Beetje teleurgesteld.......

Discussion in 'De lounge' started by lieniej, Nov 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lieniej

lieniej Actief lid

May 24, 2007
    497
    0
    0
    Ligt het nu aan mij of is tegenwoordig iedereen maar onaardig en asociaal?
    Ik kom net thuis van een middagje winkelen en boodschappen doen, met mijn kereltje van 1 jaar in de buggy. Het begon al in de trein: er is een speciaal plekje waar je met je rolstoel of kinderwagen plaats kunt nemen, maar daar kan ik dus bijna nooit gebruik van maken omdat "gewone" mensen daar dus gaan zitten, terwijl er nog genoeg plek over is. In het inkelcentrum aangekomen, valt t me op dat er veel saggerijnige mensen rondlopen, allemaal haasten en boos kijken. In de winkels zijn de dames achter de kassa ook al niet te genieten, mijn spulletjes worden over de toonbank gesmeten en mn kassabonnetje wordt er bijgepleurd. Goeiedag kan er niet meer vanaf.... Terwijl ik buiten rondloop wordt ik elke keer voor mn wielen gelopen, mensen snijden je gewoon af terwijl je daar loopt met je kind in de wagen en ook worden we bijna aangereden door iemand op de fiets, terwijl t verboden is om te fietsen in t winkelcentrum. Op de terugweg weer de trein gepakt, is weer dat speciale plekje in beslag genomen terwijl er weer genoeg plek is in de trein. Onderweg stapt er een grote groep meiden in die erg brutaal doen tegen de andere treinreizigers en een hoop stennis schoppen. Er is beveiliging aan boord, maar die doen er geen flikker aan, de sukkels. Sta je daar tussen met je kind.... Eenmaal de trein uitgestapt, moet ik gebruik maken van een lift, die laat op zich wachten omdat een of andere vrouw het nodig vind om hem beneden vast te houden. Eenmaal in de lift kom ik erachter dat dat ding helemaal naar de zeik stinkt...Fijn. Snel nog ff een boodschapje gedaan bij de appie hein: De helft van de dingen op mijn lijstje hadden ze niet en eenmaal bij de kassa aangekomen dringt er een of andere rare vrouw voor....ik had er de puf niet meer voor om wat te zeggen!

Ik ben er best wel een beetje droevig over hoe t er soms aan toe gaat tegenwoordig!

Heb maar even een grote mok warme chocomel met slagroom gemaakt, die heb ik wel verdiend!

Sorry voor t lange verhaal, maar dit moest ik echt even kwijt!

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Je hebt die mok chocomelk echt wel verdiend meid!

't Is echt erg hoe de mensen zich tegenwoordig gedragen, krijg er ook iets van!

Knuffel

3. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

Jul 2, 2008
    402
    0
    0
    Heel erg herkenbaar! Vooral dat snauwerige van het winkelpersoneel, je zou toch denken dat de klant koning is maar je word gewoon afgeblaft, vreselijk! Ik ga dan zo overdreven vrolijk doen of ik snauw gewoon terug maar dat schiet ook niet op! Ja wat doe je eraan? Gewoon rustig blijven....

4. Het is in mijn ogen de mentaliteit van tegenwoordig. HELAAS

Ik werk zelf op een reisburo en het is toch heel normaal dat je je klant als koning behandelt. Altijd praten met een vriendelijke lach.

Wij wonen in het zuiden dus misschien een groot verschil met de randstad hoor. Maar je merkt wel dat de mensen meer gehaast zijn en de beleefdheid bij jongere mensen erg ver te zoeken is, jammer hoor.
    Hoop dat wij ons kindje toch wat beleefder en vriendelijker opvoeden!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik woon zelf ik een dorpje en hier zeggen we op straat nog hoi tegen mekaar.

maar laatst waren we dan even in de stad en daar heb je dat dus ook heel erg.voor 2 weken terug heb ik er wel wat van gezegt ook tegen z'n kassa medewerker van een jaar op 16/17.die dus geen goeiedag zei met mij nieuwe plantjes aant gooien was en gewoon heel hard snauwde 24 euro. meer niet.ik heb toen toch maar eens gevraag of dat ze het wel naar der zin had op d haar werk.ze zat me bedonder aan tekijken. niet normaal meer. hoed het tegen woordig moet hoor.

