vruchtbare dagen opkomst: echo ivm eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jossje123, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jossje123

Jossje123 Lid

10 okt 2012
    75
    0
    0
    Hoi allemaal

Aangezien ik een miskraam heb gehad op 4 sept ( eerste zwangerschap, ongepland, curretage) heb ik verzocht om door de gynacoloog gevolgd te worden aangezien ik me er onzeker bij voel en ik geen 2ex dit wil meemaken.

Ik zitnu in dag 9 vd cyclus en ben vanochtend bloed gaan prikken. Vanmiddag moeten bellen vd uitslag. Ze kunnen kennelijk oestradiol prikken wat duidt op een aankomende eisprong, schijnt iets met de rijping van een ei te maken te hebben.

Maandag moet ik nu retour voor een echo want kennelijk was er iets van dit gehalte geconstateerd. Ik ben niet zo thuis in deze materie allemaal dus ik weet ook niet zo goed hoe dit allemaal in zn werk gaat.
    Heeft iemand ervaring?

Ik heb nog gevraagd of ik nu geen eisprong ga missen, maar de verpleegster gaf telefonisch aan dat ze er dit weekend geen verwachten, daarom dan maandag dus die echo

Ik doe tevens ovulatietesten maar die geven ook nog geen positief resultaat. Volgens alle berekeningen zou ik woensdag een eisprong moeten hebben bij een 28daagse cyclus en vrijdag bij een 30daagse.

T is dus dichtbij. Nu zorgen voor de goeie timing lijkt me en dan zou t raak kunnen zijn. Ik hoop t zo.........

iemand ervaring hiermee?

ik ben eigenlijk wel blij dat er nu al wordt meegekeken door een arts. Ik begreep dat t normaliter pas gedaan wordt na een jaar proberen.

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik ben inderdaad een maand helemaal gevolgd door een gyn. Dat was oa voor eitje en erna bloed prikken.
    En om de twee a drie dagen een inwendige echo.
    Hier kunnen ze de eventuele groei van het eitje volgen en of die gesprongen is.
    Met het bloedprikken erna kunnen ze adhv de waardes zien of de eisprong ook goed is geweest.

Stelt niet zoveel voor hoor zo'n echo. Tis alleen een beetje passen en meten qua tijd omdat je (ik tenminste) zo vaak naar de gyn moet, maar ja dat had ik er graag voor over.

Verder wens ik je heel veel succes.

Deel Deze Pagina