. Ik hoop dat het snel over is en dat ik dinsdag weer gewoon kan werken. Ze zien me aan komen op het werk, wéér ziek. Met mn knie kon ik ook weken niet werken. Net vrij gehad afgelopen dagen..

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik, maar ja: over 10 dagen wordt ik geopereerd en zal dan zeker de eerste 3 weken nog geen sokken bij de jongste aan mogen trekken of ze op schoot mogen nemen. En qua huishouden zal het hier vast niet supernetjes of superschoon blijven, als het maar een beetje bijgehouden wordt. Het is niet anders, ik probeer me er maar niet al te druk om te maken.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Waar wordt je aan geopereerd? Alvast veel succes en sterkte!!
    Heb je iemand die je kan helpen in huis?

Ik voel me nu ook zo schuldig nu ik al de hele dag niks gedaan heb. Ga nu toch maar even kijken of ik iets van een was in de machine kan doen...

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

baarmoeder gaat eruit en verzakkingen omhoog gezet.

En jawel, mijn man en oudste zoon, maar die werken beiden fulltime. Opa brengt de middelste naar school en de jongste gaat daar naartoe. En me schuldig voelen ga ik niet doen, ik doe al 23 jaar mijn huishouden met maar weinig hulp erbij van mijn man, dus ik ga me daar echt niet schuldig om voelen. Hoe vaak sta ik niet wat te doen en ligt hij op de bank. Als hij ziek is, ligt hij op bed, ben ik ziek, sta ik te stofzuigen. Niet dat mijn man nooit wat doen, maar toch, nu is het zijn beurt.

15. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Dat klinkt behoorlijk pijnlijk zeg. Sterkte ermee!

Ik moet nu eigenlijk ook wat rustiger aan doen, heb soms behoorlijk last van mijn lijf, maar kan het gewoonweg niet. Vooral nu enorm last van nesteldrang. Opzich heerlijk, want het hele huis van boven naar beneden opgeruimd en ipgepimpt.
    Hoop straks weer wat meer rust in mijn lijf te krijgen.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @an79 Sommige mensen hebben dat nou eenmaal hahaha, die kunnen niet stil zitten;) :D

@Mamabri ik voel me niet schuldig tov mijn vriend ofzo, meer naar mezelf. Kan het niet goed uitleggen; het voelt in ieder geval niet lekker.
    Wel fijn dat je wat hulp hebt!
    Ik heb dat niet,ook niet echt mensen in de omgeving om te helpen helaas dus moet alles zelf doen (vriend moet weer werken).

17. Islah

Islah Niet meer actief

Wat pijnlijk zeg! Ben je wel gelijk ermee naar een dokter geweest? Mijn zus heeft ook brandwonden opgelopen (ook van kokend water wat voor een kruik bestemd was), bij haar arm en deels gezicht geloof ik. Zij is toen echt bij een brandwondencentrum terechtgekomen. Mocht je er nog niet zijn geweest, zo snel mogelijk gaan want hoe langer je wacht, hoe erger het wordt (hadden ze destijds tegen mijn zus gezegd).

Verder, stilzitten ja heerlijk als het mág, maar als het móet wordt het wat anders! Zo heb ik tijdens een van m'n zwangerschappen 13 weken strenge bedrust moeten houden en dat was toch wel even wat minder.

18. Islah

Islah Niet meer actief

Veel sterkte alvast... Jammer dat ik niet bij je in de buurt woon, ik had je heel graag geholpen. En ook goed dat je je niet schuldig voelt. Als je zo lang al alles (bijna) alleen doet, mag er gerust eens een keer wat tegenover staan. M.i zelfs wat vaker dan alleen bij een heftige operatie!

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja ben bij de HAP geweest omdat ze idd wilden checken of ik niet naar het brandwonden centrum moest.
    Morgen controle bij mn eigen h.a

Precies als t moet is t vreselijk. Als t gewoon kan is t heerlijk hahah

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dank je wel, dat vind ik heel erg lief van je :)

En het is niet dat mijn man nooit wat doet hoor, maar in verhouding gezien doe ik toch wel het meeste (vooral het huishoudelijke) werk. Dus nu mag hij, samen met oudste zoon ;) Ik geloof niet dat het helemaal perfect wordt, maar dat hoeft ook niet van mij. De was wil ik best zittend vouwen bijv, dat vind ik niet erg natuurlijk. Maar echt bukken (douche, wc) en stofzuigen, dat mag ik straks even niet.

Deel Deze Pagina