Misschien een rare vraag (en ik weet ook niet zeker of het hier goed staat, maar hoort ook niet echt bij baby en kindervragen) Wij gaan over een paar weken naar ons nieuwe huis verhuizen. Natuurlijk helemaal happy met wat we gaan krijgen, maar.. We hebben op de eerste verdieping 2 ruime slaapkamers en op de tweede ook nog 2(grote en een kleinere). En ml wil het liefst de grote slaapkamer op de 2 verdieping. Ik vind dit ook echt wel de fijnste kamer, maar wat mij tegenstaat aan dat idee is dat de kinderen dan allebei op de eerste verdieping gaan slapen, dus onder ons. Wat vinden jullie? Zie ik echt spoken en moeten we gewoon lekker de bovenverdieping voor onszelf nemen, of is het verstandiger om dat niet te doen.. En hoe hebben jullie je huis ingedeeld met de kinderen? Ik blijf er maar over denken, dus mededenkers zijn welkom
Ik zou gewoon voor jezelf die fijne 'grote' slaapkamer nemen. De jongste vind ik persoonlijk nog erg jong om al een verdieping lager te leggen, maar wat denk je van het idee om die kleinere kamer die bij jullie op de verdieping tot kamertje voor de jongste te maken. En dan bijv over een 1.5 jaar voor haar een kamertje een verdieping lager maken? Bij ons hebben we 4 slaapkamers boven. 1 daarvan is de oude babykamer van Malou en Ruben, wat "Babykamer' zou moeten zijn voor de jongste maar nu gebruikt word als opslaghok voor logeerbed, studierommel, meubeltjes, en weet ik veel wat...! En verder hebben we 1 slaapkamer voor ons waar ook onze jongste slaapt (gezien we haar nog helemaal niet op een eigen kamertje willen leggen, rommelhok babykamer moet dus haar kamertje worden ). En dan hebben we 1 slaapkamer voor Malou. En 1 slaapkamer voor Ruben. Liefs, Hanneke!
Ik zou de bovenverdieping inderdaad voor jullie zelf gebruiken. En dan de kinderen op de eerste verdieping. Het lijkt me fijn dat als de kinderen straks 's nachts naar de wc moeten, ze geen trap (of maar 1, als de wc alleen helemaal beneden is) af hoeven. Wat is het nadeel als je kinderen op de 1e verdieping slapen en jullie 1 verdieping hoger? Ik zie namelijk geen nadelen, misschien zijn die er wel, maar ik denk dat het vooral een gevoelskwestie is.
Ik zou zelf ook de zolderkamer nemen. En de kids gewoon op de 1ste verdieping. Vind dat persoonlijk ook wel voor je jongste kunnen, neem aan dat je gewoon een babyfoon hebt. Hoevaak ligt je kindje boven te slapen terwijl jij in de woonkamer bent....is eigenlijk precies hetzelfde.
Bedankt voor jullie reacties! Zo zie ik weer dat ik het voor mezelf moeilijker denk dan het is. Mede ook omdat we van verschillende kanten (ouders) te horen hebben gekregen dat het niet handig is om zelf boven te gaan slapen. Vooral omdat ze dan bang zijn dat de kinderen (later) dingen gaan doen zonder dat wij het dan in de gaten hebben. We gaan het gewoon zo proberen en dan kunnen we het later altijd nog om zetten... Nu nog wachten op de sleutel..8)
Ik zou zelf ook boven gaan slapen en de kinderen op de eerste verdieping. Als je zelf op de eerste verdieping slaapt hoor je toch ook niet alles? Gewoon een babyfoon meenemen. Ik zou met onze kleine gerust op een andere verdieping durven te slapen.
Enne, wat je kinderen betreft die dingen doen zonder dat je het in de gaten hebt, volgens mij kan dat ook wel als je de slaapkamer er naast hebt. En trouwens, daarvoor hoeven ze echt niet thuis te zijn....
hier de kinderen op de eerste verdieping en wij op zolder. mijn oudste mocht kiezen, maar vind de zolder eng alleen. en de wc zit ook op de eerste verdieping, dat is wel heeeeeel handig voor kinderen hoor. en de spelende vriendinnetjes komen ook niet bij mij op de slaapkamer/verdieping, het is echt ons stukje huis. vind ik ook wel lekker vrij