Dag dames, Ik weet niet zo goed wat ik met het volgende aan moet: Er zijn 3 vriendinnen: A, B en C. Vriendinnen A en B kennen elkaar al een poosje. Vriendin C komt na een poosje om de hoek kijken. Door omstandigheden worden B en C erg close. B verteld echter persoonlijke dingen van C aan A. Op een avond zijn ze alledrie met nog meer meiden op een feestje, A en C praten over de omstandigheden. Het gesprek komt op iets waarvan vriendin C een heel andere variant verteld van wat B al eerder aan A had verteld. Maar ook echt heel anders. Maar wat raadt je vriendin A aan, gaat ze vragen aan vriendin B waarom de verhalen anders zijn. Of geeft ze aan bij vriendin C dat ze een heel andere variant van het verhaal heeft gehoord. Of gewoon zo laten?
Het klinkt allemaal erg kinderachtig. Ben jij één van de 3? Zo nee, dan zo laten en je er buiten laten. Kan alleen maar gedoe geven.
Zijn A en C ook vriendinnen? Of delen A en C alleen vriendin B samen? Als A en C vriendinnen zijn en het is iets belangrijks zou ik als A, B erbij halen en vragen hoe het nou zit met B en C bij elkaar.
Ik vermoed een beetje hoe het zit. Als het zo is dat B slecht praat over C tegen A dan zou ik als A denken dat dat andersom ook hoogstwaarschijnlijk gebeurt en dat B liever A en C gescheiden houd. En dan zou ik weer hetzelfde doen, B en C bij elkaar zetten en als A zijnde om opheldering vragen hoe dit nou zit. Je weet gewoon niet welk verhaal klopt als ze beide een eigen verhaal hebben en dat krijg je alleen boven water door ze samen te zetten (denk ik).
Het is geen slecht praten hoor maar wel persoonlijke dingen waarvan ik niet zeker weet dat C zou willen dat het op die manier weet.
En daarbij houd ik er rekening mee dat B van iedereen persoonlijke dingen zou doorvertellen, daar ben ik mij zeker van bewust en vertel zelf geen dingen waar ik niet van zou willen dat anderen het via B te horen zouden krijgen
Lastig het is ook een beetje wat je ermee wilt bereiken? De waarheid op tafel? Bewijzen dat B. De waarheid niet spreekt? C waarschuwen dat B. Dit doet?
Dit is zo’n situatie waar je beter -in mijn beleving- niet tussen moet gaan zitten. Uiteindelijk ben jij de boeman.
Wat wil je bereiken met het iets doen? Volgende keer gewoon zeggen als vriendin dit met me wil delen doet ze het zelf wel... als je zelf vindt dat ze over de schreef gaat.
Oké dus A en B zijn goede vriendinnen en B en C ook, maar A en C niet echt. Blijkbaar zit jij ermee en dan kan je dat toch gewoon aangeven bij je vriendin?
Haha.. Ik moest even lachen om reacties hier. Als je het mij vraagt: ik zou als A op de man afvragen wat er nou van waar is, en ze confronteren dat je een andere versie hebt gehoord. Maar ik hou gewoon sowieso niet van dit soort geneuzel. Misschien is dat de reden dat ik me afzijdig houd van vrouwen in groepen.