Schiet mij maar lek!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Floortje90, 30 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Ik kom net bij de huisarts vandaan omdat ik nu in 5 maanden 2 x ongesteld ben geweest.
    Ik wil gewoon zeker zijn dat het door ontpillen komt en geen andere oorzaak(pcos?) is.
    Leg ik net aan m'n huisarts uit dat het dus eerst 44 dagen en daarna 85 dagen heeft geduurd maar dat dit misschien door ontpillen komt.
    Zegt hij: "nee je cyclus hoort na het stoppen met de pil wel enigszins normaal te zijn":(
    Ontpillen bestaat niet, het is dan altijd een hormonale kwestie...

Dames, snappen jullie het nog?
    Schiet mij maar lek...!

Afijn, ik heb dus aankomende maandag een afspraak bij de gynaecoloog.

Xxx

2. sas77

sas77 Actief lid

18 sep 2014
    183
    0
    0
    Ik snap 'm ook niet, hopelijk brengt de gynaecoloog meer duidelijkheid. Succes maandag!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou dat is een huisarts die er duidelijk niet veel verstand van heeft :D

Ontpillen bestaat wel degelijk en duurt gemiddeld 6 maanden, vraag het aan elke VK of gynaecoloog en die zullen allemaal bevestigen dat ontpillen wel degelijk bestaat!!

4. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Dat is wel raar, mijn huisarts zei ook dat er een half jaar voor staat.
    Alleen hoe kun je zeker weten dat je geen pcos hebt?

Ik had zelf 8 jaar een normale cyclus, vervolgens 3 jaar pil gebruikt en nadat ik stopte 2x ongesteld geweest met veel tijd ertussen. Na een half jaar doorverwezen naar gyn. en bleek er een kralenkrans te zien op echo, dus toch pcos. (Zit verder niet in familie, had het ook echt niet verwacht)

Overigens heb ik er verder geen symptomen van en bleken mijn bloedwaarden normaal.

Het positieve is wel dat ik met Clomid 100 in 1x zwanger ben geraakt :)

Succes maandag en hoop voor je dat alles goed is!

5. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Oh sorry ik las je bericht verkeerd ik dacht dat je zei ' ik weet zeker dat het geen pcos ' is

Maar ik hoop ook voor je dat dat niet het geval is!

6. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Nou meid we gaan je niet lek schieten hoor! Het is inderdaad wel vreemd .. mijn ha zij ook dat het inderdaad een half jaar kan duren voordat alles weer 'normaal' is .. succes meid!

7. Isa2

Isa2 Actief lid

10 aug 2014
    252
    0
    16
    Friesland
    Hoi floortje!

Mijn huisarts zei ook dat het een paar maanden kan duren! Rare opmerking idd... Heeft er niet veel verstand van lijkt het:(

Maar op zich wel prima toch dat je nu al naar de gyn mag? Zijn genoeg meiden die heel lang moeten wachten voordat ze uberhaupt een doorverwijzing krijgen.

Ben benieuwd, hoop dat alles gewoon goed is, succes!

8. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Wat raar.. volgens mij bestaat ontpillen wel degelijk!
    En dat is toch ook één van de redenen dat ze altijd zeggen dat je het eerst een jaartje aan moet kijken voor je een doorverwijzing krijgt naar de gynaecoloog??

9. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Ja ik vond het ook vreemd, hij zei wel dat je lichaam weer even moet wennen zonder hormonen maar dat je geen cyclus van 85 dagen hoort te hebben...

Maar inderdaad ben ik erg blij dat ik gelijk een verwijzing voor de gynaecoloog heb gekregen!
    Iets zegt mij dat ik niet aan het ontpillen ben.. Benieuwd of mijn voorgevoel juist is..

10. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    He forummaatje,

Heel fijn dat je maandag al terecht kan. Ik heb 2x moeten smeken bij mijn huisarts en uiteindelijk mocht ik naar de radioloog nou moet ik eerst die uitslag afwachten voordat ik uberhaupt een verwijzing voor de gynaecoloog mag:(

Het duurt allemaal zo lang terwijl je zo graag zwanger wil zijn:(

Hoop dat ze je maandag kunnen helpen!

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn huisarts zei ook dat er eigenlijk niet zoiets als ontpillen is. Weet ook niet wat er verder achter zit , maar in mijn geval was het inderdaad pcos.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Misschien bedoelde huisarts dat een beetje onregelmatigheid niet raar is, maar zulke lange cycli vrijwel altijd duiden op een onderliggend probleem?

13. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    @lisa2001: wat klinkt dat schattig forummaatje hihi:p
    Wel vervelend he dat de ene huisarts zo makkelijk is en bij de ander moet smeken, wanneer krijg je de uitslag?

@hilly1980: ik denk dat dat de juiste verwoording is!

14. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Floortje, ja klinkt lief he:)!
    Zou de uitslag eigenlijk al gisteren krijgen alleen hij was nog niet binnen. Vond dat best wel erg, wil graag weten waar we aan toe zijn. Ik mag vanmiddag weer bellen, hopelijk is het nou wel binnen!

Deel Deze Pagina