Blaffende hond als we weg zijn, iemand tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door AnneLiesje, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    We hebben 2 jack russel teefjes van 10 jaar oud. De kleinste is altijd al een blaffertje geweest, maar de laatste tijd blaft ze echt de hele dag als ik werken ben. (2 dagen, maar binnenkort weer 3). Of eventjes boodschappen ben doen.
    Ik zie er zelfs tegenop om weg te gaan omdat ik dan weet dat er iemand last van heeft.

Ik vind dit echt heel vervelend voor de buurvrouw die thuis is met 2 kindjes. Het is niet echt een heel doordringend geluid maar wel gewoon vervelend.
    En natuurlijk voor het hondje zelf, want blijkbaar heeft ze het niet naar de zin.

Heeft iemand tips om het blaffen tegen te gaan, of waardoor het misschien kan komen?

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    pfff ik weet precies wat je bedoelt.
    toen we ons hondje net hadden kon hij geen seconde alleen zijn.
    we hebben allerlei dingen geprobeerd en uiteindelijk kan hij heel goed alleen zijn.
    wat je kan doen is, (klassieke) radiozender aanzetten, een trui of iets van jou laten liggen dan is je geur nog in huis, langzaam aan oefenen dus eerst alleen de deur uitlopen en weer naar binnen lopen, en dat steeds meer uitbreiden.
    een speeltje, bot, snoepje geven als je weggaat.
    geen feest van maken als je thuis komt, dus gewoon normaal naar binnen lopen als je thuis komt, doen alsof er niks aan de hand is.
    regelmatig de deur uitlopen en weer terug gaan.

en ze kon dus eerst wel alleen zijn?
    ik denk dat als je even weer opnieuw begint met wennen aan het alleen zijn dat ze zo weer gewend is.
    ons hondje heeft ook weleens een terug val maar als ik dan weer met hem ga oefenen heeft hij het al snel weer door.

als ik nog meer weet laat ik het weten.

succes!

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ga trouwens niet met een blafband werken, dat heeft geen zin en vind ik zooo zielig.

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.821
    4.057
    113
    Je hebt antiblafbanden die een citroengeur sprayen als de hond blaft. Dat schijnen ze een vieze geur te vinden. Misschien werkt dat?

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    zijn veel honden die daardoor heen blaffen.
    en die dingen zijn super duur.
    als je iemand kent met zo'n ding kan je vragen om het te lenen om uit te proberen.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    wij hebben voor onze hond wel een blafband gehad. Het hielp wel heel goed. Nadat de baterij leeg was hebben we er nooit een nieuwe in gedaan en heeft hij 2 jaar voor het gevoel die band aan gehad.
    Met ctroen geur werd ons afgeraden ivm schade voor geur en smaak

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    mijn zus haar hond heeft dat ookheel erg, en zij stoppen hem in een bench en dan heeft ie echt nergens last van! mijn hond heeft het alleen in het begin gehad en wat bij haar helpt is een beetje wegstoppen zeg maar....dus niet in een grote woonkamer, maar een plekje voor zichzelf, zoals een studeerkamer of bijkeuken ofzo...

en anders misschien bezigheidstherapie ;) zoals een kong of snoepjes verstoppen...dat ze zo bezig zijn/is dat ze niet merken dat je weggaat en daarna het wel best vinden en gewoon gaan liggen

ik hoop dat je iets kunt vinden, want ik weet dat het echt vervelend kan zijn!

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik snap ook wel dat dat werkt, wij hebben er ook over na zitten denken toe (alleen stopte ze ineens :) )
    het voelt voor de hond gewoon als een correctie net als de moeder zou geven...dus zo zielig is het volgens mij ook niet!
    citroen had ik eigenlijk nog nooit van gehoord!

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    de hond krijgt ook niet direct een zware stoot stroom. de hond word steeds gewaarschuwd met een piepje als ze dan binnen een bepaalde tijd weer doen dan krijgen ze een licht schokje wij hebben he bij onszelf ook gedaan en het doet echt geen zeer en dan zit er bij een hond ng een vacht tussen.
    Zelf vind ik het niet zielig.

10. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    In de bench gaat denk ik niet werken, dan loopt haar zusje vrij rond. Dat is ook niet echt eerlijk.

Ze zit al in een andere ruimte, beneden in de tuinkamer. En ook de radio staat aan.

We hebben wel zo'n apparaatje wat een hele hoge toon geeft als ze gaat blaffen, maar dat werkt dus niet. (of het apparaatje is stuk ;) )

Ik zal eens gaan zoeken naar zo'n citroen ding en of er iets over de gevolgen bekend is.

Kan ik haar nog wel opnieuw aanleren dat ik weg ga... ze is al bejaard tenslotte ;)

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Probeer is een camera neer te zetten en te kijken waarom hij blaft, misschien is hij wel ergens van geschrokken een keer wat jij niet weet..
    Is het zielig blaffen dan is het echt verlatings angst, en dan moet je dus geen blafband kopen! Je hondje is dan gewoon bang, en als je hem dan zou straffen gaat het averechts werken.. Dan zal je het alleen thuis leren zijn opnieuw moeten aanleren, dus echt weer stap voor stap net zoals bij een puppie..

