Hoi allemaal, Ik zit een beetje in de rats, en snap op het moment niet zoveel van mijn lichaam Ik ben sinds 22 juni gestopt met de pil, dus zou 26 juni mijn onttrekkingsbloeding verwachten. Door 2 cortisone injecties op 23 juni was alles een beetje van slag en kwam die menstruatie pas op 28 juni op gang. Omdat ik PCOS heb, heb ik besloten om meteen te gaan temperaturen, om te zien of er iets gebeurt. Ben op dag 1 van de menstruatie begonnen, temp iedere ochtend rectaal om 7.45 voor het opstaan. Maar wat schetst mij verbazing toen ik gisteren naar het toilet ging, ik had wat bloed bij het afvegen. Niet veel en een beetje donker kleurig. Maar vanochtend bij het opstaan leek het wel uit te zien als een echte menstruatie. Het wisselt in intensiteit, soms meer, soms minder (vrijwel alleen met afpoetsen) maar is wel helder rood. Heb ik nu een cyclus van 15 dagen? Ik heb in de apps aangegeven dat ik ongi ben, maar weet dat dus niet zeker. En de vraag die nu bij mij heerst, heb ik een eisprong gehad? Wat denken jullie? (ben echt nog een leek op dit gebied )
Ik heb géén idee Panter, tot voor gisteren had ik nog niet eens van een ovulatiebloeding gehoord Ik ben echt een beetje in de war, net naar het toilet (Pff sorry voor details ) En mijn urine kleurt wel, bij het afpoetsen is de 1e keer veel en daarna vrijwel niets en in mijn maandvebandje zit ook nagenoeg niets. Heb wel last van wat krampen en steken in mijn onderbuik. Voor mij voelde het dus als een gewone menstruatie, maar ik twijfel dus best wel nu. Het klinkt misschien gek, maar ik zou bijna nog blij zijn als dit een echte menstruatie is, want dat zou mijn 1e zijn sinds mijn 17e! Maar ik heb dus geen idee
Nee je hebt nog geen eisprong gehad. Helaas kan je nog niet spreken over een cyclus aangezien je dus nog maar net 2 wkn geleden gestopt bent met de pil. Dit is helaas een typisch gevalletje ontpillen. Hopelijk is je volgende ronde een normale cyclus met eisprong. Succes!
Ik zie trouwens dat je gisteren sex hebt gehad. Als het niet doorzet (en dus minder wordt) dan zou het ook contactbloeding door de sex kunnen zijn geweest. Even doortempen dus en kijken wat je "ongi" doet.
Hartstikke bedankt RoGiJuLi!! Ik voel me best wel een ontzettende druif op het moment ben zo'n leek. Ben wel nu in dit sub fora de kaartjes van anderen aan het bestuderen haha. Want wanneer kan ik nu écht goed zien dat ik een eisprong gehad heb? Meende gelezen te hebben dat je temperatuur minimaal met 0.2-0.3 gestegen moet zijn en dat de temperatuur dan ook een aantal dagen hoog moet blijven? Het laatste wat je zegt zou wel kunnen, maar moet ik dat dan niet al eens eerder gehad hebben? Het voelt voor mij toch meer als een ongi, heb alle kwaaltjes die erbij horen. En nog 1 vraag Moet ik, als dit aanhoud, dan toch als een ongi benaderen en weer vanaf cyclus dag 1 beginnen? Want had in FF aangegeven dat ik bloedde en die begon met een nieuwe chart. Ik slik al sinds mijn 21e na de diagnose PCOS non stop de pil, heb geen flauw idee wat bij ontpillen hoort en wat niet. Maar al doende leert men Gelukkig bestaan er forums én lieve mensen!
Ja klopt. Als het doorzet dan idd met een nieuwe cyclus beginnen Een eisprong zie je dus idd als je minimaal 3 dagen achter elkaar een temperatuur stijging hebt van minimaal 0.2-0.3 graden ten opzichte van je basale temp. Jouw basale temp zit dus gemiddeld op de 36 5. Hij moet dus 3 dagen minimaal 36.7-36.8 zijn om te spreken van een eisprong de dag voor de eerste stijging.
