Hoi, ik ben nu 33 weken zwanger en heb sinds mijn 18e week al last van mijn bekken.. Fysiotherapie ga ik al naar toe.. Zijn er nog meer meiden die erover willen klagen/tips willen wisselen? Vooral 's nachts met draaien in bed doet het zo zeer... Met het gevolg dat ik zo'n 4 a 5 keer wakker wordt.. heb al wel een kussen tussen de benen, dat helpt wel iets. En heb het geluk dat ik al bij huis ben, heb extra vakantie genomen en verlof komt er na die tijd ook nog bij. Dus kan 's middags ook nog een klein dutje doen. Groetjes Joy
Hoi ik heb vanaf 20weken last van mijn bekken!!ik heb het vooral na iets te doen en savonds!!ook ik loop bij de fysio.....ik krijg oefeningen!!de laatste keer heeft ze mijn rug iets losgemaakt dat voelde wel prettig achteraf!!wat voor oefeningen krijg jij allemaal?
Hier rond 24 weken last gekregen doormiddel van fysio na 2 weken er nagenoeg vanaf . En sinds dit weekend speelt het weer flink op. Maarja ik was ook zo eigenwijs om mijn badkamer een paar uur schoon te maken en de boven verdieping op te ruimen op zaterdag. Om vervolgens zondag beneden aan de slag te gaan. Want de volgende keer heb ik pas weer tijd voor zulke dingen met 36 weken hihi. Gelukkig binnenkort relaxen in preston palace voor een lang weekend hihi. Fijn dat je voldoende rust kan nemen. Hoe moeilijk dat misschien ook is hihi.Hier nog een peuter rondlopen dus tussendoor rusten valt niet meee
hello! ik denk dat ik ook wel mee kan praten ja heb voornamelijk last van mijn onderrug en het straalt uit naar mijn linkerbil.. Met name inderdaad na belastende activiteiten zoals poetsen en lang wandelen. Maar ik heb ook van die schietpijnen in mijn bil als ik de trap afloop bijvoorbeeld, of als ik plotselinge bewegingen maak. Heb het al een hele tijd, maar heb nu toch maar besloten eens naar de fysio te gaan, hopelijk helpt dat iets! ik heb het gevoel dat ik mijn spieren gewoon goed moet trainen, maar weet niet precies hoe. Hebben jullie goede ervaring met fysio?
Ik ook...bij mijn eerste zwangerschap ook..toen heb ik bij een fysio gelopen die 1 keer in de week m'n bekken recht trok om het zo maar te zeggen....maar die vervelende pijn in mijn schaambot idd bij het draaien in bed enz.. Ging niet weg en werd alleen maar erger... Was helaas niets aan te doen...na de bevalling is het bij mij vrij snel over gegaan gelukkig.. Nu weer bekken pij/instabiliteit alleen loop ik (nog) niet bij een fysio...ik weet de oefeningen...via het boek van cecile rost...ik weet dat ik niet te lang moet/kan staan,lopen...niet moet sjouwen....de trappen in het portiek een ramp zijn enz. Dus hou ik er zelf wel rekening mee....tis alleen jammer dat ik weinig kan doen met m'n dochter... Hoewel fietsen aardig gaat...beter dan lopen maar wel op het dooie gemakkie... En heb nog een bekkenband... Maar het blijft lastig en je nachtrust wordt er helaas een beetje door verziekt...dat zijn de mindere dingen.....had ik maar niet lenig/hypermobiel moeten zijn maar een stijve hark ;b
Hier ook! Ben nog maar 17 weken en heb er al last van sinds week 6. Ik loop bij de fysio ben per vandaag 100% ziek thuis (al ga ik vanuit huis werkzaamheden verrichten). Ik probeer een balans te vinden tussen rust en bewegen maar dat is echt moeilijk!
Voel me soms zo'n zeur.... Heb ook die pijnscheuten in mijn bil, die heeft de fysio ook een x gemasseerd en dat hielp wel.. En ook die pijn bij het schaambot.. misschien is dat nog wel het ergste.. oefeningen zijn recht zitten(heb ook een yoga-bal) dan onderste buikspier aanspannen en dan been ophoog en omlaag.... opstaan uit zitpositie ene been voor andere zetten zodat je meteen doorloopt.. Heb ook nog een peuter er lopen, en vind het ook zo jammer dat ik niet zoveel met hem kan doen... Voel me net een oud wijf... Met vriendinnen kan ik er ook niet zo goed over praten, die hebben het niet gehad en snappen het geloof ik niet zo.. Maar het beheerst zowat je hele zwangerschap en dat vind ik zo jammer...