6. Ik heb inderdaad ook lang in een dorp gewoont en en daar was het altijd hallo als je met de hondjes wandelt. Woon nu in een wijk van een grote stad, daar is de een wel vriendelijk en de anderniet. Maar moest daar erg aan wennen.

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mja helaas erg herkenbaar :(
    Werd laatst nog bina omver gelopen met kinderwagn en al toen ik een supermarkt probeerde te verlaten. Ik wilde naar buiten en zij kwamen in snelle pas aangelopen en wilden naar binnen. Schijnbaar hadden hun voorrang waar ik niet van op de hoogte was ofzo. En ondabks dat ik al naar buiten aan t gaan was had ik natuurlijk dan op moeten merken dat hun er aan kwamen en moeten wachten tot zij binnen waren... Stom van me.
    Merk t ook aan mn kinderen.
    Die zijjn zo vriendelijk om bvb bij het binnen gaan van de V&D niet de deur gewoon in iemands gezicht dicht te laten vallen, maar deze open te houden voor de volgende.
    Met als gevolg dat ze daar 5 minuten staan als een of andere deurstop omdat niemand de deur aan neemt en gewoon er door loopt alsof ze achtelijk zijn.....

8. Ja dat is ook zoiets, onbeleefd he! En al helemaal als ze kinderen zo laten staan, nou ja :confused:

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,427
    36,306
    113
    Ik woon zelf in een dorp in Groningen en daar valt het nog wel mee, maar we waren laatst even een dagje in amsterdam en jeetje wat waren ze daar onbeleefd en onaardig, helemaal niet leuk meer om heen te gaan.

10. Saaya

Saaya Niet meer actief

tja.. je wordt tegenwoordig ook al uitgescholden als je je aan verkeersregels houdt of je fietsbel gebruikt :rolleyes: (en dan spreek ik niet alleen over jongeren en volwassenen(zeg maar onder de 60), maar ook over ouderen!)

11. Niet meer actief

Heel herkenbaar helaas! :(
    Ik blijf er wat van zeggen, wil niet net als iedereen z'n mond houden, maar ohhhh wat word ik er wel moe van zeg!
    Laatst schold een buschauffeur een klant uit nb. en niemand zei er wat van, bizar toch! :(

12. Robijntje82

Nov 5, 2008
    64
    0
    0
    er zijn veel aso's op de wereld . Dat merk ik ook iedere dag. Vorige keer was ik in de appie stond met de kinderwagen ff binnen te w8ten op mijn vriend want hij moest wat halen en zou er snel weeruit komen. Ik stond netjes geparkeerd met de kinderwagen niks aan de hand , had mijn moeder ff aan de telefoon wat gebeurde er toen voelde ik ineens een harde duw in mijn zij ik viel zowat voorover, ik keek om en zag een oude vent met een boos hoofd achter me staan , toen zei die Blijf jij hier nog langs staan offuhhh! Ik zei man je kan er toch langs met je boodschappenwagen er is plek zat en wil je me voortaan geen duw meer geven want ik val zowat op mijn kind! Begon hij te zeiken dat ik in de weg stond en op een gegeven moment begon hij me uit te schelden dat ik beter moest opletten en dat dat ik mijn mond moest houden anders zou er wat zwaaien. Ik ging helemaal uit mijn dak en werd laaiend wat denkt tie lul wel niet de beveiliging stuurde me nog de appie heijn ook uit :evil: , mijn vriend kwam er even later bij en die begon ook tekeer te gaan. Godzie wat kan kunnen sommige mensen zeiken zeg !
    Gister stond ik in de bus , ik had mijn zoontje in de draagzak en slingerde nogal maar echt niemand die voor je opstaat , ze laten je gewoon staan in een bus. Grrrrrrrrrrrr.

13. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dit is gewoon zo'n dag dat je thuis had moeten blijven in je oude kloffie met veel bakken thee en chocolade.

Ik ken die dagen dan lijk je inderdaad allemaal dat soort idioten tegen te komen.

Het mooiste is als jij daarop reageert met je mooiste glimlach en je vriendelijktste manier van gedag zeggen. Het mooiste is dat je dan nog vaker een glimlach terug krijgt als dat je zou verwachten!

voor die mensen in de bus die staan waar kinderwagens en rollators staan, daar kun je gewoon aan vragen of ze in het gangpad willen gaan staan omdat jij met je kinderwagen alleen daar staat. Dat vraag ik ook altijd en heb eigenlijk nog nmooit mee gemaakt dat iemand NEE zei. Maarja vanuit hun oogpunt begrijpelijk dat ze niet direct snappen dat een kinderwagen daar alleen maar kan staan als ze zelf niet met zo'n ding reizen.

Je hebt je chocmelk verdiend hoor ;)

14. lieniej

lieniej Actief lid

May 24, 2007
    497
    0
    0
    Thanx voor jullie reacties! Heb voor t slapen gaan nog maar een chocomelletje gemaakt :)
    Hopelijk is t morgen n betere dag!

15. valhalla

valhalla Niet meer actief

Zeeland <3

Hier in de stad beginnen de meest vreemde mensen een praatje met je (ook met mij :-s) . Mensen gaan netjes aan de kant voor ons maar ga zelf ook opzij met de kinderwagen als dat zo uit komt.

Als mensen hier staan te wachten voor haaietanden rijden ze vaak achteruit als je eraan komt met de kinderwagen. Of je krijgt voorrang als je dat niet hebt. Echt super. Maar lach altijd wel vriendelijk terug en laat mensen voor. Als je hier een scholier voorrang geeft steken ze vaak nog hun hand op. Wereld van verschil met de randstad.

Vorige week liep er een vrouw langs, die zei hoofdschuddend 'nee toch *zucht*'. Ze had blijkbaar iets tegen de boterham die Lena lag te verscheuren. Tja, haar probleem. Maar toch, niet leuk...

Kortom, het is niet overal zo slecht. Maar de mentaliteit van mensen in een trein is wel triest. Snappen ze echt niet dat het makkelijker is als mensen eerst uitstappen? Dat soort dingen. Hier is het gewoon niet druk (nooit) en dat merk je goed aan de mensen.

Meid, neem een chocomel, groot stuk chocola erbij en wees blij dat er ook nog normale mensen zijn :D

16. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,703
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    herkenbaar ja...was 2 jaar geleden in Indonesie,wat een verschil.
    Nee hoor,vindt t niet erg om weg te gaan. :(

17. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Ja helaas herkenbaar...

Laatst in de HEMA, hartstikke smalle gangpaden, ging ik met mijn kinderwagen opzij voor een man die erlangs wilde. Ik vroeg: gaat het? Zegt hij: je moet wel leren sturen hoor!... Goed, fijn dat het zo gewaardeerd wordt!

Intocht van de Sint: vrouw zonder kind met fiets wil tegen de stroom mensen in waar ik dus liep, met kinderwagen weer (want ja: Sint is een kinderfeest immers, dus misschien niet zo heel gek om daar met je kinderwagen te lopen...?). Zegt ze: kan je niet even wachten?

Tja, ik probeer tegenwoordig om er heel 'zen' mee om te gaan. Vroeger werd ik dan heel boos. Maar wat schiet ik daar mee op? Laat ze maar lekker in hun sop gaar koken, die mensen die zo doen. Ik probeer wél om vriendelijk te zijn voor mijn medemens, meer kan je niet doen volgens mij...

Share This Page