harry potter boeken

Discussie in 'De lounge' gestart door moes, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik hoor best veel over dat de boeken mooier/spannender zijn als de films, nu wil ik dus ook de boeken gaan lezen.
    te beginnen bij boek 1 natuurlijk.

op bol.com heb je paperback en hardcover, hardcover is meer dan 2x zo duur, maar staat wel mooier in een boekenkast.

nu weet ik niet welke ik moet kiezen.
    welke hebben jullie?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik heb de hardcover boeken in t engels....ik lees ze in t nederlands te makkelijk 'weg'

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou hardcover kopen, blijft veel langer mooi.
    En ik vind het zulke leuke boeken dat ik ze wel tig keer herlezen heb. Heb een paar ervan als paperback maar die ga ik nog wel vervangen denk ik.

Overigens heb ik ze in het Engels, ik lees liever in het origineel omdat je het dan leest zoals de auteur het bedoeld heeft.
    maar ik sluit niet uit dat ik over een jaar of wat de serie ook nog in het NL ga kopen voor de kids, hoop dat zij er net zo van zullen genieten als ik heb gedaan.

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik heb hardcover. Heb er 1 in paperback en daar heb ike cht spijt van. Heb ze zo vaak gelezen dat de paperback er echt niet meer uit ziet.
    En idd ze zijn leuker dan de films.

5. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Als ik paperbacks had gekocht had ik nu wel weer nieuwe mogen kopen, zo vaak heb ik ze herlezen :D. Ik vind de boeken idd leuker dan de films, vooral omdat er toch meer informatie in staat dan in een film verwerkt kan worden en JK Rowling heeft vooral in het laatste boek alle losse eindjes op ingenieuze wijze aan elkaar gebreid.

6. papier

papier Actief lid

25 sep 2008
    275
    20
    18
    je kan ze ook in een boxset kopen. Vaak zijn die wat goedkoper.

Ik ga altijd voor de paperback. Vind hardcover eigenlijk niet mooi. Ik houd er van als mijn boeken oud en een stukje kapot zijn. In mijn boekenkast zie je ook gelijk in één oogopslag welke boeken mijn favoriet zijn en welke ik maar één keer heb gelezen.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hardcoer blijft langer netjes en dus miss voor de kids later ook nog leuk wij hebbben ze dus ook allemaal hardcover en zijn echt gaaf hoor

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    De boeken zijn idd mooier geschreven. In de film mis ik toch een aantal dingen. Ik vind het ook fijn om een eigen beeld te hebben als ik het lees.

Wij hebben ze met zachte kaft. Ze zien er nog mooi uit hoor.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    #9 Berte, 22 jul 2011
    Laatst bewerkt: 22 jul 2011
    Ik heb de boeken in hardcover in het Engels, de reden is heel simpel, ik heb ze meteen gekocht toen ze uitkwamen vanaf deel 4 en dit is dan de enige beschikbare editie. Deel 1 t/m 3 heb ik er later bijgekocht, die heb ik ook in het Nederlands.

Als je de boeken in het Engels wilt hebben, is Amazon.co.uk een aanrader. 70 pond voor alle delen in de volwassen editie met hardcover (andere kaft dan kinder editie), met gratis verzending naar Nederland. Dezelfde editie in zachte kaft is 35 pond.

10. Patriesjuh

Patriesjuh Bekend lid

22 nov 2010
    549
    0
    0
    moeder
    paperback, net zo goed.....gewoon netjes mee omgaan.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Heb hier 1t/m4 als set in paperback en 5-7 in hardcover in het Engels.

De Nederlandse edities staan bij mn ouders in de kast: deel 1 is van mn zus, 2-5 vn mij en 6/7 van mn ouders :p

Tja, hardcovers blijven mooier, maar vind paperbacks fjner in de hand liggen.

12. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    vraagje aan degenen die hem in het nl en het engels hebben,
    welke vonden jullie beter?
    of is daar echt geen verschil in?

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

De eerste drie paperback, de rest hardcover....in het Engels. Hele grote aanrader!

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik weet niet hoe jij vertaalde boeken vindt lezen, maar ik erger me altijd heel erg aan vertalingen en kromme zinnen....merk altijd meteen als het boek vertaald is. Ik lees het liefst gewoon de originele taal. En zeker bij Harry Potter is het Engels heel goed te doen en komt het veel realistischer over dan met die rare Nederlandse namen als Zweinstein. Bij mij is dan in ieder geval een groot deel van de charme al weg.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb ze hardcover in het Engels, paperback in het Nederlands.
    Die laatste heb ik zo vaak gelezen, dat ze helemaal versleten zijn. Maar op 1 of andere manier vind ik dat echt wat hebben.... :D

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hardcover! En die heb ik zowel engels als nederlands ... Ik vind Harry Potter wel goed vertaald in het nederland en geen kromme zinnen.

Omdat er in Harry Potter natuurlijk veel vreemde wezens voorkomen met rare benamingen is Nederlands soms makkelijker te begrijpen.

Maar ik heb de engelse boeken omdat die in het begin eerder uitkwamen, en die collectie natuurlijk vol wilde krijgen ;) Maar omdat ik kinderen heb, die nog geen engels kunnen maar wel HP lezen heb ik ook de Nederlandse boeken.

En idd de boeken zijn echt veel mooier! (al is dat bij boeken natuurlijk vaak zo) In de film kunnen ze gewoon niet alles 'filmen' wat in het boek staat en omdat in de boeken zoveel gebeurt zouden anders de films te lang worden... Niet voor niets is het laatste deel in 2 delen, en nog mist er veel...

17. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik heb ze in het Nederlands en die hebben een harde kaft. Ik heb ze ook in het Engels, en die hebben een zachte kaft. Ik zelf vind de Engelse boeken beter en leuker, ik snap dan de humor beter. Op zich is het in het Nederlands heel goed vertaald hoor! Maar in het Engels is het net wat leuker.

Het is echt een super serie die je gelezen moet hebben!!!

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hard cover in het Engels

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hardcover in het Nederlands. Ik vind het echt geweldige boeken, en heb ze daarom in hardcover gekocht. Zodat ze hopelijk langer mee gaan. Alhoewel mijn boeken met zachte kaft er ook nog mooi uit zien (ben altijd heel zuinig tijdens het lezen).

20. Maia

Maia Niet meer actief

hardcover in het engels en nederlands. De engelse is natuurlijk beter, maar dat vind ik meestal.

Deel Deze Pagina