Hoi Dames, Ik ga nieuwe teakmeubels bestellen, maar ik twijfel of ik ze moet laten lakken of in de olie zetten... Ik heb het advies gekregen van de verkoper om het in de lak te laten zetten als ik kleine kinderen heb ivm vlekken... Heeft iemand ervaring met het lakken van teakmeubels? En heb je inderdaad geen last van vlekken meer? Groetjes Esin
mijn vriend zegt dat het zonde is als je teak gaat lakken. hij vind het er niet mooier op worden... het houdt wel idd de vlekken tegen, maar volgens hem is olie mooier
Wij hebben ook teak-meubels (met een kind) en wij zetten alles in olie. Mocht het beschadigd raken door je kind, dan kan je het altijd schuren en op nieuw in de olie zetten. En op zich valt het ontzettend mee met de beschadigingen.
ik zou ze ook niet lakken. Ik vind dat het dan weer zo'n goedkope uitstraling krijgt. Wij zetten ze regelmatig in de olie en ze blijven er prachtig uit zien.
Ik hoor net van mijn vriend dat het massief eiken is en nog onbehandeld.... Is toch een beetje hetzelfde als teak qua vlekken?
Ik heb ook onbewerkt teak en wrijf het 1 keer in het jaar in met olie. Ik heb natuurlijk nog maar een klein kindje wat nog niet staat of loopt en dus nog niks met de tafels (heb een salontafel en eettafel) van doen. En zoals eerder gezegd, even opschuren als er toch een vlek of beschadiging is en klaar. Mijn moeder heeft gelakte en dat is ook heel mooi, maar je moet net zo rap zijn met vocht en vet (weghalen zeg maar)
Ik heb nu teak meubels en ook in de olie, maar ik word gek van de vlekken op mijn salontafel... Vandaar dat ik aan lakken dacht... Maar wat ik nu ga kopen is dus eiken en ben bang dat het lelijk word als ik het ga lakken, want je krijgt dan een glans op je meubels... Moeilijk... Weet nu niet wat ik moet gaan beslissen...
De meubelen van onze zijn met olie bewerkt. We zijn nu aan het kijken of ze niet toch nog kunnen gaan lakken. Wordt niet goed van de vlekken