Bedankt dat je me zo helpt RoGiJuLi!! Heel fijn, dan weet ik nu tenminste waar ik precies op moet letten! Mijn lichaam doet heel stom op 't moment haha, net naar het toilet en het is al weer nagenoeg gestopt.... Dus ik wacht even af wat het morgen doet, maar zoals het er nu uitziet vind ik het meer een tussenbloeding. Als het nu morgen gestopt is, hoe verwerk ik dat dan in de app(s)? Als spotting? Mijn hemel, voel me zo'n druif Allemaal nieuw haha
Ik hoop dat het geen probleem is dat ik mijn eigen topic een schopje geef Of is het beter om een nieuwe te maken (gezien het eigenlijk een beetje over hetzelfde gaat)? In ieder geval had ik een ander topic gemaakt over symptomen van de eisprong omdat ik vermoedde dat die er nu wel aan zit te komen (extreem gevoelige tepels, draderige, doorzichtig/wittige afscheiding (vruchtbaar slijm) en na wat aanmoediging van mezelf mijn baarmoedermond gevoeld, die licht hoog en is open (kon ik écht heel goed voelen ). Dit werd toen wel bevestigd als symptomen die bij een eisprong konden horen. Iemand vroeg of ik een kaartje wilde plaatsen zodat er mee gekeken kon worden, maar gezien ik al een topic hier had leek het me misschien handig om hier te updaten Dus bij deze (Bij FF staat onder het kaartje een leuk stoplicht dat mijn fertility op dit moment High is)
In je kaartje zie ik nog geen eisprong. Daarvoor moet je temperatuur minstens 3 dagen achtereen hoger zijn dan je basale temperatuur. Vruchtbaar slijm kun je overigens al vanaf 4 dagen voor je daadwerkelijke eisprong verliezen. Dus ik hoop dat de komende dagen je temperatuur stijgt en hoog blijft!
Of je nu een eisprong hebt gehad kan je pas terugvinden in je temp na een paar dagen. Als jouw temp nu gaat stijgen naar 36.7 of hogerben dan 3 dagen achter elkaar zo hoog nlijft, dan kan je spreken van een eisprong de dag voor de eerste verhoging
Oei ben niet helemaal duidelijk in mijn communicatie geweest merk ik Ben me ervan bewust dat er nog geen eisprong is geweest Maar had in een ander topic gecheckt of de 'symptomen' die ik voelde pasten bij een eventuele ovulatie en daar werd bevestigend op gereageerd. Een van de reacties was of ik een recent kaartje wilde posten zodat er mee gekeken kon worden of er ook iets gaat gebeuren de komende dagen, vandaar dat ik in dit topic een recent kaartje gepost had. Ik twijfelde of dat hier verstandig was om verwarring te voorkomen Ik hoop dus ook écht dat mijn temperatuur de komende dagen omhoog gaat!!
Mag ik weer even lastig zijn? Want heb het idee dat het e.a. niet helemaal goed gaat en ik snap er geen snars meer van Ik temperatuur vanaf dag 1 iedere ochtend om 7.45 rectaal zodra mijn ogen open gaan. De laatste paar dagen vind ik mijn tempearatuur vrij laag ten opzichte van eerdere resultaten. Nu ik er over na dacht had viel me op dat ik deze week vaak ongeveer een uur voor de wekker wakke word. Omdat het zo warm is slaap ik grotendeels zonder deken op. Vaak word ik tussen 6.30 en 7.00 wakker en trek dan de dekens over me heen. Kan dit de reden zijn dat mijn temperatuur wat lager blijft (schommelt tussen 36.3 en 36.4 terwijl ik hier voor tussen 36.5 en 36.7 zat)? Ook heb ik nog steeds zere tepels maar sinds gisteren geen afscheiding meer. Tenminste niet meer de 'juiste', maar brokkelig want heb sinds gisterenavond last van een vag. schimmeltje Heb vanochtend de huisarts gebeld en kan vanmiddag een receptje op halen. Ik heb vanochtend van binnen gevoeld maar kan mijn baarmoeder mond niet mee vinden, maar alles voelt ook best opgezwollen (door vag. schimmeltje?) Goed mijn vragen; *Is er met de symptomen die ik had toch nog kans op een eisprong of is dat nu verkeken? *Kan zo'n vag. schimmel de boel in de weg zitten? *Kan ik nu beter mijn wekker een uur eerder zetten (dus 6.45 ipv 7.45) omdat ik dan toch wakker word of schop ik de boel dan in de war? *Kan de temperatuur zo laag zijn doordat ik een uurtje eerder wakker word? Ik draai me in principe om en slaap verder. Voel me enorm lastig maar het is allemaal nog zo nieuw. En doe het liever goed, dan is het natuurlijk het meest haalbaar
He dames, Kan me voorstellen dat jullie knettergek van me worden, maar ik voel me op het moment gewoon heel onzeker . Ik had me voorgenomen om me niet gek te laten maken en het erop aan te laten komen, maar dat vind ik achteraf toch wel héél moeilijk . Omdat ik lichamelijk van alles voel/zie/merk en opeen zo'n daling in mijn temperatuur heb snap ik het gewoon niet meer zo. Kan deze daling met het warme weer, dus zonder deken te maken hebben? Dat er nog geen eisprong in zicht is heb ik begrepen. Misschien beeldde ik me ook wel dingen in. Hoewel ik mijn gevoelige tepels niet weg kan denken. En ik tussen de afscheiding van het schimmeltje nog steeds draaderig/slijmerige afscheiding heb die eiwit-achtig is en ik echt lange draden van kan trekken. Maar kan iemand misschien toch nog even een blik op mijn kaartje werpen?