Blaft hij "zomaar" dan zou je een blafband kunnen nemen, maar hou er rekening mee dat je nog een hond hebt, dus het moet niet zo zijn dat het een band is reageerd als er geblaft word, maar echt op de trillingen van de stembanden.. Het zou lullig zijn als je andere hond blaft en de hond die hem om heeft dan straf krijgt..
    Zelf heb ik wel goede gehoord met een band met stroom, deze kan je gewoon instellen op ligt en zwaar, en echt het is niet zielig, als je hem maar goed gebruikt en dus goed informeerd hoe dat moet!
    Soms kan je beter 1x een goede corectie geven dan 10x een kleintje..
    Ik heb zelf wel eens een blafband gevoelt op me huid, en echt het is niet zo een grote stroom stoot als wat de meeste mensen denken!

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.821
    4.057
    113
    Wij hebben ook zo'n blafband en nu de batterij op is, is het om hebben van dat ding inderdaad genoeg om te voorkomen dat hij gaat blaffen.

13. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Mischien juist omdat ze nu echt alleen is en niet meer bij haar zusje zit als ze blaft!
    Ik heb hier ook een hond in de bench en de ander gewoon los hoor, geen probleem (die in de bench sloopt)
    En wat is bejaard?
    Misschien hoort ze wel niet goed meer, en blaft daarom maar gewoon voor de zekerheid ? (en daarom misschien het andere blafbandje met piep niet sterk genoeg meer is voor haar ;) )

14. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ze zitten wel in 1 ruimte hoor!

Camera is inderdaad een goed idee, ga ik vanmiddag eens proberen...

Bedankt voor alle tips! Heb er echt wat aan.

15. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Oke ik dacht te lezen dat ze appart zaten dus vandaar..
    Ik hoop dat de tips gaan werken voor jou en je hondje!
    Het is namelijk een vervelend probleem zeker als het altijd wel is goed gegaan..
    Heb het zelfde gehad met 1 van de honden hier, als wij er niet waren ging hij ineens blaffen..
    Achteraf kwam het waarschijnlijk doordat er mensen geprobeerd hadden bij ons in de tuin te komen ;) Dus ik was blij dat ik geen blafband had, want hij deed gewoon keurig zijn werk :D
    (jongelui, zijn bij een ander in de tuin geweest en opgepakt, sindsdien is onze hond ook weer stil)

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik zou idd eerst uitzoeken waarom ze zo blaft.
    Onze jack kon na de verhuizing niet meer alleen zijn.
    We zijn van 3 hoog naar een vrijstaande woning gegaan en hier hoort ie dus hele andere geluiden natuurlijk.

Bij de huisarts hebben we toen pilletjes gekregen voor verlatingsangst en die hebben hier hun werk prima gedaan.
    Natuurlijk wel in combinatie met oefenen.

Dus mocht het verlatingsangst blijken te zijn, dan heeft de huisarts daar prima pilletjes voor.

Hoop dat de oorzaak snel gevonden wordt, want dit is voor niemand leuk natuurlijk!

17. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Nou de camera staat klaar. Ga zo stukje wandelen met Amber, kijken of ik iets wijzer word van de beelden.

Beetje dovig zou inderdaad ook kunnen, en verlatings angst. Ja moeilijk denk ik wanneer zie je dat ze daar last van hebben?

18. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Probeer idd eerst de oorzaak van het probleem te vinden. Sosm wil een radio helpen, mochten ze zicht hebben op de straat kunnen ze ook reageren op mensen, auto's enz.
    Vaak is het probleem dat de mensen de honden teveel verwennen, ze als mens behandelen. Zeg niet dat jullie dat doen want ik ken jullie niet. Heb heel vaak mensen geholpen met probleem gedrag van de hond. Vaak zie je dat de hond op de bank mag liggen, lekker bij het baasje op schoot en hun de hele dag maar achterna loopt. Sommige honden mogen ook nog eens bij het baasje op bed slapen en dan vinden ze het ook nog vreemd dat het hondje niet alleen thuis kan blijven. Mochten jullie de hond als hierboven behandelen dan zou ik je tip willen geven leer ze op een eigen vaste plaats te liggen en als je thuiskomt de hond niet overdreven aanhalen want dan word hij ook nog eens voor zijn negatieve gedrag beloont en denk de hond dat hij hoort te blaffen als jullie weg zijn. Zou ook een camera instaleren zodat je kan zien waarom de hond gaat blaffen. Veel succes met je probleem!

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Heb je al een andere ruimte geprobeerd? Bij ons hondje werkte dat toen goed. Zij zat wel altijd in de bench al swe weg waren, en die stond in de keuken. Het is een hele tijd goed gegaan en toen begon ze ineens heel veel te blaffen en echt te janken. We hebben de banch verplaatst naar de woonkamer en toen was het over. Wat het nu geweest is weet ik nog steeds niet...

20. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Spirit, dat is bij ons denk ik niet de oorzaak van het probleem, ze staan echt als laatste in de rangorde, eten nadat wij gegeten hebben, mogen af en toe op schoot maar alleen als wij het vragen.
    Overdag zie of hoor je ze niet want dan liggen ze heel de tijd op hun kussen te slapen.

Heb dus net de camera aan gehad....

Het is heel eventjes stil en dan begint ze.... Heb maar een paar minuten gekeken maar die tijd heeft ze dus non stop staan blaffen richting achterdeur/ radio.
    Ik probeer het straks nog een keer en laat haar dan eerst even in de tuin snuffelen.

(kom straks weer terug, dochter is wakker)

Deel Deze Pagina