Dames een vraagje wat betreft de cervixslijm methode.. Ik heb dus een onregelmatige cyclus ik heb een menstruati gehad in november, eind januari en 2 april... In die tijden dat ik nie ongesteld ben geweest had ik eigenlijk nooit afscheiding. Maar nu deze week had ik echt afscheiding en ik had op internet gelezen over de cervixslijm metode endie heb ik geprobeerd... Ik had idd 2 a 3 dag echt dat ik er een draad van kon trekken we hebben om e dag geklust natuurlijk. Vandaag ging ik weer controleren en het is echt klonterig en plakkerig..zou ik nou een eisprong hebben gehad??? Wat denken jullie, en werkte deze methode bij jullie..??
Ik heb sinds mijn bevalling (ruim 2 jaar geleden) ook een hele onregelmatige cyclus, meestal tussen de 30 en 34 dgn, maar soms ook 26 dgn of 42 dgn! Maar ik kan sinds de bevalling ook vrijwel elke maand heel goed merken wanneer ik ovuleer doordat ik cervixslijm op het wc-papier heb. Ik heb dat een jaar bijgehouden en ALTIJD werd ik 15-16 dagen later ongesteld, wat betekent dat mijn eisprong wsl plaatsvindt op de dag nadat ik zoveel slijm heb. Vorige maand geklust op de dag dat ik cervixslijm had en vervolgens was ik een week te laat met mijn menstruatie! Niet echt last van zwangerschapsverschijnselen gehad, maar dat had ik bij de 1e zwangerschap ook niet. Getest en er was een supervaag 2e streepje te zien, maar de volgende dag, zwaar ongesteld met hevige krampen, kon mijn bed amper uitkomen! 1e dag gelijk heel veel bloedverlies, terwijl ik normaal gesproken de 2e dag altijd het meeste bloedverlies heb. Zou een hele vroege miskraam geweest kunnen zijn.
Ik gebruik geen ovulatietesten omdat ik niet te gefixeerd wil raken op zwanger worden..want ik geloof wel in als je er teveel mee bezig bent, het averechts kan werken. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat als je niet weet wanneer je het beste kunt vrijen, de kans op zwangerschap klein is. Omdat wij pas begonnen zijn let ik nu wel op het slijm. Voor en tijdens de pil heb ik hier nooit op gelet. Nu was het zo; na menstruatie dik En op dag 13 wat dunner en draderig Dag 14 en 15 nog draderiger (sorry weet niet hoe ik het anders moet omschrijven). En vanaf dag 16 weer minder.. op dag 17 wel lichtroze slijm gehad en daarna bijna niks meer... Dus of het werkt kan ik je nog niet vertellen..Maar ik denk dat het wel je eisprong was.
Ik denk dat je er nu meer mee bezig bent dan dat je er een ovutestje tegen aan zou gooien... (is mijn mening hoor) Ik vind ook als je let op je slijm dat je door de war kan raken door sperma.... Het is ook slijmerig en plakkerig... Ik doe pas een ovutest voort als ik denk meer slijm te hebben en dan vaak is het wel mijn eisprong en ik voel hem na 2 zwangerschappen ook bijna altijd.. Succes!
Klopt , maar sperma kan je geen draden van maken zeg maar.. Ik controleer het ook pas vele later als wij in de avond hebben geklust dan check ik volgende dag in begin middag ongeveerr. En we hebben ook om de dag geklust, dus ik hoop dat t wel heeft geholpen. Me afscheiding was gister echt klonterig dusjaa dat zou normaal betekenen dat je eisprong is geweest
Ik ben nu sinds enkele maanden ook op mijn cervixslijm aan het letten en andere maanden na men ei was ik eigenlijk quasi droog en deze maand sinds mijn ei heb k redelijk veel wit cremig slijm. Als ik zit op men stoel voel ik het gewoon. Niet zodanig dat het eruit stroomt maar het lijkt nu continu vochtig tussen mijn benen. Afgelopen maanden had ik ook ontzettend veel last van allerlei kwaaltjes waardoor ik afgelopen maand er 95% van overtuigd was dat ik zwanger was. Nu deze maand bijna niets van kwaaltjes. Enkel dat ik sinds een paar dagen ongelooflijk slecht slaap. Zelfs zaterdag op zondag een volledige nacht wakker gelegen. Ik raakte niet in slaap wat ik ook probeerde... Stiekem hopen dat t deze maand raak is, maar ik probeer mezelf niet meer te gek te maken, want lichaam kan je behoorlijk voor gek houden heb ik gemerkt. Tis ni makkelijk om je er niet op te focussen zeker niet als je vriend elke maand vraagt: ist al raak schatje? En als je de duiveltjes krijgt dat ie zegt: oooo weer geen kindje deze maand Wanneer komt t nou... Ik merk dat hij er zelf onzeker van begint te worden...