Sorry had je berichtje gisteren niet gezien. 1) nee een vaginale schimmel kan je eisprong niet in de weg staan. Vruchtbaarslijm heb je vaak een paar dagen voor de eisprong. 2) nee door het warme weer zou je temp eerder wat hoger zijn dan lager. 3) wat je bij jou op je temp lijst mooi ziet is dat hij nu mooi stabiel wordt. Tijdens en vlak na je ongi is je temp wat hoger en gaat dan steeds wat lager zitten. Dat is een heel normaal beeld hoor. 4) hou je niet teveel vast aan kwaaltjes horend bij een eisprong je lichaam heeft de hele cyclus door hormonen waardoor je op elk tijdstip fekke kwaaltjes kan krijgen 5) als je echt altijd al eerder dan 7.45 wakker wordt dan zou ik zeker je wekker de volgende ronde om 6.45 gaan zetten (dus niet nu al doen haha). Hopelijk ga je je eisprong snel ontdekken en kan je op het wachtbankje plaatsnemen.
RoGiJuLi *zoekt buig emoticon*, Hart-stikke bedankt voor je geduld en je uitgebreide manier van reageren. Ik zie je vaak reageren in dit subfora en ik vind het geweldig! Je hebt mij helemaal gerustgesteld en ook weer even met beide benen op de grond gezet. Ik ben soms nogal (snel) geneigd om door te schieten in gedrag, en dan vooral stress-kippen gedrag, hetgeen ik juist wilde voorkomen haha. 1) Oh gelukkig, daar was ik namelijk al bang voor! Het enige wat nu vervelend is dat we het even niet gezellig kunnen maken Maar dat komt wel goed! 2) Oké, dat klinkt uiteraard ook best logisch haha. Mijn logica was, dat omdat ik zonder dekens slaap ik het kouder zou hebben. Maar ik snap helemaal wat je zegt! 3) Ik snap het helemaal nu! Mooie is dat ik het nu zelf ook zie! Ik weet nu ook wat ik kan verwachten, heel erg fijn! 4) Dat zal ik gaan doen. Het is natuurlijk allemaal spannend en ik heb wel een klein 'trauma' van mijn eerste pil stop waar ik anderhalf jaar op mijn menstruatie heb moeten wachten en toen had ik geen kinderplannen. Dus ik was/ben wel geneigd om me aan dat soort zaken vast te houden. Maar ik ga weer terug in 'we-laten-het-op-z'n-beloop-gaan' modus 5) Oké, dan ga ik dat nu in de gaten houden! Ik heb mijn hele leven al slaap problemen en ik maak soms hele onregelmatige nachten dus dat is misschien iets om even mee te stoeien. Deze ronde maak ik netjes af Nogmaals heel erg bedankt!
Graag gedaan meid! En als er nog vragen zijn, of wanneer je gewoon alleen je kaartje wilt laten zien dan zal ik zeker komen kijken en reageren.
Ben ik weer (voel me zo'n kip ) Geen stress maar vroeg me iets af. Las dat een doorzakkertje, alcohol en slecht slapen invloed kunnen hebben op je temp. Zaterdag avond een BBQ gehad waarbij het wat laat geworden is. 1.00 thuis en nog even afgeschakeld in bed maar kon mijn draai niet vinden. Ben tussen 2.30 en 3.00u echt in slaap gedonderd. 7.45 netjes getempt en de gewoonlijke 36.3. Nu heb ik gisteren na het tempen nog lang geslapen (was zo brak, niets meer gewend haha) en was daardoor een beetje uit mijn ritme. Lag er om 23.30 u in en heb tussen 00.00 en 3.00 gedommeld en vreselijk ruzie gemaakt met muggen en jeuk gehad. Geen lekkere nachtrust Vanochtend was mijn temp 36.1... een behoorlijke dip dus. Kan dat daardoor komen en is het dan 'veilig' om deze meting om discarted te zetten? Of kan dit wel? Zal kaartje toevoegen!