Hoi meiden, ik hoop dat iemand dit weet. 9 jan. heb ik mijn eerste echo (joepi!), maar ik weet dus totaal niet hoe ver ik ben. Ik ben bang dat er misschien nog niets te zien is op de echo. En dat ik nog meer weken in de stress moet zitten. Daarom ff het volgende. Mijn cyclus was onregelmatig en lang dus daar kan ik niet van uitgaan, nl. tussen de 40 en 60 dagen. 2 nov. voor het laatst ongi geweest en op 30 nov. en 2 dec. geklust. (en op 8 dec. maar op 13 dec. had ik een positieve test, ik neem aan dat het dan niet van die 8 dec. is). Hoe ver denken jullie dan dat ik ben?
hmmm als ik je verhaal zo lees, zou ik zeggen dat je nu ongeveer 4,5 week zwanger bent.. dus 9 januari ongeveer 7.5 week. dan moet je al wel een kloppend hartje kunnen zien op de echo.
ja daar kwam ik zelf ook op uit. Ik hoop het! Maar weet je wat ik zo raar vind? Ik merk helemaal niet dat ik zwanger ben. Vorige week had ik wel een paar keer een vlaag van misselijkheid, maar dat maar even. Ik voel helemaal niets eigenlijk. Kan het zijn dat ik nog geen symptonen heb of die misschien wel niet krijg?
je hoeft geen symptomen te krijgen hoor die had ik ook niet ben niet 1x misselijk geweest ik had alleen wel al met 7 weken last van mijn bekken. oja en mijn borsten waren ontzettend opgezwollen
wat ik trouwens wel heb is pijn in mijn rug! Zou dat erbij horen of is dit een slecht teken? Dat er iets mis is ofzo?
Ik heb trouwens soms ook buikpijn en dan denk ik weer meteen het ergste natuurlijk. Maar kan dit erbij horen, ook als je pas zwanger bent?
Buikpijn en rugpijn is meestal terug te voeren op het groeien van de baarmoeder. Overigens beginnen de meeste kwalen (als je ze al krijgt) pas bij 6 weken. Voor je uitgerekende datum (en zwangerschapsduur) denk ik de 30e of de 2e de bevruchting en de 13e positief (dan dus ong. 4 weken). Vandaag (de 19e) zou je dan bijna 5 weken zijn. Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap!
Als ik jou was zou ik gewoon uitgaan van 2 november en 60 cyclusdagen. Dat heeft de verloskundige ook bij mij gedaan! Mocht het bij jou dan anders zijn dan hoor/zie je het met de echo en kan het waarschijnlijk allemaal alleen maar meevallen! Bij mij konden we al met 6 weken en 2 dagen een kloppend hartje in de rijstkorrel zien! Rugpijn en buikpijn zijn "klachten" die erbij kunnen horen. Ik heb ook regelmatig last van mijn rug en soms van mijn buik! Dus maak je geen zorgen!
Is het niet zo dat je rekent vanaf je laatste ongesteldheid? De VK vroeg me ook naar die dag..en niet naar cyclusduur...en zei gelijk: ok dan ben je nu 6 weken! Mijn eerste dag van laatste menstruatie was 7 nov....dus wat dat betreft lijkt het mij dat je 5 dagen verder bent als ik! Of heb ik dit mis? Rugpijn heb ik ook, hoort erbij....en ik heb ook (nog) geen misselijkheid...don't worry..geniet ervan! Fijne zwangerschap!
Ja, je rekent inderdaad vanaf de eerste dag van de laatste ongesteldheid. Die regel gaat echter niet meer op wanneer de cyclusduur te lang is. In principe heb je twee weken voor NOD de bevruchting en als je dus op NOD pos. test ben je 4 weken. Als je echter alleen op de 30e en de 2e geklust hebt, kun je ervan uit gaan dat toen de bevruchting heeft plaatsgevonden. Dus twee weken later bij de pos test ben je 4 weken zwanger. Mocht het zo zijn dat bij de echo bleek dat je nu net deze ronde wel een wat kortere cyclus had, ben je alleen wat langer zwanger ipv korter. Ik had zelf in de eerste ronde een cyclus van 37 dagen en ben in de tweede ronde daar ook van uit gegaan. Toen ik dus zwanger bleek, heb ik dus de testdatum (NOD) aangehouden. Bij de termijnecho bleek echter dat mijn tweede ronde dus wel precies 28 dagen was en ik dus 9 dagen verder was dan ik zelf dacht (krijg je ineens anderhalve week kado . De reden dat je beter te kort kunt rekenen dan te lang is dat als je te lang rekent en tijdens de echo je korter zwanger blijkt te zijn, dat je je onnodig druk kunt maken. Je denkt bijv. 7 weken en het is maar 6 en ze zien niet meteen het hartje kloppen. Dan kun je beter 6 weken denken en dan te horen krijgen dat je 7 weken bent. Lang verhaal maar hoop dat het duidelijk is
http://www.9maand.com/zwanger/zwanger/bereken.php kijk hier eens,... je moet hier de datum van je laatste menstruatie invullen en de duur van de cyclus. suc6 en geniet van je zwangerschap. groet Inge
7 december was het bij ons raak en 17 januari hadden wij de eerste echo toen was ons kindje net 6 weken oud. Maar hun konden inderdaad helemaal niks zien dus voor ons was dat echt vreselijk want ze dachten dat er geen vruchtje in zou zitten! Een week later moesten we terug komen en ja hoor daar zat ons hummeltje! Als ik je iets kan aanraden is dat je misschien beter kan wachten met de echo om stress te voorkomen. Tuurlijk wil je graag een echo maar als er niks te zien is stort je hele wereld in! Terwijl je een week later terug komt en er gewoon een mooi kindje groeit! Dat is mijn mening ook omdat ik het zelf heb mee gemaakt En ik was op 12 september uitgerekend.