Even uitleggen: Jaren geen pil geslikt ivm schildklierproblem (pil verminderd de werking van mn schildkliermedicijn) Altijd cyclus van 26 dagen Toen raakte ik zwanger en kwam na mijn zoontjes geboorte na 14 mnd (door de bv) mijn cyclus weer op gang. Meteen weer netjes 26 dagen soms 27 maar redelijk stabiel. Uiteindelijk weer aan de pil maar kreeg weer klachten ivm schildklier dus moest ik van de arts weer stoppen met de pil. Begon juist aan mijn stopweek dus de pil niet meer genomen. Na een cyclus van 22 weer een menstruatie. Nu zit ik op dag 34 en nog steeds geen menstruatie. Mijn vriend en ik gebruiken condooms omdat we nog even willen wachten met een broertje of zusje voor milan. Toch voor de zekerheid getest en 2 x negatief. Van de ha moet ik nog ongeveer een maand wachten voor ik weer moet bellen. Nu mijn vragen: Hoe lang mag een cyclus duren? En heb je bij een lange cyclus wel een eisprong? Ik heb ooit gehoord als je een cyclus hebt van langer dan 35 dgn je geen eisprong hebt. Liefs pris
Hier hetzelfde, cyclussen varieren altijd tussen de 30 en 35 dagen en heb gewoon een eisprong. Bij echt lange cyclussen (dus van zeg maar 2 maanden ofzo) kan het wel zo zijn dat je waarschijnlijk geen eisprong gehad hebt. Normaal zet je menstruatie zich in doordat hormoonspiegels veranderen na je eisprong. Als je geen eisprong hebt, veegt je lichaam zich na een langere periode als het ware gewoon een keer schoon.
normaal een cyclus van 30 dagen ongeveer. na de pil had ik een cyclus van 39 dagen, als ik gewoon ongi was geworden dan. dus had gewoon een eisprong. denk dat het zeker na de pil wat maanden duurt voordat het normaal word. geen idee of het waar is als je een heeeeel erg lange cylcus hebt dat je dan geen eisprong hebt. iig kun je altijd wel een maand overslaan.
Mijn laatste cyclus was 44 dagen ongeveer (op dag 30 een eisprong) en ben zwanger geraakt. Het kan dus zomaar
Bedankt voor jullie reacties! Stelt me weer wat gerust haha stresskip en ook dat kan natuurlijk een menstruatie tegenhouden. Ik wacht gewoon weer af. Maar ben er toch de hele dag wel mee bezig. Liefs
Voor de zwangerschap met huisarts overlegd, toen ik weer eens een cyclus had van 100+ dagen! hij gaf aan dat als ik na 6 maand nog niet menstrueerde ik maar weer aan de bel moest trekken, tot die tijd deed hij niets. Maar dit was niet meer nodig, na 5 maand bleek ik zwanger dus ja een eisprong kan ook in een erg lange cyclus