Wij willen misschien de naam Marit voor ons meisje. We willen graag een tweede naam erbij. Maar wat is nu een mooie naam bij Marit? Mijn man dacht dat het wel mooi is om bij het scandinavische te blijven. Ik ben op zoek naar wat inspiratie. PS: zit net zef te googlen, maar kom niet veel soeps tegen dus iets moois niet scandinavisch hoor ik ook graag
Marit Inger Marit Lilje Marit Bodil Marit Elin Marit Mette Marit Anna Marit Febe Marit Signe Maar ik vind Marit alleen misschien wel het leukst
Marit wordt alleen de roepnaam, maar ik vind het een verrijking om een extra initiaal mee te geven. Heb ik zelf ook en ben er blij mee. Alleen Marit vind ik nogal saai. Maar dit zijn niet helemaal de namen die we zoeken. Eline vind ik wel erg mooi, maar daar keek manlief vanmorgen vreemd op haha. Dus dat wordt het denk ik niet. Ik denk dat we van het scandinavische af moeten stappen en gewoon voor iets anders gaan wat mooi klinkt.
Marit Linea Marit Mat(h)ilde Marit Aurora Marit Oda Marit Camilla Marit Ingeborg Marit Elisabeth Marit Kristin Marit Amalie Marit Karoline Marit Marie Marit Ragnhild(ur) Marit Helene Marit Sofie Marit Perla (beide namen betekenen parel)
Marit Agnete / Marit Agnethe Marit Agneta / Marit Agnetha Marit Anneli / Marit Annelie Marit Annelise Marit Annika / Marit Anika Marit Annukka Marit Birgitta, Marit Birgitte Marit Brynja Marit Carina Marit Cathrine / Marit Catrine / Marit Kathrine / Marit Katrine Marit Cecilie Marit Charlotta Marit Elina Marit Elisabet Marit Else, Marit Elsa Marit Emelie Marit Helene Marit Hilja Marit Inga, Marit Inge Marit Irja, Marit Arja Marit Jacobine Marit Jannike Marit Kamilla / Marit Camilla Marit Karita Marit Karoline Marit Kirstine, Marit Kristine Marit Linnéa Marit Lise Marit Lovisa, Marit Loisa Marit Margrete Marit Marika Marit Mathilde Marit Ottilia Marit Pernilla Marit Rebecka / Marit Rebekka Marit Regine Marit Renate Marit Rosemarie Marit Seija Marit Senja Marit Sibylla Marit Silja, Marit Silje Marit Sofia, Marit Sofie Marit Susanne Marit Svana, Marit Svea Marit Taina Marit Tarja Marit Teresia / Marit Theresia Marit Viktoria Marit Vivian
Marit Anniek / Marit Aniek Marit Anouk Marit Birgit Marit Dagmar Marit Jasmijn Marit Joanna Marit Karlijn Marit Kirsten Marit Mirte Marit Nienke Marit Sigrid
Marit Lina Marit Ylva Marit Maj Marit Lena Marit Silje /Silja Marit Anika Marit Amalie Marit Rune (jongensnaam maar ik vind het ook leuk voor een meisje) ik vind Marit Sofie of Marit Novalie eigenlijk ook best leuk, niet een Scandinavische naam maar het past wel bij elkaar.
Dat jeg elkser dig een Deens zinnetje is, wil nog niet zeggen dat Elske een Deense naam is.. Elske is gewoon een vorm van de naam Elisabeth, gebruikt in o.a. Nederland en Duitsland.